Citat:
Ursprungligen postat av
YippeeKiYay
På vilket sätt är KJ "semiretard"? Han har Aspergers Syndrom. Kolla upp det på tex Google.
KJ hade, om jag minns rätt, 7 på intelligenstestet när han sökte till att få göra värnplikten. Vad hade du?
semiretard; blir utnyttjad av alla (fyllechaffis, hans hem står öppet för alla, hoppar 4 m ner i betong för att nån sagt det. osv.. osv...), lever som en gris. äter inte ens mat (enda kolhydraterna är öl och sprit) han är slow, dvs är omogen och lever i sig själv. Läraren i övertorneå utryckte det bra. han är mycket omogen. (byggde snökojjor när han var 18) katastrofal motorik, osv...
dock är han funktionell (alt. bipolär).. han anpassar sig! ett bra exempel är hur han har olika roller, en hos föräldrarna (mot bröderna), där han försöker allt att anpassa sig (framför allt mot fadern) men både mot modern och kompisarna falerar detta duktigt. ang, min militära bakgrund har jag vart Militärpolis på kungsängen/K1 i början av nittiotalet en utbildning du inte ens i dina vildaste/våtaste fanstasier skulle klara av . Boy!