2013-10-25, 14:18
Medlem
PowerOfThinkings avatar
[quote=Ghostface|45834344]
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Ja mycket möjligt men vem var denna "han"?[/B] QUOTE]

Kanske denne herre? Ska väl rätt mycket till för att man ska peka ut sina vänner som misstänkta pedofiler? Man bör väl ha någon form av belägg kan tyckas.

http://www.mccannfiles.com/id236.html

Vidare finns det hur många vittnesmål som helst i PJ Files om att han betett sig märkligt åt i direkt samband med händelsen, avböjt hjälp från att leta efter Maddie av lokala "Child care" organisationer etc.

Tackar!

Ja, DP, han är ju mycket omtalad i PJ files.
Citera
2013-10-25, 14:34
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honnu
Kom tänka på han som bytte lakan som ingen sett röken av.. kan de va så att han på nåt sätt våldfört sej på flickebarnet, " råkat" hålla för hårt för munnen och sen fått panik. Gömt henne i garderoben, kommit på att de va dumt, lagt henne bakom soffan för att sen sansa sej slänga ut henne från fönstret och sen gjort sej av med kroppen.... teorin behöver kanske finslipas men möjligheten finns ju...
Problemet är tiden och fönstret.
Personen som eventuellt gått in i 5A har haft max 5minuter på sig att utföra det du beskiver.
När Russel o Brian passerar McCanns lägenhet vid 21:45 är det inga konstigheter med dörrar och fönster,5 min senare går Kate till lägenheten och maddie är borta och fönstret öppet.
Återigen så är det bara Kates fingeravtryck på fönstret,dessutom på innsidan.
Kate öppnade fönstret när hon kom hem och ropade "Dom har tagit henne".
Ett skolexempel på att iscensätta en kidnappning.
5 minuter just denna tid var allt som en kidnappare hade,en av anledningarna till att jag finner det osannolikt.
Citera
2013-10-25, 15:09
Medlem
Jag tänkte på tanner som bytte lakan han kanske inte ens gjorde det utan förgrep sej på madde istället och det är han jag menar. Att han bär på den mörka hemligheten och inte päronen.. eller ja vet inte.
Citera
2013-10-25, 16:07
Medlem
Jag tänkte på tanner som bytte lakan han kanske inte ens gjorde det utan förgrep sej på madde istället och det är han jag menar. Att han bär på den mörka hemligheten och inte päronen.. eller ja vet inte.
Citera
2013-10-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honnu
Det är Russel oBrien du menar. Make till Jane Tanner. Se mina inlägg igår, #2607 och #2608 om detta.
Jag tror att han kan vara inblandad, men McCanns verkar ju inte själva misstänka honom för något. Så är han inblandad kanske det är på ngt vis tillsammans med föräldrarna.

Jag har läst Kates bok om fallet och vill minnas där att hon tog upp att Maddie befunnit sig i sängen där Russels och Janes barn låg, men hon sade att det var för att flickorna busat i sängen tillsammans under dagen.
Senast redigerad av Zebrima 2013-10-25 kl. 17:04.
Citera
2013-10-25, 17:14
Medlem
Angående om barnen var drogade eller ej, så menar ju McCanns själva idag att barnen VAR drogade, men att de blev det av kidnapparen. "Lustigt" nog eftersom de i början var upprörda över påståenden att barnen skulle varit drogade och vägrade drogtesta dem på 5 månader, samt att de klippte håret riktigt kort på båda tvillingarna kort efter att Maddie försvann.
Citera
2013-10-25, 18:11
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Angående om barnen var drogade eller ej, så menar ju McCanns själva idag att barnen VAR drogade, men att de blev det av kidnapparen. "Lustigt" nog eftersom de i början var upprörda över påståenden att barnen skulle varit drogade och vägrade drogtesta dem på 5 månader, samt att de klippte håret riktigt kort på båda tvillingarna kort efter att Maddie försvann.

