Citat:
Ursprungligen postat av
Ridgeback
Nej, vi subventionerar inte varenda match men förstår att du gärna vill tro det och att bjuda norrmännen. Låter på dig som att vi gör det för att öka vår publiksiffra med flera tusen när sanningen ligger i att vi hoppades på 200-300 norrmän.
Nej, naturligtvis inte. Jag skrev väl en del i affekt. AIK är ju i blickfånget för publiksnacket i och med vissa publiksiffror som har varit dåliga, men det tåls då att påpekas att hypen och nyhetens behag har lagt sig och inga gratisbiljetter delas ut. Nästa säsong, då kan vi mäta publiksiffror på riktigt. Då börjjar alla tre lag med samma förutsättningar från omgång 1.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cratzie
Nu vet jag inte var du rör dig i stan men att du "tiotal" gånger blivit erbjuden biljett på stan tvivlar jag starkt på. DIF har haft en "biljetter på stan-kampanj" typ någonsin och det var efter päronet i våras, när man ville visa sin goda vilja. Tyvärr med uruselt resultat

. Annars hade jag tyckt de vart helt fantastiskt om DIF hade synts "tiotal" gånger på stan bara de "senaste åren". Då finns man i folks medvetande.
Överhuvudtaget borde vi sluta håna varandra för "gratisbiljetter", "rabatt-kampanjer" mm. Det ger inte så mycket extra i publiksiffra på matcherna. Förhoppningsvis lyckas man locka några som kommer tillbaka. Det är det som är värdet i att kampanja plåtar.
Jag bor och jobbar på Östermalm, så visst är det så att jag har större chans att stöta på möjligheten att haffa en gratisbiljett än om jag hade bott i Solna. Men ja, jag kan med handen på hjärtat säga att jag har vid ett tiotal tillfällen blivit erbjuden biljetter gratis i köpcentrum, tunnelbana, på gatan och vid något tillfälle på min arbetsplats.
Jag håller absolut med dig. Kampanjas bör det, och det är bra. Är man riktigt kreativ så kan man ju faktiskt, som du säger, locka nya människor till matcherna. Jag har generellt ingenting emot att AIK skulle dela ut tusentals biljetter till kids. Kan dessa platser inte fyllas, så varför inte? Dock skulle jag därefter inte slå mig för bröstet och hylla våra publiksiffror. Om AIK öppnade upp Friends gratis för alla, hela säsongen, och får ett snitt på 50 000, så är det ju inget att hurra över. Nu är det ju ingen möjlighet rent ekonomiskt ändå, men du förstår principen.
Kampanjer är bra för att attrahera publik, men samtidigt kan det ju, om det appliceras allt för ofta, bli ett slag i ansiktet för folk som betalar för varje match eller har säsongskort. Varför ska man kirra plåt, om man med lite jobb kan fixa gratisbiljetter till majoriteten av matcherna? Jag personligen köper säsongskort dels för att se AIK, men givetvis också för att stötta föreningen ekonomiskt, men jag kan tänka mig att kids som betalar 100-150 kronor för en klackbiljett (vilket torde vara 10-15 procent av deras månadsinkomst i form av studiebidrag), så kan det ju vara ett incitament till att inte köpa biljett/årskort och istället försöka fiska gratisbiljetter.