2014-10-01, 11:48
Medlem
T-Paxs avatar
Tack för länkarna om Ben!

Maddies fall blir bara konstigare och konstigare ju mer info man får. Jag blir nästan knäpp av att försöka få något sammanhang i det hela. Samtidigt så känner jag att jag MÅSTE få veta vad som hänt. Vore hemskt om det aldrig kommer fram.
Citera
2014-10-02, 21:04
Medlem
2big4yous avatar
Det händer många saker på en gång nu i cirkus McCann.
Att de använder devisen "Anfall är bästa försvar" vet vi sedan allt detta startade.
Först fick den Portugisiska polisen skulden för att hon inte hittades,senare fick media skulden,och under flera år har dom gett skulden till Goncalo Amaral,och den processen pågår än idag.
Idag tog de ytterligare ett kliv,i sann "Trolljägarna" alá Aschberg så åkte Sky´s reporter Martin Brunt och överraskade ett sk."Nät-troll"
I en samlad kampanj från Team McCann´s och media så har dom lämnat över dokument på 80 sidor till MET police med "Anti"-McCann-kommentarer,Facebook inlägg,Tweets och forum inlägg på diverse sidor.
När detta blev offentligt blev det storm i de Sociala nätverken,Martin Brunt hade en "frågetimme" om detta på eftermiddagen idag, och han hade det rejält svettigt.
Som alltid när det kommer den här typen av spinn från McCann´s så är det något i görningen.
Inför varje omgång av Libel Trial så dyker det upp diverse saker som att Madeleine har siktats någonstans eller att det är några mysko typer som är misstänkta.
Denna gång ser det lite annorlunda ut.
Tanken var att upplösningen i Libel trial skulle vart i September,och alldeles lagom till detta släpptes Summers & Swan´s bok "Looking for Madeleine",som är inget annat än McCann´s egna teorier och diverse annat.
Libel Trial blev uppskjuten på obestämd tid pga.att Portugals nya rättssystem har kollapsat.
Boken har sålts väldigt dåligt,Amazon dumpade priset till hälften efter bara någon vecka.
Summers & Swann har sedan boken släpptes fått enormt mycket kritik,från "Näthatare" som det heter på PK språk.
Efter detta fiasko sa Summers & Swann i brittisk media,att "McCann´s är utsatta för en hatkampanj"
Igår släppte en engelskspråkig spansk tidning uppgifter på att Madeleine setts vid en hotellpool i Spanien,han som hade "Sett henne" ville inte säga sitt riktiga namn.....bullshit med andra ord.
Och idag kommer detta med hot om rättsliga åtgärder för folk som tvivlar på deras story.
Att dom anmäler de som ägnar sig åt hot och liknande är en sak,men detta uppfattas av många som detta är tillför att skrämma folk till tystnad,och detta KAN ha samband med det som skall komma den 12 Oktober som jag pratade om tidigare.
En grupp säger sig sitta på en video som ska tvinga McCann´s till en förklaring av händelsen,mer än så vet inte,utan vi får vänta och se vad det kan vara.
Samtidigt så finns det information att en person har personligen lämnat en videofilm med känsligt innehåll till Polisen i Hampshire,denna video skall vara filmad under de dagarna i Portugal.
Vad jag kommer ihåg från vittnesmålen så var det en "Filmincident" under den veckan där Russel o Brien var inblandad.
