2014-10-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det som är på gång,troligtvis i November är att 30 olika tekniska fynd ska åter provas för DNA då tekniken för detta har förfinats en hel del under dessa år.
Officiellt heter det att de fynd som ska kollas är de som fanns i lägenheten,men vi vet från Amaral att det finns blonda hårstrån från bagageutrymmet i McCann´s hyrbil i Portugisisk ägo.
Som jag sa tidigare så saknade dessa rötter men idag kan dom även kolla den typen av fynd,och jag skulle bli mycket förvånad om de inte testar dessa.
De hittade inget DNA efter Madeleine i lägenheten,men ett scenario som kan uppstå är att med dagens teknik lyckas dom få fram ett DNA från exempelvis ett hårstrå från lägenheten och få fram samma DNA från de rotlösa hårstråna från hyrbilen,om detta scenario skulle inträffa då har Kate och Gerry en hel del att förklara.
Officiellt säger dom att dessa tester ska utföras,antingen i Portugal eller i UK,jag hoppas verkligen att de gör detta i Portugal.
Den brittiska pedofilen var/är bara ett klassiskt brittiskt media spinn i detta fall.
Oavsett vad media säger så befann sig denna man i bla.Nya Zeeland och Australien från 2001-2009 han var i Portugal 2010 och blev deporterad där ifrån av de Portugisiska myndigheterna.

Fast Ms hårstrå i bilen och i lägenheten bevisar bara att hårstrået varit där, inte att M varit där. Det kan ha kommit dit hur som helst.
Citera
2014-10-30, 18:15
Medlem
Tror att jag sett uppgifter om att kate hade tvättat/bykt gardinerna i lägenheten.

kommer ni ihåg nåt sånt?

Kan vara påhitt, men vem gör det på en semester i hyrd lägenhet???
Citera
2014-10-30, 18:31
Medlem
Min teori innehåller följande punkter, men jag har inte knutit ihop det till en hel story.

- Maddie dog av en olycka, eller att endera föräldern slagit henne och hon fallit illa eller att hon själv trillat bakom soffan, slagit huvudet eller brutit nacken. Det är där hon dör. Hundarna markerade här.

M har därefter förvarats i den blå bagen i garderoben. Hundar markerar där.

Detta hände innan 3 maj, eventuellt på natten. 3 maj spenderades på att få bort kroppen, städa och samla sig, komma på en plan som skulle iscensättas på kvällen.

En blå vanlig jävla bag göms lätt den 3 maj på dagen. Har havet nån roll här? Kunde ett gömställe under havsytan "konservera" kroppen tillräckligt för att man senare ska kunna hämta kroppen och föra bort den i hyrbilen som hundarna markerat i?
Citera
2014-10-30, 20:36
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Fast Ms hårstrå i bilen och i lägenheten bevisar bara att hårstrået varit där, inte att M varit där. Det kan ha kommit dit hur som helst.
Det hittades även blod i botten på bagageutrymmet i bilen som identifierades i Portugal som en "Full match" DNA av Madeleine,samt hittades blod i lägenheten.
På dessa ställen markerade hunden Eddie för död,Eddie hade 200 fall bakom sig utan en enda falsk markering,men nu räcker inte en hund som bevis utan måste backas upp av ytterligare teknisk bevisning.
Det hittades hår i bilen som FSS inte kunde undersöka och märkligt nog blev en "Full match" DNA,som blodet visade från bilen otillräckligt efter att FSS i Birmingham undersökt fynden.
Hundarnas markeringar i kombination med blodet som identifierades som en "Full match" hade tvingat Kate och Gerry att förklara en hel del,men nu ändrades detta när UK tittade på fynden.
Här rapporterade Sky News om "Full match DNA" när testresultaten var klara.
https://www.youtube.com/watch?v=u3HQ74Rfdbk

Skulle det visa sig att håret tillhör Madeleine så har de även hundarna som uppbackning,och om blodfyndet finns kvar och de kan återtesta det och resultatet visar samma som i de första testerna,då är det ganska tung teknisk bevisning.
Men,det är en bit kvar dit och vad det verkar så ska dessa test göras i UK.

Så här sa Goncalo Amaral om detta tidigare i år:
Q: Was there human blood in the car boot and inside the apartment?

