2013-10-24, 19:01
Medlem
2big4yous avatar
En annan tanke som slagit mig sedan Tanners iakttagelse kl.21:15 avskrevs är att året 2008 så uppmanade McCanns i media att man skulle tända ett ljus för Maddie kl:21:15 för det var den tiden dom trodde hon blev kidnappad.
Det var känt att Gerry hade albi den tiden,var det ett sätt att säga till hela England att vi kan inte ha något att göra med detta?
Citera
2013-10-24, 19:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Precis,tror inte alla är inblandade på något vis,men en person är extra intressant,som jag förklarade i ett tidigare inlägg är det Gerrys tennis polare Jez Wilkins.
Dom stod och samtalade med varann vid bilparkeringen direkt efter att Gerry hade varit och tittat till barnen kl:21:05-15.
Kan vara förstås vara oskyldigt men eftersom min teori bygger på att Gerry hittade Maddie vid den tidpunkten tycker jag det är väldigt intressant.
Om det är en polare han litar på,kan han ha frågat om råd hur han ska gå tillväga?
Ska jag kontakta polisen?
Wilkins kommer med ett annat förslag.
Ja,tankarna flödar.

Jez ska enligt de inblandade endast vara en ytlig bekantskap som Gerry lärde känna på hotellets tennisbana. Polisen frågade tennistränaren vilket intryck han hade fått av de två männen, och hans intryck var att de bara kände varandra ytligt.

Jez vittnesmål är mycket värdefullt. Han stod vänd mot restaurangens ingång under sitt samtal med Gerry, som stod med ryggen mot restaurangen. Jez såg inte skymten av Jane Tanner, vilket han skulle ha gjort om hon verkligen hade passerat de två männen och sett "kidnapparen" som nu är avförd (tack och lov). Det handlade bara om fyra, fem meter mellan Jane och Jez. Jag har läst de flesta vittnesmålen nu, och några ur Tapasgänget säger i de inledande förhören i Portugal att Jane kom tillbaka till restaurangen före Gerry. Det skulle alltså betyda att Jane Tanner passerade Jez två gånger utan att han såg henne.

Hennes vittnesmål var fullständigt orimligt på många punkter. Hon försökte bluffa polisen. Och jag hoppas, eller misstänker, att polisen nu har bluffat tillbaka genom att "avföra" den osannolika kidnapparen.

Den här sagan är nog inte slut än.

Jag hoppas att de nya bevisen kommer från nygjorda kriminaltekniska undersökningar på sparat material. Forensikerna bör väl ha ännu bättre analysmöjligheter nu än för sex år sedan.
Citera
2013-10-24, 19:13
Medlem
Angående om någon annan i sällskapet kan vara skyldig, så var väl en av männen borta från middagen i 30-40 minuter? Hans dotter sades blivit sjuk och kräkt ner sängen och han ska ha bett om nya lakan, men hotellets personal nekar till att några lakan byttes.
Angående teorin här att pappa Gerry hittat Madeleine runt klockan 21, intressant - men har mamman då varit ovetande om vad som hänt när hon kollade flickan 40 minuter senare? Gerry kan inte ha hunnit prata med henne om vad som hänt i lugn och ro. Jag tror mer att Madeleine omkom strax efter att Gerry skulle på sin tennislektion. Hon kan ha stått på soffan då för att ropa efter honom och ramlat. Hans tennispartner sägs ha kommit till hotellrummet efter ett tag för att se till Kate, kanske upptäckte han vad som hänt då och blev inblandad i alla fall. Så kanske pratade han och Gerry om vad de skulle göra efter klockan 21, men jag tror att de upptäckte att Madeleine var död innan det. Det är väl osäkert om hon öht legat i sin säng den kvällen, de kan ha lagt kroppen i garderoben direkt och sen flyttade Gerry henne strax innan klockan 22.
Senast redigerad av Zebrima 2013-10-24 kl. 19:15. Anledning: felstavningar
Citera
2013-10-24, 19:36
Medlem
Han heter Russel O'Brien som var borta från middagen en längre stund. Jane Tanner är hans fru. Jag har för mig att det står i den boken Madeleines mamma gett ut, att man på något sätt kunnat se att Madeleine också varit i den sängen där hans dotter sov och att detta sågs som konstigt eller misstänkt av portugisisk polis, men hon menar på att barnen lekte och busade tillsammans i sängen under dagen. Jag hittar dock ingen uppgift om detta nu, är det npgon mer som läst Kates bok som minns detta?
Citera
2013-10-24, 20:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Är mycket möjligt att han gjorde upplivningsförsök,det vet vi inte eftersom Gerry var ensam med barnen vid den tidpunkten.
Maddie liksom tvillingarna hade droger i kroppen.
Som jag sa tidigare så vägrade Kate att drogtesta tvillingarna.
Men eftersom dom vaknade först 10 timmar efter poliserna var där så var Pj säkra på sin sak och ville ta ett drogtest,men som sagt,mamma Kate vägrade.

