Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Det är väl ändå en diametral skillnad på det hela. Media Markt köpte ett par tusen biljetter, vartefter de delades ut i samband med att någon köpte en produkt av dem. AIK erhöll för dessa biljetter fortfarande full ersättning, och kan väl sällom neka ett företag att köpa biljetter när de erbjuder full ekonomisk ersättning?
Dif delar ut gratisbiljetter, subventionerar varenda match(?) och bjuder alla norrmän på biljett. Ja, jag köper att Dif vill ha mycket publik, men kom för fan inte och gnäll på AIKs publiksiffror när ni ligger på snarlika siffror, medan ni subventionerar allting, och delar ut gratisbiljetter som om det voro reklamblad.
(Nu vet jag inte om du har klagat på publiksiffror, men det tycks vara den gängse uppfattningen på forat.)
Och ja, jag har själv säkert ett tiotal gånger de senaste åren blivit erbjuden biljetter av Dif på stan.
Tråkigt att det inte ens tog en vecka innan de blev en sanning att DIF "subventionerar allting" för att DNA sponsrat två bortaresor de två senaste åren och JK använder sina intäkter på ett smart sätt.
Nu har jag inte koll på hur de här 2 för 1-erbjudandena säljer men tydligen har "gratisbiljetterna" till ungdomslag (de är inte gratis men rabatterade) sålt lite sämre än väntat och Norge-erbjudandet var ju givetvis en PR-grej. I tisdags hade 50 norrmänn nappat på det erbjudandet. Tvivlar på att det blir så mycket mer än högst 200 gratis-norrmän.
Nu vet jag inte var du rör dig i stan men att du "tiotal" gånger blivit erbjuden biljett på stan tvivlar jag starkt på. DIF har haft en "biljetter på stan-kampanj" typ någonsin och det var efter päronet i våras, när man ville visa sin goda vilja. Tyvärr med uruselt resultat

. Annars hade jag tyckt de vart helt fantastiskt om DIF hade synts "tiotal" gånger på stan bara de "senaste åren". Då finns man i folks medvetande.
Överhuvudtaget borde vi sluta håna varandra för "gratisbiljetter", "rabatt-kampanjer" mm. Det ger inte så mycket extra i publiksiffra på matcherna. Förhoppningsvis lyckas man locka några som kommer tillbaka. Det är det som är värdet i att kampanja plåtar.