Det var även en "Filmincident" i Sagres på Måndagen,den Måndagen är som bortblåst i minnet hos T9 och har även för mig att i Kate´s bok stod det in princip ingenting om Måndagen.
Och barnen signades in och ut på Creche,och några var inte ens utskrivna i protokollen.
Madeleine var insignad vid Creche på förmiddagen och ska ha signats in vid 15:15 och ut vid 15:30 den eftermiddagen.
Det som är speciellt skumt med denna dag är resan till Sagres.
Så här sa media den 12 Maj 2007.
"Police were last night investigating whether Madeleine McCann was watched by her abductors three days before she was snatched.
Detectives have discovered that the McCann family went to the town of Sagres, on the southern tip of the Algarve, on April 30"
Ingenting från Mccann´s om denna resa,ingenting.
Hur kan Madeleine i så fall varit i Sagres,samtidigt som hon var vid Creche?
Hur kom dom dit?
Bil?
OCH ett märkligt sammanträffande igen är det Polska paret.
Vittnet Nuno Lorenco såg detta polska par på stranden i Sagres,och han tyckte dom var skumma och filmade/tog kort på barn,som han uppfattade det som.
Och det som är märkligt här att om McCann´s var i Sagres den dagen,då var dom där precis samtidigt som detta Polska Par,samma polska par som hyrde en semesterlägenhet i Burgau av Murats farbror,i samma lägenhet hittades DNA som identifierades som Jane Tanner och Robert Murat,och som jag sa,finns det dom som säger att "Make up fotot" av Madeleine kan ha tagits vid detta hus där lägenheten fanns.
Denna film som har lämnats till Polisen i Hampshire kan alltså vara den som O´Brien eller film som det Polska paret filmade i Sagres.
Kan givetvis finnas fler "filmincidenter" som jag missat,men dessa två är de som finns närmast i minnet.
Vi vet dock att PJ tittade ALDRIG på denna film.
Senast redigerad av 2big4you 2014-10-02 kl. 21:09.
Citera
2014-10-03, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det händer många saker på en gång nu i cirkus McCann.
Att de använder devisen "Anfall är bästa försvar" vet vi sedan allt detta startade.
Först fick den Portugisiska polisen skulden för att hon inte hittades,senare fick media skulden,och under flera år har dom gett skulden till Goncalo Amaral,och den processen pågår än idag.
Idag tog de ytterligare ett kliv,i sann "Trolljägarna" alá Aschberg så åkte Sky´s reporter Martin Brunt och överraskade ett sk."Nät-troll"
I en samlad kampanj från Team McCann´s och media så har dom lämnat över dokument på 80 sidor till MET police med "Anti"-McCann-kommentarer,Facebook inlägg,Tweets och forum inlägg på diverse sidor.
När detta blev offentligt blev det storm i de Sociala nätverken,Martin Brunt hade en "frågetimme" om detta på eftermiddagen idag, och han hade det rejält svettigt.
Som alltid när det kommer den här typen av spinn från McCann´s så är det något i görningen.
Inför varje omgång av Libel Trial så dyker det upp diverse saker som att Madeleine har siktats någonstans eller att det är några mysko typer som är misstänkta.
Denna gång ser det lite annorlunda ut.
Tanken var att upplösningen i Libel trial skulle vart i September,och alldeles lagom till detta släpptes Summers & Swan´s bok "Looking for Madeleine",som är inget annat än McCann´s egna teorier och diverse annat.