Ang. det jag fetmarkerat.

Om Kate vägrade att låta drogtesta tvillingarna, hur har det då framkommit att de var drogade? Och att Maddie - som är försvunnen - var det?
Citera
2013-10-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Vidare har som sagt PJ konstaterat att hon avled i lägenheten. Eftersom du inte hittat något du inte kan förklara så förklara gärna följande för mig:

Man flyger in de världsberömda engelska "snifferdogsen" Eddie och Keela tillsammans med deras Engelska hanterare Martin Grimes. Innan 3 maj 2007 har de ALDRIG ifrågasatts, tvärtom, de har hyllats som ofelbara. De hittar följande:

The dogs have searched all the apartments, the villa, the cars, the church, the sewer pipes near the church, the beach, fields, but the only traces the dogs found were in the apartments and the car of the McCanns, some clothes, and the soft toy.

Efter 3 maj 2007 menar Mccanns att hundarna inte är "reliable" på grund av EN omtvistad händelse. Alldeles oavsett så är risken att hundarna skulle markera fel bara på Mccanns på alla ställen dom sökte någonstans 1 på 1 miljard eller mindre.

Här har du lite grann om hundarna:

http://themaddiecasefiles.com/topic126.html

Som jag sagt tidigare så tycker jag det vore jätteintressant om du eller någon annan kan förklara omständigheter som för mig är oförklarliga, så, varsegod.

Det var ju just föräldrarnas roll i detta som jag menade inte kan bevisas till 100%. Även om Madde dog när dom var där är det ju inte ens säkert att dom dödat henne. Hon kan ju ha dött av naturliga orsaker. Det finns väl inget som talar för mord? (bevis alltså)

Ja hundarna är det svårt att inte tro på. Det gör ju att allt pekar på att hon dog i lägenheten.

Angående alternativa gärningsmän eller medhjälpare tycker jag följande är av intresse:

18:30 David Payne ska ha kollat till Kate och barnen på Gerry´s begäran. (denna uppgift ska inte finnas med i någon tidig intervju)

eller

21:30
Citat:
At 9.30, Kate got up to make the next check on her children, but Matt Oldfield was checking too, as was Russell O’Brien, and Matt offered to do Kate’s check for her, which she accepted. Gerry teased that she would not be excused her turn at the next check.
In the McCanns’ apartment, Oldfield noticed the children’s bedroom door was again open, but that meant nothing to him, so he merely observed all was quiet and made a cursory glance inside the room, seeing the twins in their cots but, agonisingly, not directly seeing Madeleine’s bed from the angle at which he stood. Afterwards, he could not say for sure if she had been there or not. Nor could he say if the window and shutter had been open.
http://www.mccannfiles.com/id28.html

Stämmer uppgift nummer två så kan man antingen utesluta paret McCann helt eller se Matt som medhjälpare. Tror inte dom skulle skickat upp honom till rummet om hon låg död där och han inte visste om det.
Senast redigerad av whyman 2013-10-24 kl. 20:46.
Citera
2013-10-24, 20:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Mitt fetade.

Eftersom tvillingarna trots all oväsen omkring, den kvällen, sov vidare utan att vakna, och Kate hade satt sin hand framför munnen på dem för att checka om de andades; De har antagligen gett dem Calpol eller annat som får barnen att sova hårt. Så mycket antagligen därför är det som det är idag, dvs föräldrarna har gjort allt för att rädda sej själva och för att kunna behålla tvillingarna och fortsätta utan fängelse och skandaler osv.

Edit: 2big4you var snabbare än mej med svaret!!

Det är inte omöjligt. Men jag tänker att OM föräldrarna "drogat" barnen (för att de ska sova djupare och inte vakna, medan föräldrarna går ut och äter - ruggigt beteende i så fall, kan jag tycka om anledningen) och Maddie av olyckshändelse p g a påverkan av medicinen, som någon föreslog, föll och avled, så vore det väl "smartare" att erkänna detta (att de gett barnen medicin), än att riskera att bli anklagade för mord?

