2013-10-26, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
att bygga upp en indiciekedja (sms, Fb, triangulering av master) är väl legio idag!..finns ju sällan en "smoking gun" nuförtiden...

Problemet här för åklagarna är bristen på vittnen, samt att det inte finns något motiv (precis alla i förhören pratar om K.J som en snäll björn) detta kan du aldrig bortförklara!! finns inga tingsrätter i svedala som fäller snälla "björnar" men vi får se om jag har fel, och det brukar jag sällan eller aldrig ha.

/P
Dubbelmördaren på Öland, Pierre Karlsson, beskrivs just som en snäll björn och har precis blivit fälld i ett indiciemål...
Citera
2013-10-26, 00:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Jag tror på det första alternativet. Ett överfall där några hugg kan ha kommit när hon fortfarande var stående och de andra i en kamp när GM fått ner henne på marken på mage där hon försökt slingra sig undan. Någon tyckte det såg ut som GM bytt grepp på stickvapet då cirkelbågen är åt olika håll men det kan också varit offret som vridit sig och försökt slingra sig undan. Att inte huggen i ryggen blivit djupare kan bero på att ytterkläder har skyddat. En jacka som sedan varit öppnad vid de dödande huggen framifrån.
Huggen gick igenom en jacka utan att lämna fibrer i såren?
Citera
2013-10-26, 00:54
Bannlyst
Citat:
Jag tror på det första alternativet. Ett överfall där några hugg kan ha kommit när hon fortfarande var stående och de andra i en kamp när GM fått ner henne på marken på mage där hon försökt slingra sig undan. Någon tyckte det såg ut som GM bytt grepp på stickvapet då cirkelbågen är åt olika håll men det kan också varit offret som vridit sig och försökt slingra sig undan. Att inte huggen i ryggen blivit djupare kan bero på att ytterkläder har skyddat. En jacka som sedan varit öppnad vid de dödande huggen framifrån.

ska man nu ha ihjäl en liten svag kvinna (oavsett karateträningen) så är ju självklart strypning att föredra på alla sätt och vis, smidigt, snabbt och utan stök. Det enda som återstår är ju att få iväg hon till styckplats. Kan likhundar identifiera nyligen avlida?? Att börja hugga med diverse knivar mot ett
sånt "lätt offer" känns ju bisarrt.
Citera
2013-10-26, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Dubbelmördaren på Öland, Pierre Karlsson, beskrivs just som en snäll björn och har precis blivit fälld i ett indiciemål...

ja du ser, dock inte lika högprofilerat som detta, by far ..men men, jag kan ju som sagt ha fel.
Citera
2013-10-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag förstår hur du tänker nu. Du utesluter planteringen och det gör ju jag också. Men då finns det ju två alternativ kvar.

1. KJ har röjt ur skuffen och lämnat kvar en vänsterhandske och en plastkasse. Sen har han lagt VB med ett dubbelhugg i hjärttrakten och då har det kommit lite blod på utsprida ställen i skuffen.

2. Blodet finns där av naturliga orsaker och behöver inte ha något samband i tid. Det kan ju komma från någon av VBs karateskador varav lite hittats på en tejprulle.

3. ?

Jag tror att 2) är det mest sannolika. I förhör om hur det brukar "gå till" när KJ hämtar henne efter träningen så säger han "jag öppnar skuffen" och så slänger vi in träningsväskan där.

Givet det. Så är det ju inte så märkligt att han efteråt i förhör säger "i skuffen" på var blod kunde kopplats ihop med VB. Det var den första tanke/koppling han gjorde. Hon blödde ju ett antal gånger efter träningarna.

Sedan gör man detta till ett stort bevisvärde. Vi sa inte var - men han sa direkt bagageluckan (skuffen). För KJ var det självklart. Det var det enda stället där träningsväskan någonsin funnits.

