2013-10-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av love-life
Löste du den frågan på det sättet? Hur han du med allt då?

Jo men, det går ju faktiskt väldigt mycket snabbare med huvudräkning än då man skriver
Citera
2013-10-26, 19:35
Medlem
Nermans avatar
Hela tråden svämmar över med folk som inte vet hur man googlar Normeringstabell...
Inte för att vara sådan men om man inte vet det så kanske man inte ska läsa på högskola...

Det kanske är dags att lägga in ett modoratormeddelande innan man postar
Citera
2013-10-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av love-life
Löste du den frågan på det sättet? Hur han du med allt då?

Jo men, det går ju faktiskt väldigt mycket snabbare med huvudräkning än då man skriver Vad är det som är krångligt med det liksom?
Citera
2013-10-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Var bara en som pratade om det. Är det numret man skulle skriva i på framsidan innan varje prov.

Inget som man måste göra. Har aldrig fått information om att man behöver göra det och gör det nästan aldrig ändå.
Citera
2013-10-26, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeboya
Jo men, det går ju faktiskt väldigt mycket snabbare med huvudräkning än då man skriver

Tror jag glömde göra det på 1 prov... Har det någon betydelse? Provledaren skrev ju under alla svarshäften. Skulle vara trist om dom stryker ett prov p.g.a. det
Citera
Medlem
Alltså mitt 67 kvant och 55 verb borde ju ge 1.60-1.65 men vad är risken att jag hamnar på 1.55?! Vad tror ni? Hur svårt uppskattar ni att provet var i år?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Var bara en som pratade om det. Är det numret man skulle skriva i på framsidan innan varje prov.

Om man inte fyllt i något nummer då?.. var inget som provledaren nämnde och jag lade inte märke till något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeBilly
ni nämner " fylla i provnummer" Vad handlar det om?
Kolla denna bild: http://allastudier.se/media/0/01558718821387/hgskoleprov.jpg

Som du ser finns det ett nummer som står i svarshäftet längst upp (364257). Detta ska man föra över till rutan i provhäftet, den längst upp åt höger.
Citera
2013-10-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Alltså mitt 67 kvant och 55 verb borde ju ge 1.60-1.65 men vad är risken att jag hamnar på 1.55?! Vad tror ni? Hur svårt uppskattar ni att provet var i år?
Tror det är låg risk att du hamnar på 1.55, ska isådanafall vara VER som höjs. Tror att KVA kommer sänkas. Förbered dig dock på det värsta, ingen av oss har spåkulor.

Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Tror jag glömde göra det på 1 prov... Har det någon betydelse? Provledaren skrev ju under alla svarshäften. Skulle vara trist om dom stryker ett prov p.g.a. det
Det ska nog inte vara några problem.
Citera
2013-10-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Inget som man måste göra. Har aldrig fått information om att man behöver göra det och gör det nästan aldrig ändå.

Ganska säker på att man egentligen "ska"/är tvungen till det, annars är det ju ingen mening med att ha rutan där framme. Jag har varit tvungen alla fem gånger jag skrivit det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober

Antar att du citerat fel. Tror inte det gör något baserat på vad Phyrex skrev.
Citera
2013-10-26, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajnana
Nu dör jag.

Går nu i 3an på gymnasiet och skrev provet i våras helt oförberedd och fick 0.65, skrev idag igen också helt oförberedd och det verkar som att jag har sänkt mig rejält. Förra provet fick jag 34 på kvantitativa och 30 på verbala. Idag verkar det som att jag får 34 på verbala och 24 på kvantitativa. Eftersom att jag inte har förberett mig på något sätt förväntade jag mig inte någon speciell höjning men inte en sänkning till nånting runt 5.5. fy helvete!!

Vill läsa juridik av hela mitt hjärta och vet att jag är kapabel till det känns bara för jävligt när man får så dåliga resultat Har tänkt att ta nåt års paus efter gymnasiet, vilket oavsett vad jag vill kommer ske eftersom att jag säkert inte kommer höja mig med bara 1 högskoleprov. Men, jag undrar om det finns någon som har varit i samma sits och klarat det??? Tror ni att jag med stor dedikation och mkt plugg kan höja mig till 1.3-1.5??
Skrev 0,5 2ggr med 0 timmar studerad tid inför HP i 3an. Studerat på heltid nu i 3v och lyckades höja mig ca 0,5 idag. Det går!
Citera
2013-10-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trondja22
Tror det är låg risk att du hamnar på 1.55, ska isådanafall vara VER som höjs. Tror att KVA kommer sänkas. Förbered dig dock på det värsta, ingen av oss har spåkulor.

Hm...alltså, jag är ju garanterad typ 1.9 på matten då 67 aldrig motsvarat mindre än 1.9. Så låt oss ponera att jag får 1.9 på matten, jag skulle då behöva 1.2 på ver för att få 1.55. Det innebär alltså att 1.2 VER måste motsvara 55. Hur troligt är det egentligen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in