Libel Trial blev uppskjuten på obestämd tid pga.att Portugals nya rättssystem har kollapsat.
Boken har sålts väldigt dåligt,Amazon dumpade priset till hälften efter bara någon vecka.
Summers & Swann har sedan boken släpptes fått enormt mycket kritik,från "Näthatare" som det heter på PK språk.
Efter detta fiasko sa Summers & Swann i brittisk media,att "McCann´s är utsatta för en hatkampanj"
Igår släppte en engelskspråkig spansk tidning uppgifter på att Madeleine setts vid en hotellpool i Spanien,han som hade "Sett henne" ville inte säga sitt riktiga namn.....bullshit med andra ord.
Och idag kommer detta med hot om rättsliga åtgärder för folk som tvivlar på deras story.
Att dom anmäler de som ägnar sig åt hot och liknande är en sak,men detta uppfattas av många som detta är tillför att skrämma folk till tystnad,och detta KAN ha samband med det som skall komma den 12 Oktober som jag pratade om tidigare.
En grupp säger sig sitta på en video som ska tvinga McCann´s till en förklaring av händelsen,mer än så vet inte,utan vi får vänta och se vad det kan vara.
Samtidigt så finns det information att en person har personligen lämnat en videofilm med känsligt innehåll till Polisen i Hampshire,denna video skall vara filmad under de dagarna i Portugal.
Vad jag kommer ihåg från vittnesmålen så var det en "Filmincident" under den veckan där Russel o Brien var inblandad.
Det var även en "Filmincident" i Sagres på Måndagen,den Måndagen är som bortblåst i minnet hos T9 och har även för mig att i Kate´s bok stod det in princip ingenting om Måndagen.
Och barnen signades in och ut på Creche,och några var inte ens utskrivna i protokollen.
Madeleine var insignad vid Creche på förmiddagen och ska ha signats in vid 15:15 och ut vid 15:30 den eftermiddagen.
Det som är speciellt skumt med denna dag är resan till Sagres.
Så här sa media den 12 Maj 2007.
"Police were last night investigating whether Madeleine McCann was watched by her abductors three days before she was snatched.
Detectives have discovered that the McCann family went to the town of Sagres, on the southern tip of the Algarve, on April 30"
Ingenting från Mccann´s om denna resa,ingenting.
Hur kan Madeleine i så fall varit i Sagres,samtidigt som hon var vid Creche?
Hur kom dom dit?
Bil?
OCH ett märkligt sammanträffande igen är det Polska paret.
Vittnet Nuno Lorenco såg detta polska par på stranden i Sagres,och han tyckte dom var skumma och filmade/tog kort på barn,som han uppfattade det som.
Och det som är märkligt här att om McCann´s var i Sagres den dagen,då var dom där precis samtidigt som detta Polska Par,samma polska par som hyrde en semesterlägenhet i Burgau av Murats farbror,i samma lägenhet hittades DNA som identifierades som Jane Tanner och Robert Murat,och som jag sa,finns det dom som säger att "Make up fotot" av Madeleine kan ha tagits vid detta hus där lägenheten fanns.
Denna film som har lämnats till Polisen i Hampshire kan alltså vara den som O´Brien eller film som det Polska paret filmade i Sagres.
Kan givetvis finnas fler "filmincidenter" som jag missat,men dessa två är de som finns närmast i minnet.
Vi vet dock att PJ tittade ALDRIG på denna film.

