Citat:
Ursprungligen postat av
Wille0Walle
Jag tror att KJ är skyldig men att bevisen inte kommer att räcka till en fällande dom därför att:
DNA testet på ena benet visar svagt på att det kan vara han, +1
om blodet i bagagelyckan är planterat då är förmodligen likdoften det också
hunden markerade bara i högra och vänstra hörnet
hunden kan inte avgöra vems likdoft det är och även om det är osannolikt, kan det komma från någon annan avlidens likdoft där man har tagit något från den döde och placerat i bagaget
blodet kan ha kommit dit på naturlig väg
bagaget var inte städat eller rengjord
Det enda jag ser är att man finner mer bevis eller att han erkänner och bevisar det för att få honom fälld.
Var kommer det liket ifrån då? Ute och gräver en grav eller vad fan menar du.
Bårhus, sjukhus kanske. Jag tror nog att Cinnabar har en poäng och det är väl så att allt för unga människor får tag i en FUP för enkelt.
Jag funderar över hur skvallret går i byn Boden efter det här och hur man då tittar snett på karateläraren och hans fru. Det är bedrövligt hur man kan finna dessa två som alternativ till det här styckmordet. Man har inget att komma med inte det minsta. Motivet suger dessutom och det är skamligt att ens påstå att dom skulle vara inblandade.
Citat:
Ursprungligen postat av
lilltoe
Ska vi få någon slags ordning på det här fallet, måste sms-konversationen VB/MB återskapas. Det är ett alldeles för stort frågetecken att lämna. MB kan ju hitta på var som/eller vara helt uppriktig i sina återberättelser, men med tanke på det stora antalet sms måste de rekonstrueras. Det är VB:s sista dygn i livet. Inget annat runt fallet sticker inte ut innan hennes försvinnande, utom just denna intensiva kommunikation. Hon var dessutom orolig för att gå och träna..
Gör om! Gör rätt!
Ring rikskrim och säg till avdelningen för sms återgivningen att dom ska återskapa sms konversationen för att du anser att dom gjort fel. Dina frågetecken måste ju få klarhet liksom, så det är nog det enda alternativet. Kan tänka mig att det står "jag jobbar nu" eller " Jag är på jobbet". Mer spännande än så är det nog inte tyvärr.