2014-10-16, 19:36
Medlem
En eloge till 2big4you för eminent pedagogiskt presenterat mtrl.

Tre ting har jag funderat på efter att ha läst igenom tråd och skummat filer och annat.

Efter att den ena vovven nosat upp blodspår i lgh 5A förklarade McCann Team (Kate?) att Madeleine drabbats av näsblod och olyckligtvis kladdat ner på golvet(?). Därefter spåras en f.d. hyresgäst som i sin tur erkänner att det måste vara hans blod som funnits där. Det måste ju vara en rejäl slump att näsblod och "f.d. hyresgästblod" hamnat på samma fläck i huset också! Om McCanns eventuellt underrättades angående "f.d. hyresgästblodet", hur reagerade de i så fall, tog de tillbaka näsblods-utsagan eller vad? Jag kanske har missat något i tråden. F. ö. kan ju f.d. hyresgästen knappast vara Pro-McCann då denne ju riskerar att blamera McCanns med sin utsaga.

Vad var det för litteratur som enligt 5A-filmen låg bredvid sängen, tyckte något var förstruket i vänstermarginalen där i något häfte, vad handlade den texten om?

Och för det 3:e (där jag misstänker att svaret är Nej!), är Amanda Cox och hennes patolog-moitié förhörda av engelsk polis med anledning av tfn-samtal mellan Kate och henne/dem 2:a maj 2007 och i så fall vad gav det?

Jag sätter min veckopeng på att herr&fru McCann är råskyldiga till att ha tagit sin dotter av daga. Fy fan!
Citera
2014-10-17, 22:34
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillochPotatisAB
En eloge till 2big4you för eminent pedagogiskt presenterat mtrl.

Tre ting har jag funderat på efter att ha läst igenom tråd och skummat filer och annat.

Efter att den ena vovven nosat upp blodspår i lgh 5A förklarade McCann Team (Kate?) att Madeleine drabbats av näsblod och olyckligtvis kladdat ner på golvet(?). Därefter spåras en f.d. hyresgäst som i sin tur erkänner att det måste vara hans blod som funnits där. Det måste ju vara en rejäl slump att näsblod och "f.d. hyresgästblod" hamnat på samma fläck i huset också! Om McCanns eventuellt underrättades angående "f.d. hyresgästblodet", hur reagerade de i så fall, tog de tillbaka näsblods-utsagan eller vad? Jag kanske har missat något i tråden. F. ö. kan ju f.d. hyresgästen knappast vara Pro-McCann då denne ju riskerar att blamera McCanns med sin utsaga.

Vad var det för litteratur som enligt 5A-filmen låg bredvid sängen, tyckte något var förstruket i vänstermarginalen där i något häfte, vad handlade den texten om?

Och för det 3:e (där jag misstänker att svaret är Nej!), är Amanda Cox och hennes patolog-moitié förhörda av engelsk polis med anledning av tfn-samtal mellan Kate och henne/dem 2:a maj 2007 och i så fall vad gav det?

Jag sätter min veckopeng på att herr&fru McCann är råskyldiga till att ha tagit sin dotter av daga. Fy fan!

Ja,det stämmer,Paul Gordon som bodde i lägenhet 5A veckan innan(om jag inte minns fel) uppgav att han hade skurit sig när han rakade ansiktet i badrummet,han hade lagt på papper eller bomull och gick ut i lägenheten.
Att Gordon är en Pro-McCann är nog långsökt,MEN,man kan inte vara allt för säker,Team McCann´s har varit i kontakt med andra vittnen i fallet,bland andra Martin Smith,Robert Murat och Cat Baker.
Brian Kennedy åkte hem till både Martin Smith och Robert Murat och Cat Baker vart hembjuden till McCann´s i Rothley.
Vid arguido förhöret i September 2007 svarade Gerry att han inte kunde förklara blodfynden och likdoften,och senare lyfte Gerry´s advokat frågan om blodet och advokaten sa till Polisen att förhöra honom igen angående blodet för att Madeleine blödde näsblod lite då och då.
I samma förhör svarade Gerry "No comment" när han fick frågan om Madeleine skadat sig i lägenheten.
http://www.mccannfiles.com/id192.html#sta3
Att Paul Gordon skulle ha spillt blod i ett trångt utrymme som mellan soffan och väggen och dessutom spillt på samma ställe där Eddie markerade likdoften är inte speciellt troligt,och blodet(DNA´t) identifierades till 80% som Madeleines,och blodet som hittades i bagageutrymmet i hyrbilen var en hundraprocentig matchning av Madeleines DNA,till en början.
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/dna-sample-found-in-hire-car-an-exact-match-to-madeleine-401957.html
MEN konstigt nog,några veckor senare,när McCann´s kommit hem till England går (FFS)Forensic Science Services i Birmingham ut och meddelar att DNA fyndet i bilen är ofullständigt.
Detta är ett utav alla märkliga ageranden från UK som gör att många tror att det är en "Cover Up" från britternas sida.
De fynden dom ska undersöka nu i dagarna nere i Portugal är hårstrån som hittades i 5A,2007 och vi får hoppas att de tittar på de blonda hårstrån som hittades i bagageutrymmet i bilen som saknade rot,Goncalo Amaral sa att dessa hårstrån skickades till FFS i Birmingham,men eftersom de saknade rot kunde de inte kolla DNA,dessa skickades tillbaka till Portugal och i dag finns det metoder att få fram DNA från hårstrån utan rot.
Många som är väl insatta i detta litar inte på SY utan befarar att det skall "hittas" ett DNA som kan kopplas ihop med någon utav de 3 argudios som SY misstänker för inbrott.
Det finns en polisintervju med Amanda Coxon
(http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/AMANDA-COXON.htm,)men Leicester polisen verkar inte lagt ner något krut på att fråga henne om de samtal som enligt PJ gjordes mellan henne eller då möjligtvis hennes man, Dr Paul Whitaker och Kate på morgonen den 2a Maj.
Citera
2014-10-19, 23:42
Medlem
Det verkar vara en del aktiviteter på gång i Portugal nu... Scotland Yard som åker ner, DNA som ska undersökas igen, tillträdandet av Ines Sequeira, gripandet av den brittiska pedofilen....

