Citat:
Ursprungligen postat av
2big4you
Precis,tror inte alla är inblandade på något vis,men en person är extra intressant,som jag förklarade i ett tidigare inlägg är det Gerrys tennis polare Jez Wilkins.
Dom stod och samtalade med varann vid bilparkeringen direkt efter att Gerry hade varit och tittat till barnen kl:21:05-15.
Kan vara förstås vara oskyldigt men eftersom min teori bygger på att Gerry hittade Maddie vid den tidpunkten tycker jag det är väldigt intressant.
Om det är en polare han litar på,kan han ha frågat om råd hur han ska gå tillväga?
Ska jag kontakta polisen?
Wilkins kommer med ett annat förslag.
Ja,tankarna flödar.
Jez ska enligt de inblandade endast vara en ytlig bekantskap som Gerry lärde känna på hotellets tennisbana. Polisen frågade tennistränaren vilket intryck han hade fått av de två männen, och hans intryck var att de bara kände varandra ytligt.
Jez vittnesmål är mycket värdefullt. Han stod vänd mot restaurangens ingång under sitt samtal med Gerry, som stod med ryggen mot restaurangen. Jez såg inte skymten av Jane Tanner, vilket han skulle ha gjort om hon verkligen hade passerat de två männen och sett "kidnapparen" som nu är avförd (tack och lov). Det handlade bara om fyra, fem meter mellan Jane och Jez. Jag har läst de flesta vittnesmålen nu, och några ur Tapasgänget säger i de inledande förhören i Portugal att Jane kom tillbaka till restaurangen
före Gerry. Det skulle alltså betyda att Jane Tanner passerade Jez två gånger utan att han såg henne.
Hennes vittnesmål var fullständigt orimligt på många punkter. Hon försökte bluffa polisen. Och jag hoppas, eller misstänker, att polisen nu har bluffat tillbaka genom att "avföra" den osannolika kidnapparen.
Den här sagan är nog inte slut än.
Jag hoppas att de nya bevisen kommer från nygjorda kriminaltekniska undersökningar på sparat material. Forensikerna bör väl ha ännu bättre analysmöjligheter nu än för sex år sedan.