2013-10-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Breaking News!!
Nu i kväll sändes ett specialprogram i Portugisisk TV(CMTV) om fallet.
Joana Morais sammanfattar via Twitter för några minuter sedan:
"CMTV states the reconstruction will go ahead and that the parents have showed their availability to attend; - the former Minister of the Interior (MAI) Rui Pereira said the McCanns should be constituted as arguidos until the end of the inquest; - The McCanns have requested to be assistants to the process".

Börjar bli svettigt för McCann´s.

Här Amarals rekonstruktion som är byggd på hans bok "The true of the lie".
Är drygt 10min och mycket intressant.
http://www.youtube.com/watch?v=UxGhlYTNisw

Jag skulle väl säga precis tvärt om:
http://www.theportugalnews.com/news/portugal-orders-re-opening-of-madeleine-case/29711
"It has also emerged that police in Portugal have excluded the possibility of Madeleine's parents, Kate and Gerry McCann, of having had any involvement in their daughter's disappearance."

För övrigt har CMTV hela videon på när hundarna söker igenom lghen. Vet inte om den varit offentlig innan.
Senast redigerad av Mizzzan 2013-10-25 kl. 23:08.
Citera
2013-10-25, 23:26
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
http://www.theportugalnews.com/news/portugal-orders-re-opening-of-madeleine-case/29711
"It has also emerged that police in Portugal have excluded the possibility of Madeleine's parents, Kate and Gerry McCann, of having had any involvement in their daughter's disappearance."

För övrigt har CMTV hela videon på när hundarna söker igenom lghen. Vet inte om den varit offentlig innan.

Uppfattar det också (tyvärr) som att föräldrarna inte längre är "Arguidos"

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2476728/From-arguido-assistente-McCanns-apply-prosecutor-status-let-Portuguese-case-files-suspects-face-tria l.html

Förstår verkligen ingenting. Är det här sant finns det ju överhuvdtaget ingenting mer att utreda såvida inte polisen fått in nått stekhett nytt tips. Det här är fan på väg att toppa ut "Tomas Qvick" fallet i galenskap!
Citera
2013-10-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Uppfattar det också (tyvärr) som att föräldrarna inte längre är "Arguidos"

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2476728/From-arguido-assistente-McCanns-apply-prosecutor-status-let-Portuguese-case-files-suspects-face-tria l.html

Förstår verkligen ingenting. Är det här sant finns det ju överhuvdtaget ingenting mer att utreda såvida inte polisen fått in nått stekhett nytt tips. Det här är fan på väg att toppa ut "Tomas Qvick" fallet i galenskap!
Min uppfattning är att det pga att första mannen med barnet kunnat avföras så får man nytt fokus. Många vittnen blev tydligen inte heller förhörda. Finns många trådar att dra i.

Blir iaf spännande framöver, hoppas man kan få klarhet i vad som hänt.
Citera
2013-10-25, 23:46
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Min uppfattning är att det pga att första mannen med barnet kunnat avföras så får man nytt fokus. Många vittnen blev tydligen inte heller förhörda. Finns många trådar att dra i.

Blir iaf spännande framöver, hoppas man kan få klarhet i vad som hänt.

Vore ju ohyggligt om Maddie mördats eller än värre utnyttjats/ torterats i sex års tid på grund av att "mannen med barnet" failade att gå till polisen 2007....

Hoppas verkligen för Maddies skull att fallet klaras upp och att förövaren/ förövarna grips.

Är det ett gäng pedofiler så får jag ta och äta upp min hatt. Får väl trösta mig med att jag är i gott sällskap....(Proffessor Leif GW Persson, Criminal profiler Pat Brown, Chief Detective Superintendent Dr Goncalo Amaral och många många andra. Är inte säker på att vi hört det sista i denna soppa än dock!
Citera
2013-10-26, 00:06
Medlem
2big4yous avatar
Citat:

Nu tror jag inte vi ska dra några förhastade slutsatser för Polisen säger att dom inte är misstänkta.
Har bestämt för mig i den "gamla" utredningen så gick PJ ut och sa ungefär samma sak några veckor innan dom blev "arguidos".
Och vad skulle hända om Polisen gick ut idag och sa att dom var "arguidos"?
Inte en chans att dom skulle åka ner till Portugal och det vet PJ och man kan glömma att UK skulle lämna ut dom.

"having had any involvement in their daughter's disappearance".
Detta är skitsnack,dom är 100% skyldiga till sin dotters försvinnande oavsett hur det har gått till.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-26 kl. 00:19.
Citera
2013-10-26, 00:23
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nu tror jag inte vi ska dra några förhastade slutsatser för Polisen säger att dom inte är misstänkta.
Har bestämt för mig i den "gamla" utredningen så gick PJ ut och sa ungefär samma sak några veckor innan dom blev "arguidos".
Och vad skulle hända om Polisen gick ut idag och sa att dom var "arguidos"?
Inte en chans att dom skulle åka ner till Portugal och det vet PJ och man kan glömma att UK skulle lämna ut dom.

"having had any involvement in their daughter's disappearance".
Detta är skitsnack,dom är 100% skyldiga till sin dotters försvinnande oavsett hur det har gått till.

