Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Jag förstår hur du tänker nu. Du utesluter planteringen och det gör ju jag också. Men då finns det ju två alternativ kvar.
1. KJ har röjt ur skuffen och lämnat kvar en vänsterhandske och en plastkasse. Sen har han lagt VB med ett dubbelhugg i hjärttrakten och då har det kommit lite blod på utsprida ställen i skuffen.
2. Blodet finns där av naturliga orsaker och behöver inte ha något samband i tid. Det kan ju komma från någon av VBs karateskador varav lite hittats på en tejprulle.
3. ?
Jag tror att 2) är det mest sannolika. I förhör om hur det brukar "gå till" när KJ hämtar henne efter träningen så säger han "jag öppnar skuffen" och så slänger vi in träningsväskan där.
Givet det. Så är det ju inte så märkligt att han efteråt i förhör säger "i skuffen" på var blod kunde kopplats ihop med VB. Det var den första tanke/koppling han gjorde. Hon blödde ju ett antal gånger efter träningarna.
Sedan gör man detta till ett stort bevisvärde. Vi sa inte var - men han sa direkt bagageluckan (skuffen). För KJ var det självklart. Det var det enda stället där träningsväskan någonsin funnits.
EDIT. Personer med as är väldigt rutinstyrda. Dom gör saker och ting i samma ordning och på samma sätt. Nästan alltid. Den träningsväskan har nog alltd befunnit sig på samma ställe.