Citat:
Ursprungligen postat av
KITTY007
Du är rolig du...:

Men borde inte någon komma ihåg något... som att man ex. flyttat... (kompis flickvän eller mosters moster...
någon)
Den stora glömskans dimma har verkat rulla in på KJ:s gata.

)
Håller med! Tycker inte att det bara gäller hans gata, verkar gälla åtminstone halva Boden för hela fup:en vimlar av vittnen som i allmänhet har svårt att minnas en hel del. "Jag kanske jobbade", "jag vet inte vilken veckodag jag letade efter en försvunnen tjej som dagen senare hittades i delar" "han försökte strypa mig när vi hade sex bakifrån.... eller nej, jag mindes fel, vi satt bredvid varandra i soffan och jag sa att jag undrade hur det kändes att bli strypt".... en hel massa svävande svar av de flesta tycker jag. Jag har inget överaktivt minne, men nog minns jag en hel del av vad jag sysslar med.
Sedan tycker jag att konceptet "att känna varandra" har en egen innebörd i staden, eller i allafall hos personerna som florerar i utredningen för det är väldigt mycket "jag känner inte honom, vi har ingen kontakt. Någon gång sms:ar man bara kallprat av typen hur är det..." öh.... jag brukar aldrig sms:a någon som jag bara vagt känner igen om vi möts på stan.