“No doubt. Inside the apartment and in the car boot. That human blood, the English lab even says, there is a report in the process, that says it’s the daughter of – the daughter of Gerald McCann, it’s a descendant of his. Later on, they change the hypothesis, and say that the combination of the DNA may be from anyone. By coincidence, in that case the DNA is very similar, 90% similar to that of Madeleine McCann"

“We have no doubts, and this was discussed even at the level of Portuguese justice, at the level of the Public Ministry, that there was an alteration at the English lab. The data was manipulated. The FSS, the British lab, which was already questioned over several situations, even concerning the IRA in Ireland, over bomb attacks, those traces, that way to find the DNA, to examine the DNA with low copy number, was called into question relating to traces found on a bomb in an Irish case. And that lab was called into question.”
Senast redigerad av 2big4you 2014-10-30 kl. 21:14.
Citera
2014-10-30, 21:06
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Tror att jag sett uppgifter om att kate hade tvättat/bykt gardinerna i lägenheten.

kommer ni ihåg nåt sånt?

Kan vara påhitt, men vem gör det på en semester i hyrd lägenhet???

Så här skrev den portugisiska journalisten Joana Morais om detta 2008.

"Later at the Ocean Club, the use of the dogs ended up triggering a turnaround in the investigation.
As Sol could discover, the dogs detected cadaver odour behind a couch in the apartment’s living room, close to a window that leads to the resort’s back area.
This window had curtains that were removed and analysed by police, and a small blood sample was detected. Both the curtains and the wall where it was located at, had been washed".

Angående kläder:
PJ trodde först att Madeleine knallat ut ur lägenheten själv så därför brydde de sig inte om att ta med Madeleines kläder för test vilket var ett stort misstag.
Maj 5 går Kate till tvätteriet på OC och lämnar in kläder för tvätt.
Från förhören:

Witness statement

Vera María Mestre Fernandes Arez
Date: 2007/05/08
Occupation: Laundry Worker
Place of Work: Ocean Club

She has worked at the Ocean Club for six years with the function of cleaner in the rooms and apartments of Waterside Village and for the last 4 years her function is laundry worker. Her working hours are from 09.30 to 13.00 and from 14.30 to 18.00. The laundry, her place of work, is situated in the Ocean Club Gardens.

That as laundry worker her functions are to wash, dry all the linen from the rooms and apartments (sheets, towels and clothes from some of the clients) and from the Ocean Club restaurants (towels). All the laundry work takes place in the laundry where she works with three colleagues.

That she knows about the situation that occurred in the Ocean Club since 04/05/2007 at 09.30 as she was informed by a colleague from the laundry that a child had disappeared.

That she remembers that on Saturday 05/05/2007 having washed clothing belonging to the missing girl’s family and she checked that it was children’s and adult’s clothing. This service was carried out by her colleague Silvia Cravinho. That on the next day Sunday it was her colleague Bernadete Calado who went to deliver the clothing directly to the missing girl’s apartment.
Citera
2014-11-11, 10:07
Medlem
2big4yous avatar
Enligt portugisisk media (Jornal de Notícias) så ska ytterligare sju personer fått statusen "Arguido"(Misstänkta) i fallet.
Fyra personer sedan tidigare i somras och nu sju till.
Någon eller några av dessa sju är fd anställda på vid OC och en kvinna av centraleuropeisk härkomst och två britter,en man och en kvinna,dessa tre ska känna varann och förhördes 2007,det är inte känt om några av dom är ett par.
(Vi vet inte om Murat och Walczuch är ett par än idag)
Vilka dessa personer kan vara vet vi inte,man kan bara spekulera i.
Vi har tidigare pratat om lägenheten i Burgau där det hittades DNA från Jane Tanner och Robert Murat
Den brittiska mannen KAN vara Murat och kvinnan av centraleuropeisk härkomst kan vara Robert Murats flickvän Michaela Walczuch som var "arguida"(misstänkt) 2008 och den brittiska kvinnan kan då vara Jane Tanner.
Polisen kan mycket väl tagit sig en titt på dessa fynd från lägenheten i Burgau.
Som sagt,bara spekulationer.

