2013-10-26, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det vore spännande att se ett liknande fall där någon planterat bevis på det här sättet och då sett till så någon annan har fällts för mord. Du har väl några hoppas jag att lägga upp, så man kan se hur rimligt det hela verkar.

Sen så om man då planterar för att sätta dit någon annan borde man ju slängt in ett ben i hans lägenhet eller något annat mer grovt. Jag tycker tyvärr inte dina resonemang är så hållbara det är mer att du letar efter andra mördare och fråga om dom finns i närheten av Flottiljvägen den 4 maj.

Så ta den tid du behöver och ta upp några fall där någon planterat blod i bagaget och tejp på offret, och lyckats med en DNA träff på vristen efter tvättning. Och framför allt att man dessutom planterat likdoft i bilen. Och som socker på moset placerat tejprulle i lägenheten.
Du finner säkert något fall i klass med detta, och om du nu inte gör det är det kanske så att det är så pass långt ifrån att vara rimligt. Glöm inte att händelsen ska vara i anslutning till att offret va senast i den planterades lägenhet. Gärna att offret slog 112 några timmar innan telefonen är inaktiv för att senare vara ur funktion. Fynden ska finnas med i historian alltså eftersom det finns en DNA träff även om den är svag.
Kan du beskriva ett tidigare styckmord där mördaren har lämnat en tejprulle med offrets blod i badrummet, offrets blod i bagageutrymmet på sin bil, en handske och en plastkasse, samt lämnat offrets kroppsdelar i ett ödehus och en grop några hundra meter därifrån, förutom händerna?
Citera
2013-10-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Citat:
SKL är människor precis som oss, vilket betyder att dom är långt ifrån ofelbara.
Angående att hennes blod har funnits på tejpen, visst vet du att det är vanligt att dom använder tejp
& tejpar över knogarna i ( fullkontakts) karate?
Inte heller så ovanligt att du åker på en snyting så du åker på näsblod heller.

I vilket fall som helst, tejprullen i hans bostad stämmer inte överense med snittytorna på tejpbiten på henne!

Dom har säkerligen försökt riva/deformera den både längs & tvärgående för att testa och se hur snittytorna blir, kontentan är, är samma tejpsort, men inte från tejprullen i hans bostad.
Någon annan här på tråden skrev i eftermiddags undrande om kanske de tejpbitar som satt på VB kom från en del av rullen som kanske inte har någon snutt för jämförelse. Tejprullen var ju ojämnt förbrukad, med den största åtgången av snuttar med bredden ca 15 mm, medan hela tejpbredden var ca 25 mm. De kanske är möjligt att den smalare återstoden på ca 10 mm är förbrukad på annat håll, men att den sträckan kanske skulle matcha de bredare stumpar som satt på VB. Eller kan man utgå från att tejpmaterialet - inklusive effekterna av okänt antal dygns exponering för väder och vind - är så stabilt att det inte spelar någon roll hur användaren strippar sönder tejpen, att perforeringarna och materialet i sig gör så att delningen blir homogen no matter what? Då skulle man väl behöva anta att tejptypen är en annan, men den bedömningen gjorde inte SKL, tvärtom.

SKL bedömde att tejpsnuttarna på VB mer sannolikt än inte, kom från rullen hos KJ. Jag kommer inte säga något mer om tejpen.
Citera
2013-10-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du beskriva ett tidigare styckmord där mördaren har lämnat en tejprulle med offrets blod i badrummet, offrets blod i bagageutrymmet på sin bil, en handske och en plastkasse, samt lämnat offrets kroppsdelar i ett ödehus och en grop några hundra meter därifrån, förutom händerna?

Det finns väl mängder med "misslyckade" mord?? Den förmodade mördaren har även i detta fall (!) funderat på hur man kan utföra det "perfekta mordet", men sanningen är ju att något sådant knappast existerar, säkerligen till stor del på den psykiska press som mördaren utsätts för och som kan leda till diverse klantigheter. Nästan alla mord där man har en misstänkt mördare har ju en radda med klantigheter och tillfälligheter involverade, än så länge är kanske mordet på H Agdah* en form av till synes perfekt mord, men de flesta mord är långt ifrån perfekta och det vet väl du också? Finns inget orimligt klantigt i detta fall.
Citera
2013-10-26, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det finns väl mängder med "misslyckade" mord?? Den förmodade mördaren har även i detta fall (!) funderat på hur man kan utföra det "perfekta mordet", men sanningen är ju att något sådant knappast existerar, säkerligen till stor del på den psykiska press som mördaren utsätts för och som kan leda till diverse klantigheter. Nästan alla mord där man har en misstänkt mördare har ju en radda med klantigheter och tillfälligheter involverade, än så länge är kanske mordet på H Agdah* en form av till synes perfekt mord, men de flesta mord är långt ifrån perfekta och det vet väl du också? Finns inget orimligt klantigt i detta fall.
Mitt inlägg var svar på MrsMagoos uppmaning till att highfive att stödja sin teori på ett tidigare, liknande mord. Jag bad MrsMagoo samma sak.
Citera
2013-10-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I KJ:s tillhör detta säkert gårdagen och han kommer inte ihåg någonting. Dessutom kanske han sågade och deltog inte i uttransporter- Alltså har han inte burit ut något.

AS personer tolkar ofta frågor helt bokstavligt. Vad han minns har han inte burit bort något. Har någon frågad om han sågat i något?