Kate Mccann är narkosläkare så hennes uttalanden är ju helt fantastiska. Det finns ingen känd drog som funkar så snabbt (att en kidnappare kunnat droga barnen) och som håller i sig så länge som på tvillingarna. Det avskrivs helt i PJ files. Att droger kan spåras i håret visste hon ju dock naturligtvis. (vilket jag tror gemene man kanske inte tänkt på om man velat dölja något). Har inte hittat det här med att hon klippte håret på tvillingarna i några officiella dokument dock. Vore Oerhört tacksam om någon orkar leta och länka!
Citera
2013-10-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Kate Mccann är narkosläkare så hennes uttalanden är ju helt fantastiska. Det finns ingen känd drog som funkar så snabbt (att en kidnappare kunnat droga barnen) och som håller i sig så länge som på tvillingarna. Det avskrivs helt i PJ files. Att droger kan spåras i håret visste hon ju dock naturligtvis. (vilket jag tror gemene man kanske inte tänkt på om man velat dölja något). Har inte hittat det här med att hon klippte håret på tvillingarna i några officiella dokument dock. Vore Oerhört tacksam om någon orkar leta och länka!

Detta ska ha stått på Gerry McCann's blogg den 26 maj:
Yesterday was relatively quiet although we did meet the British ambassador and the senior British Police Officer who has been working here in Portugal on the case. This was a productive meeting. There was a flurry of activity amongst the media here stating the family was openly critical of the Portuguese policed which was not true. We did our best to dampen this down but a couple of papers carried stories with our ‘frustration’ with the investigation rather than what we said it was frustrating that 3 weeks down the line we still have not got Madeleine back. This would be the case which ever country we were in. Some of you may have noticed that Sean and Amelie did manage to squeeze in a hair cut!
http://www.mccannfiles.com/id13.html

Samt att man ska ha visat en bild med föräldrarna och tvillingarna i media, där man tydligt ser att de båda plötsligt är väldigt kortklippta.

Edit: Har googlat lite bilder och det där att de var "väldigt kortklippta" verkar inte stämma. Man ser ju på bilden när föräldrarna reser tillbaka till England, den bilden där de bär varsin tvilling nerför flygplanets trappa, att de inte är så kortklippta trots allt:
http://www.mccannfiles.com/id162.html

Det är förresten denna bilden som vittnet Smith hänvisar till, när han sade sig känna igen Gerry och hans sätt att bära barnet, från den mannen han såg bära ett barn på väg mot stranden klockan 22 kvällen när Madeleine försvann.
Senast redigerad av Zebrima 2013-10-25 kl. 19:15.
Citera
2013-10-25, 19:00
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Detta ska ha stått på Gerry McCann's blogg den 26 maj:
Yesterday was relatively quiet although we did meet the British ambassador and the senior British Police Officer who has been working here in Portugal on the case. This was a productive meeting. There was a flurry of activity amongst the media here stating the family was openly critical of the Portuguese policed which was not true. We did our best to dampen this down but a couple of papers carried stories with our ‘frustration’ with the investigation rather than what we said it was frustrating that 3 weeks down the line we still have not got Madeleine back. This would be the case which ever country we were in. Some of you may have noticed that Sean and Amelie did manage to squeeze in a hair cut!
http://www.mccannfiles.com/id13.html

Samt att man ska ha visat en bild med föräldrarna och tvillingarna i media, där man tydligt ser att de båda plötsligt är väldigt kortklippta.

Att man klipper håret på sina barn är ju mindre misstänkt, om man klipper dom väldigt kort just i den här situationen är ju mycket misstänkt. Den bilden skulle man vilja ha tag i! (Att han känner sig tvungen att nämna att dom klippt barnen i sin blogg talar ju iofs rätt mycket för att det vart snaggning snarare än toppning)!
Citera
2013-10-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Att man klipper håret på sina barn är ju mindre misstänkt, om man klipper dom väldigt kort just i den här situationen är ju mycket misstänkt. Den bilden skulle man vilja ha tag i! (Att han känner sig tvungen att nämna att dom klippt barnen i sin blogg talar ju iofs rätt mycket för att det vart snaggning snarare än toppning)!