kan det vara så att man lämnat in samma film till polisen som man tänker släppa 12 oktober? Det skulle ju vara intressant i så fall. Vågar dock inte hoppas på så mycket angående 12 oktober, känns som ett försök att skapa internet hype....

burgau spåret läste jag en del om tidigare men tyckte det var för "mörkt" för att vara realistiskt. Men att McCanns inte har nämnt något om det kan ju tyda på att det är viktigt. Smith-man är på samma sätt intressant, då McCanns har ignorerat det.
Citera
2014-10-03, 11:27
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
kan det vara så att man lämnat in samma film till polisen som man tänker släppa 12 oktober? Det skulle ju vara intressant i så fall. Vågar dock inte hoppas på så mycket angående 12 oktober, känns som ett försök att skapa internet hype....

burgau spåret läste jag en del om tidigare men tyckte det var för "mörkt" för att vara realistiskt. Men att McCanns inte har nämnt något om det kan ju tyda på att det är viktigt. Smith-man är på samma sätt intressant, då McCanns har ignorerat det.

Angående Smithman så blev det klart igår att McCann´s får £55,000 i skadestånd från "The Sunday Times".
Anledning ska vara att tidningen hade ett uppslag om dessa E-fit bilder på "Smithman" och att McCann´s medvetet hållit dessa gömda under flera år,förmodligen då för att det ena bilden är väldigt lik "Gerry McCann.
Då började McCan´s processa mot tidningen och menade att det "skadat" fonden och hindrat sökningen efter deras dotter.
I dagens media kan vi läsa att Gerry är "rasande" över beloppet,han satt även i BBC radio och beklagade sig i morse.
Dom har använt sin dotter som kassako från dag 1 tills dags dato.
Läser idag om efterspelet kring gårdagens "Näthatar avslöjande",där personer som varit involverade i detta länge säger att Summer & Swans" fiaskobok "Looking for Madeleine" var ämnad som en "Avslutningsrapport" till allmänheten och början till slutet till en "whitewash".
Andy Redwood som leder Operation Grange går även i pension om någon månad.
Om en "whitewash" är runt husknuten kan vi konstatera att det måste var något eller någon oerhört viktigt/viktig involverad på något sätt,något/någon som är värd en "whitewash" för +£7miljoner av skattebetalarnas pengar.
Vi får se vart detta tar vägen,som sagt blir intressanta veckor framöver.
Senast redigerad av 2big4you 2014-10-03 kl. 11:35.
Citera
2014-10-05, 21:59
Medlem
2big4yous avatar
Dramatiken och tragikern fortsätter.
Som jag nämnde ovan så "hälsade" reporter Martin Brunt från Sky News på hemma hos en person som skrivit inlägg,twittrat och ifrågasatt turerna i fallet,precis som många av oss gör här.
Med största sannolikhet har 63åriga Brenda Leyland aka."Sweepyface" blivit uppspårad,uthängd och angiven av betalda "Shills" och "Pro McCann supporters".
Det är många,många tusen personer som är engagerad i detta och vill få fram sanningen om vad som hände,så varför det just blev Brenda Leyland vet vi inte,men som jag sa så vill dom statuera exempel och att folk ska hålla käften.
Dessa "Pro´s" och "Shills" har ägnat sig länge åt att hota och trakassera de som ifrågasätter och Brenda Leyland var inget undantag.
Stämning blev minst sagt upprörd när detta blev känt,och det hävdades att diverse hot har riktats mot McCann´s via Sociala medier,men Gerry säger att dom inte använder sig av dessa,och han ville inte uttala sig om detta då det kanske skulle bli värre.
Det spelade ingen roll för värre blev det,detkan man lugnt påstå.
Idag hittades Brenda Leyland död på ett hotel i Leicestershire dit hon tvingades från sitt hem efter det att grova hot riktats mot henne.
Stämningen är rejält upp piskad och det sparas inte på orden,och nu anklagas Sky News,inte minst Martin Brunt,"Shills" och "Pro´s" för att ha drivit henne in i döden.
Här bara ett par kommentarer:
"HAVE PRO McCann REALISED THEY ARE RESPONSIBLE FOR Sweepyface DEATH !!! THEY ARE ALL NOTICEABLY VERY VERY QUIET !!!!"

"These people have blood on their hands! Martin Brunt Sky News Rupert Murdoch,Jim Gamble Carole Malone,MSM,Kate & Gerry"

"Of course the pro McCann supporters who have pushed Brenda , and constantly do there bidding for them are friends and family ,[ they used to be paid media monitors in the early days ] because nobody but nobody except there closest family gives a flying fuck about these two people."

Så här skriver journalisten och filmskaparen Mike Spudgun i kväll:
"RIP Brenda Leyland TROLLED & Hounded to Death by the PRO McCann Machine"
http://spudgunsspoutings.blogspot.de...ed-to.html?m=1

Den officiella sidan för PJ files(Polisutredningen) har slagit nya besöksrekord,träffarna har nu legat på 100,000/dag.
Senast redigerad av 2big4you 2014-10-05 kl. 22:38.
Citera
2014-10-07, 18:41
Medlem
2big4yous avatar
Turerna kring det mystiska dödsfallet av McCann kritikern Brenda Leyland (Sweepyface) fortsätter.
Efter Sky News "avslöjande" slog Media,McCann,Jim Gamble,Shills och Pro´s på stora trumman om hur mycket "Hater" och "Troll" Brenda Leyland varit.
Men,efter hennes död har detta blivit en backlash för dessa.
Det har visat sig vid genomgång av Brendas Tweets att hon har inte riktat direkta hot mot McCann´s.
Så här såg ett Tweet ut från UK kändisen Katie Hopkins igår:
"How many more must die before the McCann's accept their negligence is at the heart of all their grief? Enough already".