EDIT. Personer med as är väldigt rutinstyrda. Dom gör saker och ting i samma ordning och på samma sätt. Nästan alltid. Den träningsväskan har nog alltd befunnit sig på samma ställe.
Senast redigerad av Remark 2013-10-26 kl. 01:17.
Citera
2013-10-26, 01:02
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Huggen gick igenom en jacka utan att lämna fibrer i såren?
Kan du inte försöka diskutera utan insinuanta frågor? Vad jag förstått så är det lite oklart i vilken mån det har letats efter fiber i sårkanalerna. Eller finns det en undersökning som har klarlagt att hon var naken när hon blev dödad?
Citera
2013-10-26, 01:03
Medlem
MrFolds avatar
Som gammal pokergubbe får jag ju säga att jag skulle bli väldigt imponerad av MB om han vore mördaren. Jag menar, när det gäller t ex FB-konversationen så är det ju säkert tredje nivåns tänkande eller nåt. Efter att han (hypotetiskt) mördat VB kvällen/natten den 4/5 maj så gör han en djupanalys av vad som kommer att märka mest eller minst misstänkt i polisens ögon: Kan det vara att inte skriva något alls? Att skriva en massa oroliga "var är du"? Att skriva något däremellan? Och fastar till slut för följande två dagar efter försvinnandet:

Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt. (FUP s. 905)

Genialiskt. Om det nu inte är så obeskrivligt fantasilöst och tråkigt att han trots alla FB-detektivers stora drömmar om att inget ska vara som det synes vara utom att Mannen med Motivet för Mordet är den skyldige tyvärr förhåller sig så att han faktiskt är lika oskyldig i verkligheten som han betraktas i polisutredningen.
Citera
2013-10-26, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
ja du ser, dock inte lika högprofilerat som detta, by far ..men men, jag kan ju som sagt ha fel.
Med en fot i Norrbotten och en i Småland skulle jag vilja påstå att det fallet är minst lika profilerat söder om Dalälven.
Citera
2013-10-26, 01:04
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Nej, hon beskriver en kvinna med asiatiskt utseende. Det kan vara en koreanska, kinesiska, vietnamesiska...

Nja, hon säger både-och:

"Det som gjorde att Camilla reagerade på händelsen var för att det var en ung tjej, en
thailändska". (197)

Omständigheterna under vilken iakttagelserna görs är väl dock inte det bästa för finlir vad gäller nationalitet.
Citera
2013-10-26, 01:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan du inte försöka diskutera utan insinuanta frågor? Vad jag förstått så är det lite oklart i vilken mån det har letats efter fiber i sårkanalerna. Eller finns det en undersökning som har klarlagt att hon var naken när hon blev dödad?
Nej, men jag utgår från att rättsläkaren hade skrivit om hon hade hittat fibrer i såren. Hon skrev inte heller att det inte fanns ett skotthål och en kula i kroppen. Ska vi anta att så kanske är fallet?
Citera
2013-10-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Som gammal pokergubbe får jag ju säga att jag skulle bli väldigt imponerad av MB om han vore mördaren. Jag menar, när det gäller t ex FB-konversationen så är det ju säkert tredje nivåns tänkande eller nåt. Efter att han (hypotetiskt) mördat VB kvällen/natten den 4/5 maj så gör han en djupanalys av vad som kommer att märka mest eller minst misstänkt i polisens ögon: Kan det vara att inte skriva något alls? Att skriva en massa oroliga "var är du"? Att skriva något däremellan? Och fastar till slut för följande två dagar efter försvinnandet:

Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt. (FUP s. 905)

Genialiskt. Om det nu inte är så obeskrivligt fantasilöst och tråkigt att han trots alla FB-detektivers stora drömmar om att inget ska vara som det synes vara utom att Mannen med Motivet för Mordet är den skyldige tyvärr förhåller sig så att han faktiskt är lika oskyldig i verkligheten som han betraktas i polisutredningen.

Han valde väl den mest listigaste.
Citera
2013-10-26, 01:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag håller inte med dig. Jag har förklarat bort alla bevis mot KJ på ett rimligt sätt.

De förklaringar du har lämnat är inte av den digniteten att det skulle frambringa några tvivel i rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in