2013-10-24, 15:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Verkar ju klart att det ska öppnas igen:

Så nu tror inte ens Portugisisk polis på föräldrarna längre? Då borde det väl inte funnits någon anledning att återuppta det.

Nya bevis kan ju bara peka i en riktning om man inte producerat dessa själva i någon form genom påtryckningar.

Skulle Skottland Yard verkligen gå med på en öppnad utredning om de visste att bevisen pekade mot föräldrarna, framförallt när de kallar utredningen kring föräldrarna för en konspiration.

En annan tanke som inte diskuterats så mycket, iallafall på sistone, men det finns ju flera personer i sällskapet på Tapas som också hade tillfälle, kan någon av vännerna vara inblandade, utan parets vetskap?

Dock är det alldeles för mycket som talar emot paret vilket gör detta scenario osannolikt.

Spännande att se om paret våga sätta sin fot i Portugal igen nu när utredningen är öppnad, kanske portugiserna sitter på avgörande information nu.

Jag antar att de nya bevisen inte är offentliggjorda.
Citera
2013-10-24, 15:34
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nya bevis kan ju bara peka i en riktning om man inte producerat dessa själva i någon form genom påtryckningar.

Skulle Skottland Yard verkligen gå med på en öppnad utredning om de visste att bevisen pekade mot föräldrarna, framförallt när de kallar utredningen kring föräldrarna för en konspiration.

En annan tanke som inte diskuterats så mycket, iallafall på sistone, men det finns ju flera personer i sällskapet på Tapas som också hade tillfälle, kan någon av vännerna vara inblandade, utan parets vetskap?

Dock är det alldeles för mycket som talar emot paret vilket gör detta scenario osannolikt.

Spännande att se om paret våga sätta sin fot i Portugal igen nu när utredningen är öppnad, kanske portugiserna sitter på avgörande information nu.

Det är PJ själva som lämnat in sin begäran i Portugal och ska köra detta vidare separat.
När Tanners vittnesmål avfärdades så försvann även en stor del av kidnappningsteorin.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-24 kl. 15:38.
Citera
2013-10-24, 15:35
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Den senaste tidens avslöjanden om blonda flickor som upptäckts i zigenarläger har fått mig att fundera över om även hon drabbats. De återfunna flickorna har båda varit blonda och i ungefär samma ålder. Vad tror ni?

Den tanken har slagit mig också.

Igår såg jag på nästan allt jag kunde hitta på Youtube. Jag har alltid trott föräldrarna varit misstänkta. Efter Dokumentären så tror jag ännu mer att det är dom. Deras historia verkar inte alls hänga ihop.
Citera
2013-10-24, 15:44
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
NU tror jag ju inte som dig. Men förutsatt att det är en konspiration som du säger. Föräldrarna lär ju inte vara mer troliga att åka ner dit igen och inte deras vänner heller om så är fallet. Så om det är polisiärt uppklarat, varför ta upp det?

Om dom inte nu plötsligt tror sig kunna finna Maddes kropp, då skulle ju det du säger vara logiskt.

Tror och tror... Jag refererar till vad PJ kom fram till i förundersökningen. Jag har läst stora delar av den och föreslår att du gör detsamma om du är intresserad av fallet:-)

För att det framkommit nya bevis....

Länkar till en sida där precis all information om fallet finns så kan du själv söka information på ett enkelt sätt!

http://themaddiecasefiles.com
Citera
2013-10-24, 15:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det är PJ själva som lämnat in sin begäran i Portugal och ska köra detta vidare separat.
När Tanners vittnesmål avfärdades så försvann även en stor del av kidnappningsteorin.

Aha, så detta kan då leda utredningen framåt med andra ord.

Jag hoppas verkligen att det blir en lösning på detta brott så att de skyldiga får det straff de egentligen förtjänar.

Jag är dessutom jäkligt nyfiken, som alla andra, på vad det är för nya bevis som framkommit.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-10-24 kl. 15:55.
Citera
2013-10-24, 15:58
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Aha, så detta kan då leda utredningen framåt med andra ord.

Jag hoppas verkligen att det blir en lösning på detta brott så att de skyldiga får det straff de egentligen förtjänar.

Jag är dessutom jäkligt nyfiken, som alla andra, på vad det är för nya bevis som framkommit.

