2013-10-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Eftersom ingen nappade på denna fetade passus i mitt senaste inlägg frågar jag igen:

"Vad jag kan se har polisen inte gått till botten med AB:s utsagor om sin påstådda "ickekännedom" angående VB. För mig är det uppenbart att han ljuger, hans svar och förklaringar låter inrepeterade.
Det är också värt att notera att AB, sedan hösten 2012 köpt/använt tre olika mobiler men att numret alltid varit detsamma. Jag frågar mig nu: Är det vanligt att man köper/byter mobiler så ofta? Vad är i så fall orsaken? Den frågar ställer inte polisen."

Själv vägrar jag mobil och vet därför inte inte hur det förhåller sig. Hur många av er byter mobil lika ofta som AB - och dessutom inom en sådan kort tidsrymd?

Jag tror inte att det är särskilt ovanligt att byta telefon ofta idag.
Citera
2013-10-27, 00:14
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är Max fyra som ryms i en Sonata exl förare så utan att ha tillgång till fup kan man anta att KJ, AB, PH,AH och RÅ fanns i bilen.

Jo det är vad jag också tänker.
Men kom inte AH senare pga en match.
Jag hade gärna vetat med säkerhet vem som åkte med han.
Citera
2013-10-27, 00:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom ingen nappade på denna fetade passus i mitt senaste inlägg frågar jag igen:

"Vad jag kan se har polisen inte gått till botten med AB:s utsagor om sin påstådda "ickekännedom" angående VB. För mig är det uppenbart att han ljuger, hans svar och förklaringar låter inrepeterade.
Det är också värt att notera att AB, sedan hösten 2012 köpt/använt tre olika mobiler men att numret alltid varit detsamma. Jag frågar mig nu: Är det vanligt att man köper/byter mobiler så ofta? Vad är i så fall orsaken? Den frågar ställer inte polisen."

Själv vägrar jag mobil och vet därför inte inte hur det förhåller sig. Hur många av er byter mobil lika ofta som AB - och dessutom inom en sådan kort tidsrymd?
Jag har köpt en modernare mobil, varit missnöjd med den och köpt en ny inom kort tid. Tre mobiler med samma nummer inom kort period. Inte alls konstigt.
Citera
2013-10-27, 00:17
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Håller med om AB.
Och det han lägger upp på sin FB 29/4...
Citera
2013-10-27, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Eftersom du skriver om tex Toni A har han antingen erkänt eller lämnat spår.
Så vilka spår har man lämnat i det här fallet från en sk fantasiplanterare?

Typ tejprulle, tejpbitar, en plastpåse, en handske och en blodfläck i skuffen.
Citera
2013-10-27, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Håller med om AB.

Vad lades upp på fb?
Citera
2013-10-27, 00:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Håller med om AB.

Precis på KJs födelsedag. Sannolikhet 1 på 365.
Citera
2013-10-27, 00:25
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har köpt en modernare mobil, varit missnöjd med den och köpt en ny inom kort tid. Tre mobiler med samma nummer inom kort period. Inte alls konstigt.

Jag hör vad du säger. Men mobiler kostar väl ändå en del? Och polisen har inte ens frågat AB varför han bytte mobiler så ofta under den aktuella perioden. Det borde de ha gjort. Dessutom borde de ha frågat vad han gjorde med de ratade mobilerna.
Vad gör du själv med en ratad mobil? Slänger du den, i så fall var? Sparar den på en hylla nånstans?
Citera
2013-10-27, 00:28
Medlem
Minimois avatar
Citat:

Det kan vara strul med den nya mobilen så du måste reklammera den, får en lånemob under tiden och sedan en tredje om den första byts ut pga t ex fabrikationsfel. Numret som du har gett ut till "alla" vill du behålla av praktiska skäl. Det finns flera olika scenarier som inte behöver vara misstänkta på något vis.
Citera
2013-10-27, 00:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag hör vad du säger. Men mobiler kostar väl ändå en del? Och polisen har inte ens frågat AB varför han bytte mobiler så ofta under den aktuella perioden. Det borde de ha gjort. Dessutom borde de ha frågat vad han gjorde med de ratade mobilerna.
Vad gör du själv med en ratad mobil? Slänger du den, i så fall var? Sparar den på en hylla nånstans?
Eftersom jag reklamerade mobilen som jag var missnöjd med och fick pengarna tillbaka, så blev det inte dyrt. Jag lägger ratade mobiler i elektronikreturen.
Citera
2013-10-27, 00:33
Medlem
Citat:

Ja de kostar men du kan köpa med abonnemang och du kan köpa fler så länge du betalar. Många är slarviga, missnöjda eller får reklamera av olika skäl.
Citera
2013-10-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Ja de kostar men du kan köpa med abonnemang och du kan köpa fler så länge du betalar. Många är slarviga, missnöjda eller får reklamera av olika skäl.

Många säljer även nästan nya telefoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in