Citat:
Ursprungligen postat av
Ghostface
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17728078.ab
Rogerio Alves uppger att nu försöker göra föräldrarna delaktiga i utredningen i Portugal, som ”assisterande privata åklagare”, skriver Daily Star. Tidningen uppger att det skulle ge familjens advokat möjlighet att själva väcka åtal mot misstänkta.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har inte deras advokater gjort tillräckligt med skada som det är?
Detta försökte dom även med Augusti 2007,vad jag förstår så får man en helt annan insyn i utredningen med denna status.
Kan vara ett taktiskt drag från McCanns,ingenting förvånar en längre i den här cirkusen,
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MCCANNS_ASSISTENTE.htm
Jag har inte trott på någon slags konspiration under dessa 6,5 år men jag tycker man börjar känna dåliga vibbar på något vis OM det är som som polisen säger att dom inte är inblandade i något brott.
Som vi var inne på tidigare så har McCanns uppbackning allt från mäktiga affärsmän,höga politiker och upp till Påven.
Amaral sa i sin video att det var en väldigt svår utredning,inte minst med tanke påtryckningar från UK och i slutändan kunde man konstatera när PJ utredningen lades ner att Britterna avfärdade den som nonsens inprincip.
Och det känns som att om man öppnar en utredning är dom så gott som tvingade att nå resultat,i annat fall skulle det vara ett enormt nederlag för Portugal.
Vi får hoppas att dom kommer fram till att den rätta grips så att det inte blir någon "Lee harvey Oswald lösning" om ni förstår vad jag menar.
Vi var inne på detta med Russel o Brien och Matt Oldfield tidigare,här ser vi hur hans berättelse skiljer sig mot Gerry´s den kvällen.
Matt Oldfield har uppgett olika uppgifter om hur många gånger han tittade till McCanns barn.
Enligt Russel gjorde han en check två gånger och enligt Gerry gjorde han en check en gång.
Russel o´Brien:
8:45 pm
Matt returns 9.00-9.05 - listened at all - all shutters down
Jerry 9.10-9.15 in the room + all well ? did he check
9.20/5 - Ella Jane checked 5D (sees stranger & child avfärdat)
9.30 - Russ. Ella Matt check all 3
9.35 - Matt check see twins
9.50 - Russ returns
9.55 - Kate realised Madeleine
10pm - Alarm raised
Gerry:
8.45pm. all assembled at poolside for food
9.00pm. Matt Oldfield listens at all 3 windows 5A, B, D ALL shutters down
9:15pm Gerry McCann looks at room A ? Door open to bedroom
9:20pm Jane Tanner checks 5D - [sees stranger walking carrying a child](Avfärdat)
9.30 Russell O'Brien in 5D. Poorly daughter
l
9.55pm
10:00pm. Alarm raised after Kate