Man får ju hoppas att det är så! Sen verkar portugisisk lag vara rätt invecklad med statusar hit och dit. Det ena verkar inte utesluta det andra och så vidare. Vid en rekonstruktion kan obekväma frågor ställas och saker förändras. Joana Morais återkommer imorgon med vad som är vad!
Citera
2013-10-26, 05:39
Medlem
barA-kruTs avatar
Hur var de andra barnen när polisen kom och när det blev ett jävla liv? Låg dom fortfarande o sov (pga ner drogad) eller var dom vaken?
Citera
2013-10-26, 07:17
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
Hur var de andra barnen när polisen kom och när det blev ett jävla liv? Låg dom fortfarande o sov (pga ner drogad) eller var dom vaken?

Dom sov tills dagen därpå trots att dom först låg och sov i ett jävla ståhej, och sen blev flyttade, utomhus, till en annan lägenhet!
Citera
2013-10-26, 07:33
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Är det någon annan film än de som finns att se här?

http://themaddiecasefiles.com/topic126.html

Visar den på något suspekt?

Om Mccanns helt avskrivs som misstänkta och man kör på "abductorlinjen" innebär det ju att man avfärdar att Maddie dog i lägenheten. Det innebär vidare att man avfärdar Eddie och Keela som "Unreliable". Både innan Maddie försvann och efter har dessa hundar använts i hundratals brottsutredningar och deras arbete har lett till att massvis med människor dömts för mord. Idag jobbar Martin Grimes och hans hundar för FBI och de är mycket uppskattade. Detta är ju en världsnyhet då detta borde bli prejudicerande och alla som dömts när dessa hundar varit inblandade borde få en ny rättegång. Då dessa hundar anses vara de bästa kadaver respektive blodhundarna i världen bör ju då även alla andra fall där andra kadaver/ blodhundar varit inblandade tas om. Eftersom det ända som skiljer dessa hundar från tex narkotika, sperma, vapen och bombhundar är att dom tränats för att upptäcka olika saker så bör även alla 100 000-tals fall där sådana hundar vart inblandade tas om. Någon som tror att så kommer ske?
Citera
2013-10-26, 07:46
Medlem
Ghostfaces avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17728078.ab

Rogerio Alves uppger att nu försöker göra föräldrarna delaktiga i utredningen i Portugal, som ”assisterande privata åklagare”, skriver Daily Star. Tidningen uppger att det skulle ge familjens advokat möjlighet att själva väcka åtal mot misstänkta.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har inte deras advokater gjort tillräckligt med skada som det är?
Citera
2013-10-26, 09:25
Medlem
Aftonbladet:
"Familjens portugisiske advokat Rogerio Alves säger i dag till brittiska Daily Star att utredarna är övertygade om att de kommer att hitta Madeleine vid liv.
Och att det är anledningen till att de nu har återupptagit utredningen."

Om detta stämmer måste dom fått in trovärdiga vittnen som sett henne nyligen.
Citera
2013-10-26, 09:44
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17728078.ab

Rogerio Alves uppger att nu försöker göra föräldrarna delaktiga i utredningen i Portugal, som ”assisterande privata åklagare”, skriver Daily Star. Tidningen uppger att det skulle ge familjens advokat möjlighet att själva väcka åtal mot misstänkta.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har inte deras advokater gjort tillräckligt med skada som det är?
Detta försökte dom även med Augusti 2007,vad jag förstår så får man en helt annan insyn i utredningen med denna status.
Kan vara ett taktiskt drag från McCanns,ingenting förvånar en längre i den här cirkusen,
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MCCANNS_ASSISTENTE.htm

Jag har inte trott på någon slags konspiration under dessa 6,5 år men jag tycker man börjar känna dåliga vibbar på något vis OM det är som som polisen säger att dom inte är inblandade i något brott.
Som vi var inne på tidigare så har McCanns uppbackning allt från mäktiga affärsmän,höga politiker och upp till Påven.
Amaral sa i sin video att det var en väldigt svår utredning,inte minst med tanke påtryckningar från UK och i slutändan kunde man konstatera när PJ utredningen lades ner att Britterna avfärdade den som nonsens inprincip.
Och det känns som att om man öppnar en utredning är dom så gott som tvingade att nå resultat,i annat fall skulle det vara ett enormt nederlag för Portugal.
Vi får hoppas att dom kommer fram till att den rätta grips så att det inte blir någon "Lee harvey Oswald lösning" om ni förstår vad jag menar.

Vi var inne på detta med Russel o Brien och Matt Oldfield tidigare,här ser vi hur hans berättelse skiljer sig mot Gerry´s den kvällen.
Matt Oldfield har uppgett olika uppgifter om hur många gånger han tittade till McCanns barn.
Enligt Russel gjorde han en check två gånger och enligt Gerry gjorde han en check en gång.

Russel o´Brien:
8:45 pm
Matt returns 9.00-9.05 - listened at all - all shutters down
Jerry 9.10-9.15 in the room + all well ? did he check
9.20/5 - Ella Jane checked 5D (sees stranger & child avfärdat)
9.30 - Russ. Ella Matt check all 3
9.35 - Matt check see twins
9.50 - Russ returns
9.55 - Kate realised Madeleine
10pm - Alarm raised

Gerry:
8.45pm. all assembled at poolside for food
9.00pm. Matt Oldfield listens at all 3 windows 5A, B, D ALL shutters down
9:15pm Gerry McCann looks at room A ? Door open to bedroom
9:20pm Jane Tanner checks 5D - [sees stranger walking carrying a child](Avfärdat)
9.30 Russell O'Brien in 5D. Poorly daughter
l
9.55pm
10:00pm. Alarm raised after Kate
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-26 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in