Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Jag sätter mina pengar på att KJ är skyldig men ponera att MB faktiskt begått brottet ifråga. Han är tillräckligt stark för att inte behöva stycka kroppen. Han kan flytta den lilla kroppen vart han vill. Och om han styckade en kropp så borde hans jaktkunskaper synas lite bättre. Väljer man en såg för styckningen så spelar förstås jaktkunskaperna mindre roll.
Någon dag går efter att MB tagit livet att VB och han upptäcker att den huvudmisstänkte är KJ och MB är inte dummare än att han tar chansen att bättra på sina egna odds lite. KJ är ur den synvinkeln ganska perfekt, han är lite bäng i kolan, låser bara dörrar ibland så att gå in och hämta tejprullen medans KJ är ute och söker med MSP är en barnlek.
KJ tycker även att låsfunktionen på bagageluckan med en knapp bredvid förarsätet duger ganska långt enligt förhör. Det är således inte så svårt för MB att dumpa lite kroppsdelar i bagageluckan.
När KJ sedan hittar kroppsdelarna i sin bagagelucka blir han livrädd. Han vågar inte ringa polisen utan bestämmer sig istället för att göra sig av med det bevismaterial som pekar mot honom.
KJ var nog dessutom ganska berusad senare den aktuella kvällen så han börjar kanske rent av tvivla på vad han gjort och inte.
Det ovan är spekulationer på Flashbacknivå. Inget som domstolen på minsta sätt kommer att överväga. Det ligger, i total avsaknad av bevisning,
långt bortom
rimligt tvivel.
Citat:
Måste man inte vara knäpp för att stycka en kropp mm? Nej, jag tror de flesta skulle kunna göra en sån sak av ren självbevarelsedrift om de väl hamnade under den pressen.
Nej, man måste inte var uppenbart knäpp för att stycka en kropp. Det gjorde med all sannolikhet "studierektorn" i Örebro, och det var en jättetrevlig prick, lite svår på fruntimmer bara, tyckte alla före mordet. Men det här är inte bara en defensivstyckad kropp, gömd och undanskaffad på rimligaste sätt. Det är en kropp har stuckits med ett håljärn, (
PeterNoster som stack näsan i vädret och påstod att det måste heta
holkjärn var snett ute -
håljärn är nio gånger vanligare än
holkjärn på nätet) skålad bajonett eller annat liknande instrument ett antal gånger i ett kufiskt mönster. Det är en kropp där händerna har avlägsnats. Det är en kropp som dolts utomordentligt illa, och där vissa delar har dumpats i ett ödehus som vem som helst kunde klättra in i.
För att göra
nåt sånt vill jag nog hävda att man måste vara uppenbart knäpp.