2013-10-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 197:
Blev lite för snabb med fingrarna, men har redigerat mitt svar nu sorry!
Citera
2013-10-25, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YippeeKiYay
På vilket sätt är KJ "semiretard"? Han har Aspergers Syndrom. Kolla upp det på tex Google.
KJ hade, om jag minns rätt, 7 på intelligenstestet när han sökte till att få göra värnplikten. Vad hade du?

semiretard; blir utnyttjad av alla (fyllechaffis, hans hem står öppet för alla, hoppar 4 m ner i betong för att nån sagt det. osv.. osv...), lever som en gris. äter inte ens mat (enda kolhydraterna är öl och sprit) han är slow, dvs är omogen och lever i sig själv. Läraren i övertorneå utryckte det bra. han är mycket omogen. (byggde snökojjor när han var 18) katastrofal motorik, osv...

dock är han funktionell (alt. bipolär).. han anpassar sig! ett bra exempel är hur han har olika roller, en hos föräldrarna (mot bröderna), där han försöker allt att anpassa sig (framför allt mot fadern) men både mot modern och kompisarna falerar detta duktigt. ang, min militära bakgrund har jag vart Militärpolis på kungsängen/K1 i början av nittiotalet en utbildning du inte ens i dina vildaste/våtaste fanstasier skulle klara av . Boy!
Citera
2013-10-25, 21:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
En av de intressanta bilarna, en svart Nissan Terrano skänktes plötsligt bort till en i Uppsala i somras.
AN säger att den såldes till J i Uppsala (FUP, s. 1127), men i förhör (s. 995) säger MB att AN:s dotter T ska få denna bil. - Men vem vill ha en gammal Terrano..?
Citera
2013-10-25, 21:16
Medlem
Citat:
Nej, hon beskriver en kvinna med asiatiskt utseende. Det kan vara en koreanska, kinesiska, vietnamesiska...

Det var exakt det som var min poäng.
Citera
2013-10-25, 21:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Förekommer det beslagtagna/upphittade cigarettfimpar i förundersökningsprotokollet?
Vilket märke i så fall?

Ja, det finns fimpar men tråkigt nog inte av det märket som KJ kör med. Nu kan ju KJ hittat ett paket cigg. På fimpar brukar man ju hitta DNA åtminstone på CIA. Men det har ju inte ens kollats vad jag sett.

Edit: Apropå cigaretter så säger KJ att han använt denna typ av tejp för att rulla cigaretter i. Rullar den runt en penna för att göra ett rör som han sen stoppar i tobak från gamla fimpar.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-25 kl. 21:27.
Citera
2013-10-25, 21:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
AN säger att den såldes till J i Uppsala (FUP, s. 1127), men i förhör (s. 995) säger MB att AN:s dotter T ska få denna bil. - Men vem vill ha en gammal Terrano..?
Uppenbarligen J i Uppsala. Den är skriven på honom.
Citera
2013-10-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
semiretard; blir utnyttjad av alla (fyllechaffis, hans hem står öppet för alla, hoppar 4 m ner i betong för att nån sagt det. osv.. osv...), lever som en gris. äter inte ens mat (enda kolhydraterna är öl och sprit) han är slow, dvs är omogen och lever i sig själv. Läraren i övertorneå utryckte det bra. han är mycket omogen. (byggde snökojjor när han var 18) katastrofal motorik, osv...

dock är han funktionell (alt. bipolär).. han anpassar sig! ett bra exempel är hur han har olika roller, en hos föräldrarna (mot bröderna), där han försöker allt att anpassa sig (framför allt mot fadern) men både mot modern och kompisarna falerar detta duktigt. ang, min militära bakgrund har jag vart Militärpolis på kungsängen/K1 i början av nittiotalet en utbildning du inte ens i dina vildaste/våtaste fanstasier skulle klara av . Boy!

Fast beskriver du en "retard" eller en person med Aspergers Syndrom? Lever som en gris? Enligt dig eller enligt honom själv? Finns det ett rätt sätt att leva på? Bygga snökojor vid 18-års ålder? Ojojoj. Måste vara fullständigt "retard" då. Bättre att leka militär då som dig? Jag frågade dock inte om din militära bakgrund. Tack ändå för den informationen. Om jag skulle klara av det eller ej har du dock ingen möjlighet att avgöra bakom tangentbordet. Ungefär lika bra som du kan avgöra om KJ är "retard" eller inte.
Senast redigerad av YippeeKiYay 2013-10-25 kl. 21:28.
Citera
2013-10-25, 21:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Båda begick, eller kan ha begått, bestialiska brott utan att ha någon allvarlig psykisk störning. Att KJ är en knällskalle utan någon våldsbakgrund gör honom inte mer lämpad som mördare än t.ex. MB eller PK från Öland.
Mitt resonemang går, som sig bör, ut på det brott som faktiskt har begåtts, inte på någon sorts teoretiska brott i största allmänhet. Jag påstår inte att MB är mindre lämpad som mördare på något mer allmänt plan. Jag säger 1) att den enda anledningen till att folk fortfarande misstänker MB är att hans motiv och personlighet anses stämma så bra ihop med brottet och 2) att 1 bara gäller om man skiter blankt i hur kroppen har hanterats efter mordet. Dvs den föregivet starka anledningen att misstänka MB är inte alls så stark som folk vill göra gällande, och någon annan anledning finns inte.
Citera
2013-10-25, 21:27
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
En av de intressanta bilarna, en svart Nissan Terrano skänktes plötsligt bort till en i Uppsala i somras.
..........................
Vem ägde den?
Vet du ungefär när i sommras den hamnade i
Uppsala?
Senast redigerad av KITTY007 2013-10-25 kl. 21:30. Anledning: glömde
Citera
2013-10-25, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
..........................
Vem ägde den?
MB
Citera
2013-10-25, 21:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Sid 197:
Citat:
Det var en yngre kvinna och [CB] är helt säker på att hon uppfattade att hon hade ett asiatiskt utseende.
Vittnets beskrivning är bestickande; det skulle kunna vara VB - men mer troligt någon annan som hade besökt/skulle besöka någon i närheten.
Citat:
På fråga säger C att hon inte tänkte på om tjejen bar på något. Hon tror inte det. /.../ C har sett Expressens bild och den bilden tyckte hon inte att tjejen var lik.
Citera
2013-10-25, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YippeeKiYay
Fast beskriver du en "retard" eller en person med Aspergers Syndrom? Lever som en gris? Enligt dig eller enligt honom själv? Finns det ett rätt sätt att leva på? Bygga snökojor vid 18-års ålder? Ojojoj. Måste vara fullständigt "retard" då. Jag frågade inte om din militära bakgrund. Tack ändå för den informationen. Om jag skulle klara av det eller ej har du dock ingen möjlighet att avgöra bakom tangentbordet. Ungefär lika bra som du kan avgöra om KJ är "retard" eller inte.

haka inte upp dig på "retard" han vart utnyttjad, blivit mobbad och blivit grovt kränkt under hela sitt liv, fokusera på det istället, just denna info hade inte jag tillgänglig när jag körde denna tråd mellan maj-aug. (utan fått det via FUP:en) och sen Yippi, nej du hade inte klarat den utbildningen jag genomgick! du hade inte ens vart nära vid mönstringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in