Vilket straff tror du de skulle få om det kom fram att det Verkligen är dem? ( föräldrarna alltså )
Citera
2013-10-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Tror och tror... Jag refererar till vad PJ kom fram till i förundersökningen. Jag har läst stora delar av den och föreslår att du gör detsamma om du är intresserad av fallet:-)

För att det framkommit nya bevis....

Länkar till en sida där precis all information om fallet finns så kan du själv söka information på ett enkelt sätt!

http://themaddiecasefiles.com

Tycker jag läst extremt mycket. Visst finns det massor som talar för föräldrarna men inte hittat något som inte går att förklara på ett annat sätt. Därför är jag inte övertygad om att dom är skyldiga. Skulle dom vara det så tror jag absolut inte att det är en konspiration med deras vänner, då gjorde dom det själva, möjligen med hjälp av 1 person.
Citera
2013-10-24, 16:07
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Vilket straff tror du de skulle få om det kom fram att det Verkligen är dem? ( föräldrarna alltså )
En del av straffet borde vara att betala tillbaka alla miljoner pund som donerats och betala tillbaka skattepengarna till Britterna.
Citera
2013-10-24, 16:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla

Jag känner tyvärr inte till det portugisiska straffskalan för mord eller om det är vållande till annans död och brott mot griftefriden.

Det viktigaste anser jag nog är något helt annat, att hela världen äntligen får veta hur hänsynslöst de har utnyttjat sin dotters död för egen vinning.
Citera
2013-10-24, 16:21
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Tycker jag läst extremt mycket. Visst finns det massor som talar för föräldrarna men inte hittat något som inte går att förklara på ett annat sätt. Därför är jag inte övertygad om att dom är skyldiga. Skulle dom vara det så tror jag absolut inte att det är en konspiration med deras vänner, då gjorde dom det själva, möjligen med hjälp av 1 person.
Precis,tror inte alla är inblandade på något vis,men en person är extra intressant,som jag förklarade i ett tidigare inlägg är det Gerrys tennis polare Jez Wilkins.
Dom stod och samtalade med varann vid bilparkeringen direkt efter att Gerry hade varit och tittat till barnen kl:21:05-15.
Kan vara förstås vara oskyldigt men eftersom min teori bygger på att Gerry hittade Maddie vid den tidpunkten tycker jag det är väldigt intressant.
Om det är en polare han litar på,kan han ha frågat om råd hur han ska gå tillväga?
Ska jag kontakta polisen?
Wilkins kommer med ett annat förslag.
Ja,tankarna flödar.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-24 kl. 16:24.
Citera
2013-10-24, 16:49
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Jag är inte heller övertygad om att de är skyldiga, utan nånstans 90/10 att det är dom eller någon av deras bekanta. Däremot är jag 100% säker på att flickan är avliden. Det finns inte en chans att hon hållits fången någonstans i sex års tid utan att det kommit in tips som gjort att hon hittats. Hon är en av världens mest eftersökta personer och belöningen är på 2,6 miljoner pund....

Vidare har som sagt PJ konstaterat att hon avled i lägenheten. Eftersom du inte hittat något du inte kan förklara så förklara gärna följande för mig:

Man flyger in de världsberömda engelska "snifferdogsen" Eddie och Keela tillsammans med deras Engelska hanterare Martin Grimes. Innan 3 maj 2007 har de ALDRIG ifrågasatts, tvärtom, de har hyllats som ofelbara. De hittar följande:

The dogs have searched all the apartments, the villa, the cars, the church, the sewer pipes near the church, the beach, fields, but the only traces the dogs found were in the apartments and the car of the McCanns, some clothes, and the soft toy.

Efter 3 maj 2007 menar Mccanns att hundarna inte är "reliable" på grund av EN omtvistad händelse. Alldeles oavsett så är risken att hundarna skulle markera fel bara på Mccanns på alla ställen dom sökte någonstans 1 på 1 miljard eller mindre.

Här har du lite grann om hundarna:

http://themaddiecasefiles.com/topic126.html

Som jag sagt tidigare så tycker jag det vore jätteintressant om du eller någon annan kan förklara omständigheter som för mig är oförklarliga, så, varsegod.
Citera
2013-10-24, 16:56
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Ta detta med en nypa salt nu men dom sprang ju omkring och tittade till varandras barn.

http://www.mccannfiles.com/id236.html

Ingen aning om sanningshalten i detta, länkar bara vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in