2013-10-25, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Att om blodbesudlingarna i bagageutrymmet inte kan ha planterats, så måste KJ vara GM. Alla andra förklaringar till besudlingarnas placering och karaktär faller på de orimliga implikationer de medför
Jag håller inte med dig. Jag har förklarat bort alla bevis mot KJ på ett rimligt sätt.
Citera
2013-10-25, 23:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
M
Omg! Nä kj är skyldig men behöver vård ej fängelse.

Du tror inte RWC är inblandade? Eller några uppresta 81r?
Citera
2013-10-25, 23:59
Medlem
Guardian Angels avatar
Det är anmärkningsvärt hur klen KJ försöker utge sig för att vara i förhören. Han klarar inte av att bära en hundvalp/unghund av en ras som fullvuxen väger runt 15 kg.
Han säger att han väger 65 kg, senare säger han att han väger mellan 65-69 (70 med kläder) trots att han väger 77 kg vid undersökningen, han är ganska lång, 192 cm lång.
Sedan försöker han ge intryck att VB vägde mer än honom (att hon vägde typ 70 kg), trots att hon var betydligt mindre och vägde uppskattningsvis 55 kg (under 60 kg).

(FUP 1833-1834)
Citera
2013-10-26, 00:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte heller på planteringsteorin. Jag tror inte heller att KJ tömt bagageutrymmet på nästan allt, transporterat kroppen, och missat blodfläckarna på grejerna som var kvar. Att blodet på handsken skulle komma från mattan är knappast troligt, den låg inte på blodfläcken.

Men vänta nu, saker i en skuff ligger väl inte kvar där man lagt dem. De far väl omkring som fan. KJ var ju ute och "sladdade" med bilen ibland.
Citera
2013-10-26, 00:00
Medlem
Citat:
Jag håller inte med dig. Jag har förklarat bort alla bevis mot KJ på ett rimligt sätt.

OK. Vi får se hur det går. Jag har vridit och vänt på det där bagageutrymmet i två dar nu, och kan inte komma till någon annan logisk slutsats än att "plantering" är utesluten. Vilket i sin tur leder till slutsatsen att det måste vara KJ, hur perfekt jag än tycker MBs "GM-profil" är.
Senast redigerad av SanLiTun 2013-10-26 kl. 00:07.
Citera
2013-10-26, 00:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är anmärkningsvärt hur klen KJ försöker utge sig för att vara i förhören. Han klarar inte av att bära en hundvalp/unghund av en ras som fullvuxen väger runt 15 kg.
Han säger att han väger 65 kg, senare säger han att han väger mellan 65-69 (70 med kläder) trots att han väger 77 kg vid undersökningen, han är ganska lång, 192 cm lång.
Sedan försöker han ge intryck att VB vägde mer än honom (att hon vägde typ 70 kg), trots att hon var betydligt mindre och vägde uppskattningsvis 55 kg (under 60 kg).

(FUP 1833-1834)

Men hans kamrater har vittnat om då han bär sandsäckar då dom leker air-soft i skogen.
Så jag tror att han spelar både på sin klena kropp och sin ADD/Asperger.
Han är ganska så lättläst och i vissa fall normalt begåvad för att i nästa va otroligt korkad.
Dom får säga till honom typ att sluta nu med att prata om dom andra killarna dom är avförda, och dina konspirations teorier är inte rimliga. Han bara maler på om hur någon planterat osv. Det är just det som är det mest korkade.

1256

När vi frågar om Kristoffers fysik/ork säger A att han var med och bar sandsäckar och
byggde som alla andra. I skolan var han med på gymnastiken som alla andra. Han har inga
bekymmer att vara med i soft air gun och spela.

A säger att alla hjälpte till att bygga och bära sandsäckarna.
Citera
2013-10-26, 00:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Hur utdragen? Hur lång tid tar det att utdela, säg, nio hugg med ett stickvapen?
Det rör sig snarare om i vart fall femton. Kom ihåg dem på framsidan också. Och vi vet heller inte hur många hugg som har missat.

Citat:
5 sekunder, 10 sekunder? Besinnar sig en person som har tappat kontrollen på 5 sekunder? 10 sekunder? 15 sekunder? 1 minut?
Enstaka sekunder kan vi glömma. Mindre än en halv minut kan det inte gärna ha tagit, och det rimliga är att det har tagit betydligt längre tid än så, även om jag inte vet om något egentligen talar för så mycket som Quarrel:s timme. Några minuter skulle jag bedöma son troligast. Alldeles tillräcklig tid för att kunna besinna sig i straffrättslig mening.
Citera
2013-10-26, 00:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men vänta nu, saker i en skuff ligger väl inte kvar där man lagt dem. De far väl omkring som fan. KJ var ju ute och "sladdade" med bilen ibland.
Okej, men blodfläcken är inte synlig för blotta ögat, bild 3, sid 306. Kan den bloda ner en handske så mycket? Och COOP-kassen? Utan att det kommer blod på annat i bakluckan?
Citera
2013-10-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Kolla bilden av handskens ursprungliga placering. Kolla hur besudlingen ser ut på handsken. Kolla bilden på det överfulla bagageutrymmet. Jag kan inte tro på din förklaring, även om jag försökt nu ett par dagar att pröva den, liksom ett antal andra, förklaringar.

Börjar mer och mer tro att besudlingarna i bilen kommer fälla honom. Inte bara för att de finns där, utan framförallt HUR de finns där.
Citera
2013-10-26, 00:04
Medlem
Citat:
Jag vet inte om rättsläkaren kan fastställa tidsintervallen alls. Men vad tror du har hänt? Har någon huggit VB ett tiotal gånger snabbt i ryggen i rent raseri, och sedan vänt henne och huggit två dödande hugg?

Är det inte mer troligt att det handlar om en långsam process, i linje med skändningen i efterhand?

En tanke som slår mig är väl kanske att huggen började i ryggen och VB försöker slåss och fäktas för sitt liv och i och med detta kommer hon runt och ligger på rygg och följande hugg blir dödande. Spekulationer, men... kanske inte otroligt.
Citera
2013-10-26, 00:05
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Hallelulja. Blir snart religös. Visste inte att KJ hade så mkt familjemedlemmar. Eller är ni foliehattar? Förstår att man som familjemedlem blundar för fakta. Men ni andra måste vara bra störda för att tro på det ni skriver. Nu kommer förhandlingar i TR sen HR och sen får förhoppningsvis KJ den vård han behöver. Eller vill ni han ska fortsätta med halsgrepp? Tror ni att förra flickvän o vårdaren ljuger? Sök hjälp isf.

Jag tror HA är inblandade...och jag tror vårdaren har koppling till dom på något sett syster eller liknande.

Jag tror BO F är hotad av dom efter att försvarat HA och det inte gick så bra och killarna åkte in.
HA har ju en tendens att hota folk och nu fåt BO betala igen med att vara en skitadvokat till KJ.

Där av kan inte KJ byta advokat tyvärr.

om VBs otrohetsaffär kom fram till AN så blev det skillsmässa.
MB som har lite sidoaffärer med HA inser ju att det kommer bli förödande.

Detta är bar en liten teori av många, alltså inget bekräftat men vi jobba hårt på att hitta alla kopplingar ))))
Citera
2013-10-26, 00:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Frågan är bara om alla de ad hoc-antaganden som du då gör tillsammans är så osannolika att du inte längre är på banan för rimligt tvivel. Att man på ett hyfsa rimligt sätt kan förklara bort indicier ett och ett, innebär ju inte att resultatet nödvändigtvis blir rimligt när man samtidigt försöker förklara bort alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in