Enligt uppgift ska någon eller några av dessa testas för DNA och jämföras med de fynd som hittades ,först och främst hårstrån,och mobiltrafiken ska också ligga till grund för detta.
Scotland Yard säger att, "Några av dessa personer tror vi sitter inne med viktig information"
Förhören ska utföras i sista veckan av November.
Senast redigerad av 2big4you 2014-11-11 kl. 10:40.
Citera
2014-11-11, 23:55
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
[...]
Vid frukosten den 3 Maj,ska Madeleine ha sagt "Where were you last night when Sean and I was crying"?
Varför berättar McCanns om detta offentligt då det inte har något att göra med försvinnandet att göra?
Jo,för att berätta att Madeleine var vid liv på morgonen den 3 Maj.
[...]

Ursäkta sen reflektion på detta. Men jag tycker just den här biten är viktig.

Detta är för mig ett av de allra starkaste indikationerna på rökridåer.
Om man vill försöka stärka en bild av M. lever vid tillfället, men man har inget bra indikation eller bevis på att så är fallet. Så man låter det vara en följd av något annat, nämligen ett frukostsamtal med fokus på att några av barnen grät. Det kan då också bli samstämmigt med det som grannarna hörde, att åtminstone ett av barnen grät mycket en natt under lång tid.

Jag är också lite undrande till om barn verkligen drar upp tidigare gråt i samtal på morgonen. Brukar barn verkligen fråga om tidigare ledsamma stunder på det sättet? Barn är väl mest ledsna i stunden, sedan släpper de det och går vidare. Såvida det inte är ett *riktigt* trauma, men då yttrar det sig nog på ett helt annat sätt.
Citera
2014-11-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Ursäkta sen reflektion på detta. Men jag tycker just den här biten är viktig.

Detta är för mig ett av de allra starkaste indikationerna på rökridåer.
Om man vill försöka stärka en bild av M. lever vid tillfället, men man har inget bra indikation eller bevis på att så är fallet. Så man låter det vara en följd av något annat, nämligen ett frukostsamtal med fokus på att några av barnen grät. Det kan då också bli samstämmigt med det som grannarna hörde, att åtminstone ett av barnen grät mycket en natt under lång tid.

Jag är också lite undrande till om barn verkligen drar upp tidigare gråt i samtal på morgonen. Brukar barn verkligen fråga om tidigare ledsamma stunder på det sättet? Barn är väl mest ledsna i stunden, sedan släpper de det och går vidare. Såvida det inte är ett *riktigt* trauma, men då yttrar det sig nog på ett helt annat sätt.

tror också att detta är viktigt. Kanske slutade Maddie aldrig skrika och gråta och något slog slint hos mamman som slog till Maddie så hon föll bakom soffan mot en vass kant.

även om jag själv aldrig slagit mina barn så har man i stundens hetta blivit riktigt arg och irriterad då barnen skrikit och gråtit och jävlats, speciellt om man försöker sova eller göra något annat och inte vill bli störd. Jag är inte världen bästa förälder men jag tror de flesta ändå tappar behärskningen några gånger under barnens barndom, och i vissa fall kan olyckan vara framme. Vet inte hur man förhåller sig till barnaga i konservativa England? Kanske en tänkt örfil i fyllan måttat för hårt?
Citera
2014-11-12, 09:23
Medlem
2big4yous avatar
^^^^^^^
Ja,personligen tror jag att det mesta som involverade Madeleine den 3 Maj var regisserat.
"Where were you last....",varför skulle en mamma gå ut offentligt att berätta detta?
Fanns ingen anledning,såvida det inte fanns någon baktanke med det,vilket jag tror det gjorde.
Och Madeleine ska ha sagt på eftermiddagen den 3 Maj,"Mummy,this was my best day"
Allt hon sa den veckan som vi gick höra kom den 3 Maj,och sedan Paynes besök som ingen inte ens nämde vid förhören den 4Maj.
Nej,som ni säger,gråtincidenten är mycket intressant,och inte minst den telefontrafik det var på Kate's mobil runt tidpunkten,hon använde den vid 6 tillfällen i eller utanför lägenheten under några minuter mellan kl.22:15-22:30,och även den mobiltrafik hon hade direkt på morgonen efter vid 7:35-7:40,3 samtal under några minuter.
Citera
2014-11-12, 12:15
Medlem
Citat:
^^^^^^^
Ja,personligen tror jag att det mesta som involverade Madeleine den 3 Maj var regisserat.
"Where were you last....",varför skulle en mamma gå ut offentligt att berätta detta?
Fanns ingen anledning,såvida det inte fanns någon baktanke med det,vilket jag tror det gjorde.
Och Madeleine ska ha sagt på eftermiddagen den 3 Maj,"Mummy,this was my best day"
Allt hon sa den veckan som vi gick höra kom den 3 Maj,och sedan Paynes besök som ingen inte ens nämde vid förhören den 4Maj.
Nej,som ni säger,gråtincidenten är mycket intressant,och inte minst den telefontrafik det var på Kate's mobil runt tidpunkten,hon använde den vid 6 tillfällen i eller utanför lägenheten under några minuter mellan kl.22:15-22:30,och även den mobiltrafik hon hade direkt på morgonen efter vid 7:35-7:40,3 samtal under några minuter.