Idag släppte Radio och TV journalisten Sonia Poulton en video på YouTube.
Mycket sevärd där hon förklarar läget bra.
"This video is in response to the death of Brenda Leyland aka Sweepyface. Despite media demonisation, Brenda was not a troll. She merely didn't believe the abduction theory surrounding Madeleine a McCann. Neither do I. Brenda's name, like mine, was part of a McCann dossier handed to Metropolitan Police. I have today invited the police to interview me."
http://www.youtube.com/watch?v=RNJ7aDmcuG4

Och även har experter på yttrandefrihet uttalat sig i medierna om att Brendas inlägg inte bryter mot några lagar och hon han inte betecknas som ett "Troll".
Martin Brunt från Sky sa till Brenda att hon var under Polisutredning,detta var lögn,Polisen har bekräftat att ingen utredning har inletts mot någon.
Med största sannolikhet så begick Brenda självmord,men det är inget som är bekräftat och enligt BBC ska Polisen utreda dödsfallet.
Strax efter att dödsbeskedet kom så stängde Shills/Pro McCann´s ner sin sida och sitt forum.
De flesta spindlarna i "Pro" nätet har avslöjats,det är dessa som utfört hot,förföljelser,trakasserier och hängt ut personer som bestridit McCann och deras historier.
En mycket olustig omständighet när det gäller dödsfallet,är dessa dödshot som framfördes av en person som har identifierats som McCann supportern Cindy Martin dagen innan Brenda hittades död.
@SWEEPYFACE HOPING YOU GET BEATEN SO BAD YOU BEG FOR MERCY,ONLY TO HAVE GASOLINE THROWN ON YOU AND SET ABLAZE.YOU GANGFUCKED COCKSUCKER

DEATH IS WAITING AND WATCHING FOR U @SWEEPYFACE..DO YOU FEEL IT????

SWEEPYFACE,WE'RE COMING FOR YOU..DO YOU FEEL US??THE DECENT KIND FOLK WHO PRAY FOR THIS FAMILY AND THEIR SAD LOSS..YOU GO TO HELL WHORE

@SWEEPYFACE IS A WHORE WHO NEEDS TO BE RAPED TO DEATH,ORAL,ANAL,VAGINAL,TILL SHE BLEEDS ALL THAT POISON OUT

...Och så över till det som allt detta handlar om,Madeleine McCann.
Nästa vecka ska Andy Redwood och SY resa ner till Portugal igen för att prata med de 3 personer som de intervjuade tidigare under sommaren.
Det är Murats affärspolare Sergei Malinka och 2 Portugiser som SY säger har haft hög mobiltrafik mellan sig vid 21:30-22:00 tiden den 3 Maj.
Det ska vara ytterligare 4 "Personer av intresse" för SY som de ska prata med.
Men en källa till "The Portugalnews" i Portugal säger att dom är inte närmare en lösning nu mot vad dom var för 7 år sedan.
Senast redigerad av 2big4you 2014-10-07 kl. 19:27.
Citera
2014-10-07, 23:48
Medlem
Jag var liten kille när jag första gången såg denna söta tjejen på tv rutan och på Internet. Än idag är det inte avklarat. Omg, hon måste ju vara död sedan länge tillbaka. De har antagningen grävt ner henne men varför skulle någon ta en oskyldig unge sådär? Finns ju teorin att det var tjuvar som blev överraskade att Madeleine var i rummet och i panik tog de med henne.

Men varför har ingen nämnt att hon kan ha sålts vidare för pengarsyfte?

Minns att jag såg en bild på henne ganska färsk i en tunnelbana eller flygplatsbuss, eller var det bara en look alike?

