2013-10-26, 18:16
Medlem
Nu dör jag.

Går nu i 3an på gymnasiet och skrev provet i våras helt oförberedd och fick 0.65, skrev idag igen också helt oförberedd och det verkar som att jag har sänkt mig rejält. Förra provet fick jag 34 på kvantitativa och 30 på verbala. Idag verkar det som att jag får 34 på verbala och 24 på kvantitativa. Eftersom att jag inte har förberett mig på något sätt förväntade jag mig inte någon speciell höjning men inte en sänkning till nånting runt 5.5. fy helvete!!

Vill läsa juridik av hela mitt hjärta och vet att jag är kapabel till det känns bara för jävligt när man får så dåliga resultat Har tänkt att ta nåt års paus efter gymnasiet, vilket oavsett vad jag vill kommer ske eftersom att jag säkert inte kommer höja mig med bara 1 högskoleprov. Men, jag undrar om det finns någon som har varit i samma sits och klarat det??? Tror ni att jag med stor dedikation och mkt plugg kan höja mig till 1.3-1.5??
Citera
2013-10-26, 18:17
Medlem
Visst hade de stavat mångfacetterad "mångfasetterad" i en av läsdelarna?
Citera
2013-10-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Pluggat heltid i 1 månad och höjde mig med ca 0,4 från 0,55 till ca 0,9.
Tror ni jag fixar 1,3-1,4 till HP Vt-14 med 5 månaders heltidsplugg?

Jag är jävligt disciplinerad och har lätt för att lära men det tar lång tid för mig att öva in allmänna saker. Kunde missa två hela terminer matematik och kötta morgon till kväll i 3v o ligga mellan G-VG.
Ändå så får jag 38/80 verb och 39/80 verb vilket är ca 0,875. Besvikelse men ändå ett OK resultat. Borde vara glad men min potential är ju avsevärt högre än vad jag får i resultat...därav missnöjet.
Ryggdunka mig snälla, det behövs...
Om du nu verkligen är väldigt disciplinerad så bör du klara det. Frågan är varför du frågar oss, vi känner inte dig bättre än du känner dig själv.
Citera
2013-10-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajnana
Nu dör jag.

Går nu i 3an på gymnasiet och skrev provet i våras helt oförberedd och fick 0.65, skrev idag igen också helt oförberedd och det verkar som att jag har sänkt mig rejält. Förra provet fick jag 34 på kvantitativa och 30 på verbala. Idag verkar det som att jag får 34 på verbala och 24 på kvantitativa. Eftersom att jag inte har förberett mig på något sätt förväntade jag mig inte någon speciell höjning men inte en sänkning till nånting runt 5.5. fy helvete!!

Vill läsa juridik av hela mitt hjärta och vet att jag är kapabel till det känns bara för jävligt när man får så dåliga resultat Har tänkt att ta nåt års paus efter gymnasiet, vilket oavsett vad jag vill kommer ske eftersom att jag säkert inte kommer höja mig med bara 1 högskoleprov. Men, jag undrar om det finns någon som har varit i samma sits och klarat det??? Tror ni att jag med stor dedikation och mkt plugg kan höja mig till 1.3-1.5??
Ja förfan, har du mindre än 2.0 så kan du få högre poäng.
Citera
2013-10-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Visst hade de stavat mångfacetterad "mångfasetterad" i en av läsdelarna?
Japp, två gånger i den långa texten i det första provpasset.
Citera
2013-10-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Mindfuckade mig totalt, det var texten om gamla vs nya byggnader som står emot väderförhållanden bättre nu än vad de gjorde förr. Kommer ihåg när jag övade hemma att jag svarade det som lät bäst, och det var fel. Hade ingen aning nu alltså...

Tråkigt att du inte fick gratispoängen. Själv var så övertygad om att det första provpasset måste vara utprövningsdelen att jag nästan struntade i den. Tur att jag ändå jobbade på!

Är det någon som vet säkert vad som händer med poängen vid sådana här missar? Stryks frågan eller står den kvar?
Citera
2013-10-26, 18:20
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl1
Grattis! Grymt jobbat

4 veckor för att få det bekräftat nu
Vänta, kollade frågan och vet att jag svarade rätt på den. Nu blev väntan på de officiella svaren mkt längre helt plötsligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trondja22
Va? Det är ett bra resultat, speciellt om du skriver för första gången. Du får se till att höja VER bara, jag är i samma situation som du. Jag skrev 2.0 på KVA och 1.4 på VER.

Men ville verkligen ha 1.7+. Fy om jag hamnar på 1.6
Citera
Medlem
headsteps avatar
#1 Jag skrev aldrig ner mina svar på orangea bladet. Ångrar det. Lär jag vänta fyra veckor? Provledaren sa att vi skulle anteckna våra provnummer, det sexsiffriga, så skulle man kunna använda det redan ikväll, men till vad?

#2 Ordningen på prov har ju varierat från stad till stad. Jag gjorde tre verbala och två matte. Blev helt ställd, är det bara ett av de som gäller? Ni sitter här och berättar vilka prov som var "skarpa", men jag har inte skrivit ner något alls - kan nån ge exempel på något från DTK, det prov som gällde/var skarpt? T ex det där när man skulle lista ut hur lång sträcka det var från huset till vinbärsbuskarna och tillbaka, var det "the real deal"?

För övrigt var texten om faderskap på 1800-talet obeskrivligt tråkig, herrejesus. Den om intelligens var inte särskilt fröjdfull den heller.

Och sen, F.U till den som hade en mobil som ringde/väckarklocka i en väska med en riktigt störig signal, dom kom fram med väskan till dig så alla såg vem det var och jag hoppas failade stenhårt pga skam.
Citera
2013-10-26, 18:22
Medlem
Riktigt missnöjd med dagens prov då jag tabbade mig som satan på första delen och skrev av fel på sista frågorna p.g.a. felestimerad tidsåtgång. Känns extra surt då det gick bra på orden vilket känns som ett lotteri huruvida man får ord man kan eller inte...

69-70 kvant.
67 på verb.
Citera
2013-10-26, 18:22
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trondja22
http://www.studera.nu/hogskoleprovet/provfragorhosten2013/provpass1lasforstaelselas20131026.5.575a959a141925 e81d15cb.html

Tack! När jag läser alternativen så tror jag att jag bör ha skrivit fel på kontrollpapperet bara. Hade B-D-B istället för D-B-D. Guld isf!
Citera
2013-10-26, 18:23
Medlem
tmxsevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol.Roger
KVA: 50
VERB: 69

Tror ni det räcker till ett 1.6?

Litar inte på svaren jag skrivit ner. Kommer bli jobbigt innan man får beskedet.

Du får nog 1.4 eller 1.5 om dina siffror stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in