Jag håller med, jag editerade mitt inlägg ovan för jag googlade lite bilder och hittade ingen där tvillingarna är "snaggade" så som det sägs att de blev. Visserligen är det kanske lite konstig prioritering att klippa håret på sina barn mitt i allt som hänt, men men. Det sägs att de klippte håret i flera omgångar, men jag vet inte huruvida det stämmer. I vilket fall lät dem det gå 5 månader innan tvillingarna drogtestades, så håret hade ju hunnit växa en bra bit på de månaderna.
Citera
2013-10-25, 21:55
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Det är Russel oBrien du menar. Make till Jane Tanner. Se mina inlägg igår, #2607 och #2608 om detta.
Jag tror att han kan vara inblandad, men McCanns verkar ju inte själva misstänka honom för något. Så är han inblandad kanske det är på ngt vis tillsammans med föräldrarna.

Jag har läst Kates bok om fallet och vill minnas där att hon tog upp att Maddie befunnit sig i sängen där Russels och Janes barn låg, men hon sade att det var för att flickorna busat i sängen tillsammans under dagen.
Det finns en till figur i sällskapet som man glömt bort lite,nämligen Matt Oldfield.
21:25 ska Russel gå till sin lägenhet för att titta till hans dotter Evie och Oldfield hänger på.
Dom går först till Russels lägenhet 5D,där går Russel in i lägenheten medans Oldfield går in i sin,5B.
Där är han i ca:1 minut innan han går tillbaka till 5D.
Nu är klockan 21:30 Russel blir kvar då hans dotter kräks,Oldfield går till McCanns lägenhet 5A för att titta till barnen,för att senare gå tillbaka till restaurangen.

Han sa att han gjorde en "check" på barnen, sedan sa han hade gjort två.
Han ändrade sin berättelse om den 2:a kontrollen, först säger att han gick förbi McCanns lägenhet, senare säger han gick in i deras lägenhet.
Enligt Kate McCann så erbjöd Oldfield kl:21:25 att kolla deras barn:
Men han sa "Jag kan gå och kolla Maddie åt dig" enligt KM, Varför sa han inte: "Jag kan gå och kolla barnen åt dig?"
Var han stressad över att Gerry berättat om vad som hänt Maddie och "försäger" sig?
Han hävdade att han sett tvillingarna,men han kan inte säga om han såg Maddie.

Det är mycket olyckligt att Oldfield ger ett så pass otydligt och svävande svar med tanke på att den som var hos Maddie före var Gerry.
Om man är konspiratoriskt lagd kan man tänka sig att Gerry berättat om olyckan för Oldfield och Oldfield erbjuder sig fort att gå och kolla Maddie innan Kate eller någon annan gjorde det för att senare ge ett svävande svar om att han inte såg Maddie från den vinkeln.

Vi har nog en lösning på detta fall inom räckhåll,jag tror inte PJ startar upp sin utredning igen om dom inte har tillräcklig substans i de ny(gamla) bevisen.
Enligt uppgift är det bevis som fanns i den tidigare utredningen,som man kan gissa att dom bearbetat och blivit tillräckligt starka.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-25 kl. 22:27.
Citera
2013-10-25, 22:37
Medlem
2big4yous avatar
Breaking News!!
Nu i kväll sändes ett specialprogram i Portugisisk TV(CMTV) om fallet.
Joana Morais sammanfattar via Twitter för några minuter sedan:
"CMTV states the reconstruction will go ahead and that the parents have showed their availability to attend; - the former Minister of the Interior (MAI) Rui Pereira said the McCanns should be constituted as arguidos until the end of the inquest; - The McCanns have requested to be assistants to the process".

Börjar bli svettigt för McCann´s.

Här Amarals rekonstruktion som är byggd på hans bok "The true of the lie".
Mycket intressant för den som inte orkar läsa PJ utredningen.
Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=UxGhlYTNisw
Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=F-bGNM54zbo
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-25 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in