2013-10-26, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
! Borde absolut vara polisens sak att utreda .....flyttade du möjligtvis den .../5 2013 ??? Det kan inte vara så svårt att utreda ! Men kanske viktigt.
De har gjort dörrknackning. Någon borde ha sagt typ "jag flyttade just in". Men det gjorde ingen.
Citera
2013-10-26, 21:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Är KJ oskyldig så tänker han nog bara på att inte polisen ska få veta att han kört full.

Jo, för vilken gång i ordningen, en aspis med ADD som på särkilda villkor har fått körkort på grund av vissa funktionsnedsättningar kör rattfull titt som tätt. Det kanske ändå bara var en tidsfråga innan han körde ihäl någon.

Till saken, det han egentligen inte vill är att polisen ska få veta att han dels var ute och körde med bilen på kvällen, den bilen de hittade blod i, och dels att han befann sig i närområdet där hon senare hittades i delar.

Som sagt, man man kan ömka för killen hur mycket man vill samtidigt som han kan uppfattas som allmänt knäpp, men dum är han inte på något sätt. Hade han bara talat lugnt, även de gånger han inte talar sanning, så hade det varit betydligt svårare att läsa mellan raderna.
Citera
2013-10-26, 21:35
Medlem
Vi har en säng (minst) som fått fötter och försvunnit från KJ:s lägenhet. Någon har också observerat att några burit bort ett större föremål.

Samtidigt har någon enl FUP:en hört ett sågande ljud från KJ:s lägenhet en längre tid.

Kanske har både själva sängstöden sågats i mindre bitar och madrassen sågats itu?

Det är inte helt enkelt att smidigt bära bort dylika saker och rymma dom i bilen för bortforsling.

I KJ:s tillhör detta säkert gårdagen och han kommer inte ihåg någonting. Dessutom kanske han sågade och deltog inte i uttransporter- Alltså har han inte burit ut något.

AS personer tolkar ofta frågor helt bokstavligt. Vad han minns har han inte burit bort något. Har någon frågad om han sågat i något?
Citera
2013-10-26, 21:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De har gjort dörrknackning. Någon borde ha sagt typ "jag flyttade just in". Men det gjorde ingen.
Kollade på Wikstens fastigheters sida, men inga lediga lägenheter i detta område. Kanske någon som har behov av lägenhet för trevliga stunder hyrt en av lägenheterna. Skulle i så fall förklara varför polisen var intresserad av en vit VW Caddy och en svart stor Nissan på parkeringen. Var det en BMW sonen hade?
Citera
2013-10-26, 21:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Har du gett ett tips till åklagaren? För mig är det viktigast att rätt GM döms, sen vem det är spelar ingen roll. Innan jag läste fup så var jag 99% säker på att KJ var Gm till allt detta hemska. Efter jag läst fup rätt så noga så har jag blivit betydligt mer osäker och tycker att vissa moment inte skötts som jag tänkte mig. Ex spaningen på KJ, analysen av skadorna på VBs kropp, samt lösa tråder kring familj Berg m m.

Ja, nu har jag sammanställt mina (och andras) iakttagelser och rapporterat in dem. Vi får se om det blir någon reaktion. Det kan ju finnas annan info som inte framgår av FUP:en som gör att det hela är en ointressant återvändsgränd.
Citera
2013-10-26, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kollade på Wikstens fastigheters sida, men inga lediga lägenheter i detta område. Kanske någon som har behov av lägenhet för trevliga stunder hyrt en av lägenheterna. Skulle i så fall förklara varför polisen var intresserad av en vit VW Caddy och en svart stor Nissan på parkeringen. Var det en BMW sonen hade?
MB:s son hade inget fordon senast jag kollade.
Citera
2013-10-26, 21:43
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Den frågan har du fått svar på. https://www.flashback.org/sp45727779
Tack då vet jag, missade svaret.
Om det nu flyttats på gatan vet nog de flesta om det...ex hyresvälden.
Men om inte nån vill kännas vid det....då blir detta vitnesmål genast intressant...och polisen måste utvärdera detta.
Verkar inte som de gör/gjort det i tillräcklig grad.

Ex. när det gäller

◇ Fimpar.
◇ Bortsänkta bilar.
◇ Bloddroppar inte inskickade för analys.
◇ Vittnen-berörda som inte blivit tillräkligt synade i sömmarna.
◇ ev frånvarande säng
◇ och mkt. mer
Citera
2013-10-26, 21:47
Medlem
highfives avatar
Det står inget i fup om vilka som bor i lägenheterna där ingen är skriven? Tänker på dörrknackningen. Fort gjort att någon slitit in en ung thailändska som kanske gråter en lördagkväll kl 20 32.

20 38 kastar vederbörande ut telefonen. Tar väl ungefär sex minuter att övermanna en ung kvinna och få av henne telefonen. Därav skrik och annat.
Citera
2013-10-26, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Tack då vet jag, missade svaret.
Om det nu flyttats på gatan vet nog de flesta om det...ex hyresvälden.
Men om inte nån vill kännas vid det....då blir detta vitnesmål genast intressant...och polisen måste utvärdera detta.
Verkar inte som de gör/gjort det i tillräcklig grad.

Ex. när det gäller

◇ Fimpar.
◇ Bortsänkta bilar.
◇ Bloddroppar inte inskickade för analys.
◇ Vittnen-berörda som inte blivit tillräkligt synade i sömmarna.
◇ ev frånvarande säng
◇ och mkt. mer
Det kan ha varit en inneboende som flyttade. Det finns många förklaringar till varför folk bär omkring stora saker på loftgångar.
Citera
2013-10-26, 21:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
MB:s son hade inget fordon senast jag kollade.

Det har alla unga killar i Boden om de har giltigt körkort. Åtminstone tillgång till en bil.
Citera
2013-10-26, 21:57
Medlem
De finns visst de som varit oroliga för vad KJ skulle ställa till med redan för flera år sedan:

"Robert uttrycker att han och kollegor pratade om Kristoffer när denne var elev och då denne
just hade slutat på skolan. De uttryckte att det var skönt att han slutade. Robert förtydligar
detta med att det alltid är obehagligt med vapenintresserade elever, särskilt då man hör om
skolskjutningar och liknande. De undrade om de i framtiden skulle få läsa om honom, menar
Robert." FUP 1454
Citera
2013-10-26, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det har alla unga killar i Boden om de har giltigt körkort. Åtminstone tillgång till en bil.
Om han har körkort vet jag inte, men i så fall har han nog tillgång till pappas bilar. Ingen BMW där heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in