Vad är det som är på gång?
Citera
2014-10-20, 14:52
Medlem
Ad-infinitums avatar
Vad hände egentligen med den film som skulle släppas 12 oktober?
Blev det bara knäpptyst om att den aldrig kom eller finns det någon orsak? Var det bara bluff allting?
Citera
2014-10-20, 15:44
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Det verkar vara en del aktiviteter på gång i Portugal nu... Scotland Yard som åker ner, DNA som ska undersökas igen, tillträdandet av Ines Sequeira, gripandet av den brittiska pedofilen....

Vad är det som är på gång?

Det som är på gång,troligtvis i November är att 30 olika tekniska fynd ska åter provas för DNA då tekniken för detta har förfinats en hel del under dessa år.
Officiellt heter det att de fynd som ska kollas är de som fanns i lägenheten,men vi vet från Amaral att det finns blonda hårstrån från bagageutrymmet i McCann´s hyrbil i Portugisisk ägo.
Som jag sa tidigare så saknade dessa rötter men idag kan dom även kolla den typen av fynd,och jag skulle bli mycket förvånad om de inte testar dessa.
De hittade inget DNA efter Madeleine i lägenheten,men ett scenario som kan uppstå är att med dagens teknik lyckas dom få fram ett DNA från exempelvis ett hårstrå från lägenheten och få fram samma DNA från de rotlösa hårstråna från hyrbilen,om detta scenario skulle inträffa då har Kate och Gerry en hel del att förklara.
Officiellt säger dom att dessa tester ska utföras,antingen i Portugal eller i UK,jag hoppas verkligen att de gör detta i Portugal.
Den brittiska pedofilen var/är bara ett klassiskt brittiskt media spinn i detta fall.
Oavsett vad media säger så befann sig denna man i bla.Nya Zeeland och Australien från 2001-2009 han var i Portugal 2010 och blev deporterad där ifrån av de Portugisiska myndigheterna.
Senast redigerad av 2big4you 2014-10-20 kl. 15:59.
Citera
2014-10-20, 15:50
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Vad hände egentligen med den film som skulle släppas 12 oktober?
Blev det bara knäpptyst om att den aldrig kom eller finns det någon orsak? Var det bara bluff allting?
Ja,efter Brena Leylands död blev det knäpptyst och det spekuleras i om dessa är någon form av "Troll jägare" som ska kartlägga McCann kritiker men som stoppade upp verksamheten pga dödsfallet.
Lite märkligt att de släppte de två första filmerna,för de var ju mycket seriöst gjorda.
Vi vet inte hur det ligger till med detta,men i förrgår kom det ett livstecken från dom och deras förklaring till förseningen är detta:

Firstly, our apologies for what is a necessary delay to releasing any more information.

We are currently dealing with enquiries from the media, between them and our legal advisors things take time, and we are bound during this process to not make any further comments or release any more videos.

Please understand, we are treading a fine line between ‘public interest’ and ‘potential defamation’ and we must also be mindful, not to jeopardise any potential court proceedings by releasing points that could prejudice the case unnecessarily.

Whilst these discussions continue we will move ahead and try to gain as much traction on social media as we can, please be patient, it’s been seven years a few more days or weeks are of no real consequence, providing we get there. One way or another we will get there.