R.I.P säger jag med hyffsad säkerhet...
Citera
2014-10-08, 09:17
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Jag var liten kille när jag första gången såg denna söta tjejen på tv rutan och på Internet. Än idag är det inte avklarat. Omg, hon måste ju vara död sedan länge tillbaka. De har antagningen grävt ner henne men varför skulle någon ta en oskyldig unge sådär? Finns ju teorin att det var tjuvar som blev överraskade att Madeleine var i rummet och i panik tog de med henne.

Men varför har ingen nämnt att hon kan ha sålts vidare för pengarsyfte?

Minns att jag såg en bild på henne ganska färsk i en tunnelbana eller flygplatsbuss, eller var det bara en look alike?

R.I.P säger jag med hyffsad säkerhet...

Ja,att hon dog fastslog Polisutredningen och enligt Amaral som ledde utredningen så var Scotland Yard ute ännu tidigare om att det var frågan om mord.
Inga tecken på inbrott,inget fingeravtryck,inget saknas,inget DNA.
Portugisiska polisen avfärdar SY's inbrottsteori som nonsens.
Det finns ett antal teorier om vart kroppen finns,begravd i Spanien,begravd i närheten av den spanska gränsen,havet och Amaral har sagt att det finns vissa element som talar för att det finns någon kropp,kremerad och askan finns i England.
Som sagt,teorier,men någon eller några vet vart hon finns.
Det har under åren kommit massor av "iakttagelser" av Madeleine runt om i världen,och tyvärr ställde detta till det för Polisen då de fick lägga stora resurser på att följa upp dessa "iakttagelser".
Citera
2014-10-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ja,att hon dog fastslog Polisutredningen och enligt Amaral som ledde utredningen så var Scotland Yard ute ännu tidigare om att det var frågan om mord.
Det finns ett antal teorier om vart kroppen finns,begravd i Spanien,begravd i närheten av den spanska gränsen,havet och Amaral har sagt att det finns vissa element som talar för att det finns någon kropp,kremerad och askan finns i England.
Det har under åren kommit massor av "iakttagelser" av Madeleine runt om i världen,och tyvärr ställde detta till det för Polisen då de fick lägga stora resurser på att följa upp dessa "iakttagelser".

Finns väl barn som liknar henne men. Kollade nyss på fallet och folk börjar tro att förldrarna ligger bakom? Finns det godtyckliga spår som pekar på detta? Tvekar starkt.

Förresten varför måste det finnas fingeravtryck eller dna? Handskar och öppna dörrar kommer man långt med ju.
Senast redigerad av almightyjew 2014-10-08 kl. 11:08.
Citera
2014-10-08, 11:24
Medlem
Citat:

Jag fascineras av ditt intresse för fallet och följer med intresse dina inlägg i den hör tråden. Men jag tycker inte att avsaknaden av fingeravtryck och DNA säger någonting. Jämför med morden i Arboga där två barn och en vuxen slaktades med hammare och där fann man inte heller något DNA eller fingeravtryck. Sen är det inte sant att "ingenting saknas" för flickan saknas ju fortfarande. Polisen i Portugal har bestämt sig för att mcc är inblandade och avfärdar saker till höger och vänster på rätt lösa grunder.

Nu tror jag själv också att föräldrarna, eller iaf någon av dem, vet vad som har hänt. Men andra scenarion där dom är oskyldiga är inte omöjliga.
Citera
2014-10-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Nu tror jag själv också att föräldrarna, eller iaf någon av dem, vet vad som har hänt. Men andra scenarion där dom är oskyldiga är inte omöjliga.

Varför? De hade 2 barn till varför skulle de göra sig av med ett sött litet barn? Varför skulle föräldrarna om de vet att de var skyldiga riskera all mediauppdåd och uppmärkelse för att sedan i slutändan bli busted själva? Nej det är inte dem.