Tyvärr tror jag förhörsledarna förlorat massor på att inte läsa på om AS och ställa frågor som är mer precisa. Kj:s pappa menar att KJ inte kan ljuga, iaf inte för dem, men om man t.ex. frågar KJ "har du burit ut sängen"? så tolkar han det som du skriver säkert bokstavligt och kan med gott samvete svara "nej" och ändå inte anse att han ljuger eftersom han burit ut en "itusågad säng" och för honom är det en livsviktig skillnad.
Citera
2013-10-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mitt inlägg var svar på MrsMagoos uppmaning till att highfive att stödja sin teori på ett tidigare, liknande mord. Jag bad MrsMagoo samma sak.

Och det kan ju inte vara så svårt t ex var ju Eva Magnussons mördare väldigt klantig han också, men naturligtvis är alla mord delvis individuella i tillvägsgångssätt.
Citera
2013-10-26, 23:26
Medlem
MrFolds avatar
Men det är ju en i högsta grad berättigad fråga att be de som förfäktar planteringsteorier att komma med exempel på när sådant faktiskt har skett. Jag har inte sett ett enda hittills i tråden....
Citera
2013-10-26, 23:27
Bannlyst
Det finns förmodligen en fullspäckad slask också som Forssberg tidigare visat intresse för.
Någongång i Juni begärde han att få ut den och en del SKL resultat som hamnat där men fick avslag.
Bo överklagade då till kammarrätten men fick också där avslag på mycket suddiga och luddiga grunder.

Förhoppningsvis har BF slasken nu och läser så ögonen blöder möjligtvis att han hittar något av
värde i den. Var det inte någon i tråden tidigare som skulle försöka få ut slasken eller iallafall
innehållsförteckningen till den?
Citera
2013-10-26, 23:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men det är ju en i högsta grad berättigad fråga att be de som förfäktar planteringsteorier att komma med exempel på när sådant faktiskt har skett. Jag har inte sett ett enda hittills i tråden....
Alla mord är unika. Det här är mer unikt än de flesta.
Citera
2013-10-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
SKL är människor precis som oss, vilket betyder att dom är långt ifrån ofelbara.
Angående att hennes blod har funnits på tejpen, visst vet du att det är vanligt att dom använder tejp
& tejpar över knogarna i ( fullkontakts) karate?
Inte heller så ovanligt att du åker på en snyting så du åker på näsblod heller.

I vilket fall som helst, tejprullen i hans bostad stämmer inte överense med snittytorna på tejpbiten på henne!

Dom har säkerligen försökt riva/deformera den både längs & tvärgående för att testa och se hur snittytorna blir, kontentan är, är samma tejpsort, men inte från tejprullen i hans bostad.

Jag tror att de menar att de inte har fått de påträffade tejpbitarna att matcha kvarvarande tejp på rullen. Dvs de har inte kunnat pussla ihop befintliga bitar. Sannolikt har mer tejp använts på VB vilken inte är påträffad.
Citera
2013-10-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Visst är det trist med dessa poäng-/statusjägare?!
Apropå sånt, vi har ungefär en handfull "energitjuvar" i tråden, tycker jag. Dessa personer mår uppenbarligen inte särskilt bra psykiskt, och de avslöjar detta gång på gång, även om de inte fattar det själva. Nu kommer kanske inte rätt personer att ta åt sig, eftersom de själva anser att de är felfria och står högre än oss andra.
En sund människa har inget behov av att trycka ned andra och förlöjliga dem. Inget behov av att försöka framstå som bättre än vad den är. Om man inte är uppmärksam och eftertänksam kan dessa "seriösa" användare vid en första anblick framstå som professionella, och att inläggen de skriver är kvalitativa. Egentligen är det tvärtom. Dessa personer hämmar oftast tråden. Viktiga inlägg, viktig information kan förbises.
En del vågar knappt ens skriva i tråden eftersom vi alltid har ett par diktator-wannabees som "trycker till" dem som inte är av exakt samma åsikt som de själva. (Eller kanske inte använde helt perfekt ordval eller annat de gärna hugger på). Och naturligtvis skapar de här personerna trist stämning i tråden. Inte så konstruktivt. Detta förstör tråden enligt min mening:

- Rigiditet
- Trångsynthet
- Självhävdelsebehov
- Avsaknad av självdistans och självinsikt
- Oförmåga till psykologiskt och kreativt tänkande
- Skitnödighet
- Äregirighet
- Statustänk
- Feghet
- Mobbarmentalitet

Min naiva förhoppning är att folk löser sina privata problem, och om det inte går - ger f-n i att skriva massa föraktfulla, nedlåtande skitnödigheter i tråden. När FUP:en kommit till tråden hoppas jag att inläggen framöver kommer att vara betydligt mer konstruktiva och kreativa än hittills. (Kreativitet är inte lika med verklighetsflykt som vissa tror). Sen hoppas jag på vänliga veckan på flashback. (Jo jag är som sagt naiv i vissa avseenden).

VÄL TALAT! Hoppas på detta även jag så att det blir kul att läsa och inte bara en plåga. OT kanske men jag vill bara säga det! /M
Citera
2013-10-26, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Jag tror att de menar att de inte har fått de påträffade tejpbitarna att matcha kvarvarande tejp på rullen. Dvs de har inte kunnat pussla ihop befintliga bitar. Sannolikt har mer tejp använts på VB vilken inte är påträffad.
Besynnerligt att mördaren tog bort exakt de bitar som matchade, och lämnade resten, och tejprullen i badrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in