Före mcanns blev arguido så sa mamman i en intervju att Maddie var ett "svårt" barn, hade haft kolik och en släkting sa att hon verkligen kunde "throw a tantrum", dvs få trotsiga gråt o skrikatracker. Lätt att man blir trött som förälder då och tappar självbehärskningen.
Citera
2014-11-12, 20:28
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Före mcanns blev arguido så sa mamman i en intervju att Maddie var ett "svårt" barn, hade haft kolik och en släkting sa att hon verkligen kunde "throw a tantrum", dvs få trotsiga gråt o skrikatracker. Lätt att man blir trött som förälder då och tappar självbehärskningen.

Ja,och en polis som var hemma i McCann´s hus såg ett dokument i köket,det var en lista som refererade till Madeleines sömnproblem och att hon vaknade ofta på nätterna.
Amaral sa i sin bok att det fanns en möjlighet att hon hade någon sjukdom men detta kunde aldrig bevisats eftersom Polisen inte fick ut journalerna trots att de begärde få dom flera gånger.
Jag har en känsla av att en del av lösningen i detta finns i journalerna.
Citera
2014-11-13, 17:47
Medlem
2big4you - TACK för alla läsvärda inlägg!

Följt både fallet och tråden länge så skaffade mig ett konto för att kunna bolla lite med er.

Fallet är onekligen komplicerat.

För det första anser jag föräldrarna skyldiga i vilket fall som helst. Du lämnar inte ditt barn i så pass ung ålder.

Min teori är att det skett en olycka där någon eller båda föräldrarna är skyldiga. Här togs beslutet som startade hela röran - den andra föräldern bestämmer sig/övertalas att täcka upp eller att de täcker upp för varandra. Eventuellt är en tredje person i lägenheten när det händer.
Att de råkat överdosera läkemedel känns mest logiskt men det kan vara så simpelt som en lek som gått fel. Tex älskade jag som liten när pappa kastade upp mig i luften. Kan varit ett liknande scenario, en lek som går fel och hon slog i huvudet tex.

Att de bestämmer sig för att täcka för varandra är inte så konstigt i sig. De hade välbetalda jobb, två barn till etc etc. Ekonomisk vinning som motiv tror jag inte så mycket på då de inte kunde veta att det skulle bli så här stort. Att de användt Maddie som inkomstkälla efteråt är det dock inga tvivel om.

Eftersom blod hittats måste någon skada ha uppstått. Tror inte det var från tidigare hyresgäst.
Jag kan nämna hur många saker som helst som pekar mot föräldrarna men allt finns redan i tråden.

Jag undrar dock hur ni som inte misstänker föräldrarna ser på avsaknaden av DNA från Maddie i rummet? Hundarnas markeringar? Mammans lögner till anhöriga direkt efter 'försvinnandet'?
Vägran att lämna ut journaler? Vägran att genomföra drogtest på tvillingarna? Vägran att svara på frågor från mammans sida?
Högt avlönade personer som sa upp sig för att jobba åt föräldrarna?
Alla försök att tysta ner folk och stämningar av medier hit och dit?
Det vore intressant om någon pro kunde komma med rimliga teorier kring detta.

Borde inte två oskyldiga föräldrar lägga ner alla resurser på att hitta sin dotter istället för att lägga ner tid på stämningar hit och dit?

För mig framstår de som två idioter som snurrat in både sig själva samt högt uppsatta personer i för många lögner och det håller inte hur länge som helst men de kan inte backa heller då för mycket står på spel för alldeles för många personer nu.
I takt med att fler och fler ifrågasätter dem så har även häxjakten och stämningarna ökat.
Detta är för mig en bekräftelse att de döljer något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in