Jag visste inget om fallet förutom att de bodde i ett hotel. Men jag tycker nu, efter research, att kvinnan som går iväg från bordet de åt vid (kvinnan som var mcanns vän) är intressant. Samma kvinna som såg mannen gå med ett barn över gatan. Hon kanske kan vara den skyldiga? Hursomhelst är det här fallet absurt och läskigt på samma gång.
Citera
2014-10-08, 16:03
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Finns väl barn som liknar henne men. Kollade nyss på fallet och folk börjar tro att förldrarna ligger bakom? Finns det godtyckliga spår som pekar på detta? Tvekar starkt.

Förresten varför måste det finnas fingeravtryck eller dna? Handskar och öppna dörrar kommer man långt med ju.
Ja,det finns mängder av spår som pekar på detta.
Spårhundarna markerade för liklukt i lägenheten,och de markerade även liklukt i föräldrarnas hyrbil,som hyrdes 3 veckor efter det inträffade.
Hundarna markerade enbart på McCann´s lägenhet och McCann´s bil,ingen annan bil och ingen annan lägenhet.
Här har Martin Brunt från Sky News fått rapporten från labbet och rapporterar om "Full DNA match in McCann´s hire car"
http://www.youtube.com/watch?v=u3HQ74Rfdbk
Som sagt finns det mängder av just spår,men det dom behöver är bindande bevisning.

Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag fascineras av ditt intresse för fallet och följer med intresse dina inlägg i den hör tråden. Men jag tycker inte att avsaknaden av fingeravtryck och DNA säger någonting. Jämför med morden i Arboga där två barn och en vuxen slaktades med hammare och där fann man inte heller något DNA eller fingeravtryck. Sen är det inte sant att "ingenting saknas" för flickan saknas ju fortfarande. Polisen i Portugal har bestämt sig för att mcc är inblandade och avfärdar saker till höger och vänster på rätt lösa grunder.

Ja det är ett tragiskt,samtidigt ett mycket fascinerade fall.
Känns som man tittar på en film som inte har något slut,men,vi får väl hoppas att det kommer ett slut någon gång.
Visst kanske det går att komma undan utan ett spår,men då ska man komma ihåg de övriga förutsättningarna som fanns för en kidnappning.
Om jag inte minns fel så hade kidnapparen bara ett par minuter på sig.
Strax innan detta tidsspann för kl:22:00 så enligt vittnesmål var inga fönster öppna och jalusierna var neddragna.
Bara att dra upp dessa ståljalusier för ett redigt oväsen och skulle eka bra mellan husväggarna och semesterfirare som sitter på sina balkonger.
Och bara att ta sig från Madeleines säng med ett fyra årigt barn i famnen till fönstret är en bedrift.
Det stod tre sängar i vägen,ut genom det trånga fönstret och kidnapparen stängde även säkerhetsgrinden vid trappen efter sig när han bar på flickan.
Polisen och även andra vittnen som var i lägenheten var övertygade om att tvillingarna var drogade men Kate vägrade göra drogtest.
Till och Scotland Yard använder inte ordet "Abducted" längre,utan "Missing" eller "disappeared" och de säger även att hon troligtvis dog i lägenheten.
Om det skulle vara en inbrottstjuv som dödat henne i lägenheten så är problemet liklukten.
Liklukt utvecklas inte på ett par minuter,jag har för mig att de flesta spårhundarna kan känna efter drygt 45-60 minuter beroende på yttre omständigheter.
Det har inte avlidit någon person i 5A innan McCann´s befann sig där,hundarna visade på död i den lägenheten och på Kate´s byxor och på Maddies gosedjur.
Apropå mördad.
Idag intervjuades Polischefen vid MET Police,Sir Bernard Hogan-Howe i BBC Radio om det senaste i McCann kritikern Brenda Leyland´s död.
Och han försade sig nästan:
"But in terms of that file, what happened if you recall was that the family handed to our team that are investigating the, or reviewing the murder of...of sorry, reviewing the missing girl. errr the McCann daughter".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in