Citat:
Ursprungligen postat av
Zebrima
Det är Russel oBrien du menar. Make till Jane Tanner. Se mina inlägg igår, #2607 och #2608 om detta.
Jag tror att han kan vara inblandad, men McCanns verkar ju inte själva misstänka honom för något. Så är han inblandad kanske det är på ngt vis tillsammans med föräldrarna.
Jag har läst Kates bok om fallet och vill minnas där att hon tog upp att Maddie befunnit sig i sängen där Russels och Janes barn låg, men hon sade att det var för att flickorna busat i sängen tillsammans under dagen.
Det finns en till figur i sällskapet som man glömt bort lite,nämligen Matt Oldfield.
21:25 ska Russel gå till sin lägenhet för att titta till hans dotter Evie och Oldfield hänger på.
Dom går först till Russels lägenhet 5D,där går Russel in i lägenheten medans Oldfield går in i sin,5B.
Där är han i ca:1 minut innan han går tillbaka till 5D.
Nu är klockan 21:30 Russel blir kvar då hans dotter kräks,Oldfield går till McCanns lägenhet 5A för att titta till barnen,för att senare gå tillbaka till restaurangen.
Han sa att han gjorde en "check" på barnen, sedan sa han hade gjort två.
Han ändrade sin berättelse om den 2:a kontrollen, först säger att han gick förbi McCanns lägenhet, senare säger han gick in i deras lägenhet.
Enligt Kate McCann så erbjöd Oldfield kl:21:25 att kolla deras barn:
Men han sa "Jag kan gå och kolla Maddie åt dig" enligt KM, Varför sa han inte: "Jag kan gå och kolla barnen åt dig?"
Var han stressad över att Gerry berättat om vad som hänt Maddie och "försäger" sig?
Han hävdade att han sett tvillingarna,men han kan inte säga om han såg Maddie.
Det är mycket olyckligt att Oldfield ger ett så pass otydligt och svävande svar med tanke på att den som var hos Maddie före var Gerry.
Om man är konspiratoriskt lagd kan man tänka sig att Gerry berättat om olyckan för Oldfield och Oldfield erbjuder sig fort att gå och kolla Maddie innan Kate eller någon annan gjorde det för att senare ge ett svävande svar om att han inte såg Maddie från den vinkeln.
Vi har nog en lösning på detta fall inom räckhåll,jag tror inte PJ startar upp sin utredning igen om dom inte har tillräcklig substans i de ny(gamla) bevisen.
Enligt uppgift är det bevis som fanns i den tidigare utredningen,som man kan gissa att dom bearbetat och blivit tillräckligt starka.