Det är väl knappast brottsligt (mer än ev. moraliskt förkastligt, om det inte är nödvändigt) att ge barnen sömnmedel eller liknande.
Citera
2013-10-24, 20:53
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är inte omöjligt. Men jag tänker att OM föräldrarna "drogat" barnen (för att de ska sova djupare och inte vakna, medan föräldrarna går ut och äter - ruggigt beteende i så fall, kan jag tycka om anledningen) och Maddie av olyckshändelse p g a påverkan av medicinen, som någon föreslog, föll och avled, så vore det väl "smartare" att erkänna detta (att de gett barnen medicin), än att riskera att bli anklagade för mord?

Det är väl knappast brottsligt (mer än ev. moraliskt förkastligt, om det inte är nödvändigt) att ge barnen sömnmedel eller liknande.

Jag vet inte hur brottsligt det är att söva ner sina egna barn...Men de har ju i så fall orsakat hennes död, om det nu var på det viset. Och detta skulle ju ha sina konsekvenser.
Citera
2013-10-24, 20:56
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Det var ju just föräldrarnas roll i detta som jag menade inte kan bevisas till 100%. Även om Madde dog när dom var där är det ju inte ens säkert att dom dödat henne. Hon kan ju ha dött av naturliga orsaker. Det finns väl inget som talar för mord? (bevis alltså)

Ja hundarna är det svårt att inte tro på. Det gör ju att allt pekar på att hon dog i lägenheten.

Angående alternativa gärningsmän eller medhjälpare tycker jag följande är av intresse:

18:30 David Payne ska ha kollat till Kate och barnen på Gerry´s begäran. (denna uppgift ska inte finnas med i någon tidig intervju)

eller

21:30 http://www.mccannfiles.com/id28.html

Stämmer uppgift nummer två så kan man antingen utesluta paret McCann helt eller se Matt som medhjälpare. Tror inte dom skulle skickat upp honom till rummet om hon låg död där och han inte visste om det.

Jag har aldrig påstått att det rör sig om mord. Men om nu flickan dog i rummet så blir ju min nästa fråga: Var är kroppen? Vem har gjort sig av med den? Varför skulle en utomstående kidnappare ta ett dött barn? Fanns ju två livs levande tvååringar i rummet....

Martin Grimes och hans hundar jobbar idag för FBI. Uppenbarligen tycker dom att hundarna är "Reliable"
Citera
2013-10-24, 21:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag vet inte hur brottsligt det är att söva ner sina egna barn...Men de har ju i så fall orsakat hennes död, om det nu var på det viset. Och detta skulle ju ha sina konsekvenser.

I så fall indirekt (tvillingarna avled ju inte p g a någon medicinering, så doseringarna kan - om de fått likartade, anpassade efter deras kroppsvikt, inte ha varit direkt dödande), om hon föll p g a att hon var påverkad av medicinering.

Men hur bevisar man det? Speciellt när Maddie är försvunnen. Om det nu gått till på detta sätt.
Citera
2013-10-24, 21:24
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Dom har orsakat hennes död indirekt oavsett om dom har drogat henne och en olycka har inträffat som PJ kom fram till eller att någon brutit sig in och kidnappat Maddie.
Man lämnar inte barn ensamma i den åldern för att gå ut och pimpla vin på en restaurang,så är det bara.
Tänk på tvillingarna som får leva resten av sina liv med vetskapen att deras Mamma och Pappa lämnade dom så att deras syster försvann på det ena eller det andra sättet.
Det som stör mig oerhört mycket att McCann´s åker runt i världen på PR tunér och hovar in miljoner trots att dom är skyldiga oavsett tillvägagångssätt.
Det är inte för inte dom går under namnet McScam´s i England.
Citera
2013-10-24, 21:45
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det jag fetmarkerat.

Om Kate vägrade att låta drogtesta tvillingarna, hur har det då framkommit att de var drogade? Och att Maddie - som är försvunnen - var det?

Ja du, PJ tyckte det var lite halvskumt att tvillingarna inte vaknade trots att det pågick en brottsutredning i rummet där dom sov. Dom vaknade inte heller när dom blev flyttade, utomhus, till en annan lgh. Om Maddie nu blev bortförd av en utomstående kidnappare och inte var drogad, kan det ju också tyckas lite konstigt att hon inte skrek och förde liv. Du vet inte så mycket om barn va?

Att på flit trycka i sina barn droger, receptbelagd medicin och annat som kan vara till skada för dem skulle jag dessutom vilja påstå är ytterst olagligt, särskilt om det leder till att dom, låt säga trillar och dör på grund utav detta....

I England är det dessutom brottsligt att lämna sina barn "unattended". Det kallas "Neglect"

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2474764/Father-arrested-children-home-dirty-house.html

Vidare tycker jag det är så tråkigt men Fia på tvären attityden, särskilt av någon som inte är påläst. Berätta hellre istället vad du tror du har hänt?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Ghostface 2013-10-24 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in