Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Och du flyttar målstolpar för att du börjar inse att ditt argument är nonsens.
Nej, för min argumentation om att man tidigare i historien skulle se på framtida händelser som skett som osannolika spelar det ingen roll om det var 100, 200 eller 2000 år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
När du skrev att religionen skulle förbjudas och att det skulle bli fred och trygghet på jorden. Hur skulle det kunna vara fred och trygghet om du förbjuder människors religion? Folk skulle gå bananas.
Varför skulle det vara omöjligt att människor vid en viss period skulle anse att det är fred och trygghet, för att FN sedan skulle förbjuda religion som gör att folk går bananas?
Du är bara ute efter att hitta fel och håller på med hårklyverier som gör att du inte tänker riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Sluta nu, nu är du enbart fånig. gud är ju allsmäktig, han kan avgöra vad fan han vill på en nanosekund. No sale.
Det är du som är fånig, självklart hade Gud kunnat göra vad som helst, förintat hela jorden om han hade velat. Men nu har han inte velat det på grund av att han vill vara rättvis, och visa för sin skapelse att han inte är en despot som gör som han vill bara för att han kan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Kan han göra det i andra fasen kan han göra det i första. Börjar du förstå?
Nehej, du verkar vara helt okunnig i frågan, och du verkar inte ens vilja lära dig något, du är fast i dina egna tankegångar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Och EXAKT NÄR blev "skillnader = störningar"??? Att det är skillnader i hjärnan kan en schimpans räkna ut. Du förvränger enbart vetenskap.
Jag förvränger inte vetenskap. Visst det är min uppfattning att det är en störning eller avvikelse, det beror på hur man tolkar en skillnad. En tumör är också något som skiljer sig från det normala, och även en hjärna hos en schizofren. Dom flesta uppfattar sådana skillnader som sjukdomar, men schizofrena vill säkert bli respekterade som dom är med deras skillnader i hjärnan. Men ändock handlar det om en störning, en sjukdom.
Att du anser att en man har sexuella dragningar till en man som icke sjukt är din uppfattning, min uppfattning är att det är sjukt. Om man skulle se enbart homosexuella förhållanden i naturen t.ex. hos älgar, så skulle älgarna dö ut. Detsamma skulle ske bland människor om man nu inte återigen skulle fixa det sjuka med ytterligare sjuka åtgärder som provrörsbefruktning eller insemination.
Det är något sjukt om en förändring i hjärnan gör att arten dör ut på grund att dom bara vill ha sex med samma kön.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Men hur kan man med sin påstådda fria vilja välja bort gud om man är FULLKOMLIG? Då borde man ju enligt dig inte vara fullkomlig....
Du är återigen okunnig, du förstår helt enkelt inte vad det ordet betyder enligt bibeln.
Du tillämpar din egen uppfattning på bibeln, självklart hamnar man då snett. Det du borde göra är att undersöka bibeln förutsättningslöst, och inte som du gör nu, i syfte att hitta fel.
Vid vetenskapliga undersökningar ska man vara objektiv när man undersöker saker och ting, detsamma gäller när man undersöker bibeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Nej det är ingen åsikt. Det kallas logik. Om gud satte ihop varenda atom och planterade varenda känsla och tanke i den första människan (vilket han per definition måste ha gjort) så måste en allsmäktig gud ha vetat det.
Va? "planterade varenda känsla och tanke", varifrån får du sådana idéer?
Jag har ju sagt att när Gud skapade människan så var det som när en människa befruktas, ett embryo med fyra celler har inte "inplanterade känslor och tankar". Det låter ju vansinnigt om du tror det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Så han kan skriva profetior som vet vad som händer HUNDRATALS ÅR SENARE med generationer av människor inblandade....men kan inte förutse att första människan (som måste vara den som han vet allra mest om) skulle käka av äpplet? Skulle inte tro det.
Ja du tror ju vad du vill, baserat på okunskap. För du har ingen aning om ens hur profetiorna är utformade och uttalade, du bara skjuter med höften och antar en massa saker om bibeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
För att han är allsmäktig och allvetande kanske? Imponerande att kunna skapa universum men inte ens veta vad jag kommer dricka....
Det är så den fria viljan fungerar. Den är även svår att greppa och förklara vetenskapligt, lika svårt att greppa och förklara vetenskapligt som vad är medvetandet, personen (Eller med ett felaktigt ord så att du förstår vad jag menar, vad är själen).