Kan absolut ingenting om klorin och dess effekt på DNA och blod. Tror att det var Hamilkar som skrev att klorin kan förstöra DNA, stämmer säkert. Men hur är det med blod, kan klorin så att säga tvätta bort blod från t ex. ett golv så att t ex. Blue star inte indikerar trots att det har funnits blod på en viss yta? Om så är fallet så kan KJ lägenhet mycket väl vara mordplatsen. Låt oss säga att VB mördades i en säng, då är det inte ens säkert att blod har hamnat på golvet, och om det har gjort det så kan det vara borttvättat. Bara för att åklagaren inte kan påvisa att lägenheten är en brottsplats så betyder det inte att den inte är det.
Jag säger det här utan att veta om man har konstaterat att klorin inte har använts på diverse ytor i KJ lägenhet.
Mycket märkligt att utredaren inte har gått till botten med den okände bäraren som en granne till KJ såg. Det är enligt min mening ett av de hetaste spåren i den här utredningen. Kanske har man inte kunnat komma vidare med spåret, men ingenting i FUP antyder att man ens försökt mer än att i förbigående fråga KJ om den här händelsen.
Kanske är medhjälparen nyckeln till mordgåtan. Jag är iaf helt övertygad om att denne NN följer med i tråden och troligtvis också likt KJ ökat sin konsumtion av alkohol, skål!