Our thanks to everyone that has helped us so far, pay no attention to the voices of dissent and ridicule, we don’t, they serve only themselves not justice.
Citera
2014-10-26, 08:19
Medlem
Prinzezzans avatar
"Scotland Yard hoppas att ny DNA-teknik kan avslöja mysteriet med den försvunna flickan Madeleine McCann."

http://www.expressen.se/nyheter/nya-dna-testet-kan-losa-maddie-gatan/
Citera
2014-10-26, 08:45
Medlem
Ellan1305s avatar
Typ samma info men norsk länk
http://www.tv2.no/2014/10/26/nyheter/madeleine-mccann/maddie/6162140

30 hårstrån och gardinerna skall DNA-testas. Gardinerna kommer väl knappast ge något mer än att mamman varit på dem (om ens det).

*Typ samma info men ntk länk ---> norsk länk
Citera
2014-10-27, 12:32
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
"Scotland Yard hoppas att ny DNA-teknik kan avslöja mysteriet med den försvunna flickan Madeleine McCann."

http://www.expressen.se/nyheter/nya-dna-testet-kan-losa-maddie-gatan/
Ska dom bara ta från gardinerna lär dom inte hitta något.
Kate har själv förklarat bort sig när det gäller fönstret vilket gör att det inte är möjligt scenario.
Kate sa i TV att gardinerna "Wooshade" och att dom fladdrade i vinden.
Detta är gardiner av full längd och dom satt fast bakom sängen vid fönstret och en stol vid väggen,det ser vi klart och tydligt på PJ's bilder från den natten.
Och OM gardinerna hängt fritt hade det krävt en storm för att få dessa att "whoosha" och vinden denna kväll var NV 4m/s
Likaså "the slamming door" Kate sa att dörren blåste igen stenhårt fast hon höll i handtaget.
Kate's fingeravtryck hittades på insidan av fönstret vilket inte är så konstigt med tanke på att hon bodde där men när Amaral frågade Kate om hon har tagit med handen på det fönstret sa hon nej.
Dim kommer inte hitta något såvida de inte hittar något hårstrå från en OC anställd som dom sätter dit.
Citera
2014-10-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ska dom bara ta från gardinerna lär dom inte hitta något.
Kate har själv förklarat bort sig när det gäller fönstret vilket gör att det inte är möjligt scenario.
Kate sa i TV att gardinerna "Wooshade" och att dom fladdrade i vinden.
Detta är gardiner av full längd och dom satt fast bakom sängen vid fönstret och en stol vid väggen,det ser vi klart och tydligt på PJ's bilder från den natten.
Och OM gardinerna hängt fritt hade det krävt en storm för att få dessa att "whoosha" och vinden denna kväll var NV 4m/s
Likaså "the slamming door" Kate sa att dörren blåste igen stenhårt fast hon höll i handtaget.
Kate's fingeravtryck hittades på insidan av fönstret vilket inte är så konstigt med tanke på att hon bodde där men när Amaral frågade Kate om hon har tagit med handen på det fönstret sa hon nej.
Dim kommer inte hitta något såvida de inte hittar något hårstrå från en OC anställd som dom sätter dit.

Eller så är det gardinen från vardagsrummet, bakom soffan där man funnit blodspår på golvet.
Citera
2014-10-27, 23:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Eller så är det gardinen från vardagsrummet, bakom soffan där man funnit blodspår på golvet.
Precis vad jag tänkte säga
Brittisk media skriver att det är gardinerna i sovrummet dom ska göra ett test på,men nu har jag läst i genom den delen i PJ filerna som handlar om tekniska fynd och beslagtagna föremål,och gardinerna i sovrummet finns inte ens nämnda.
Conclusions:
On 4 August there were collected at [the above address]:
- Three (3) spots from the floor, numbered as trace evidence 1 to 3;
- Ten (10) spots from the wall, numbered as trace evidence 4 to 13;
- Two (2) spots from the back of one blue, cloth-upholstered sofa existing in the living room, numbered as trace evidence 14 to 15;
- Two blue curtains with white curtain lining from one of the windows of the living
room, numbered as trace evidence 16.

Dessa beslagtogs,alltså gardinerna i vardagsrummet där Eddie markerade för liklukt och Keela,som du säger,för blod.

Intressant.
Citera
2014-10-28, 11:45
Medlem
2big4yous avatar
Ska tipsa om den sista artikeln från "Textusa" här tar dom upp turerna kring den märkliga tekniska undersökning som gjordes och då tänker jag närmast på UK's inblandning.
Mycket läsvärt.
http://textusa.blogspot.fr/2014/10/sweet-16.html#comment-form
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in