2013-10-24, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apaa
Man kan rent teoretiskt sitta inlåst inom rättspsyk för resten av sitt liv för att man blivit dömd för att ha stulit ett tuggummi. Men även du måste tycka att det vore galenskap (Jag är osäker för du framstår som totalt blåst)? Sture har sonat sina brott för länge sedan.
Vad menar du är galenskap i det sammanhang du skrev? Ska jag tolka det som att du vill ha en tidsgräns när det gäller rättspsykiatrisk vård och efter den tiden ska personen släppas fri utan någon som helst hänsyn till personens tillstånd? Man varken sonar eller sitter av ett straff när man är dömd till vård.
Du får nog fundera igen noga en gång till vem som är blåst, vad nu detta betyder
Citera
2013-10-24, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apaa
Så infiltrerade han Säter – i jakten på sanningen om Quick

Utåt påstår journalisten Dan Josefsson att han ska skriva en hyllningsbok om en död psykolog.
I själva verket infiltrerar han de hemlighetsfulla miljöerna på Säters sjukhus.
– Jag var tvungen att ljuga för att kunna berätta sanningen om Quick, säger han.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17692005.ab

Det finns också en läsvärd artikel i nättidningen Paragraf.

http://www.magasinetparagraf.se/bilden/mannen-som-slutade-ljuga

Det som skrevs om förvaltningsrätten var suveränt.
Citera
2013-10-24, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitekt
SB våldtog inte, detta är strängt överdrivet. Sexuellt ofredande är mer rimlig beskrivning. Detta hände när SB var 19 år, och idag är SB 63 år. Hur länge ska en människa vara frihetsberövad?
Så länge det behövs , för att skydda oss hederliga medborgare mot sånna avskyvärda människor som tvingar in sin penis i folks munnar med tvång , anser du att det är ok beteende ? Knivhuggs folk verkar också vara ok ? Vilket samhälle kommer du ifrån.? Jag vill leva i ett land där galningar och andra mentalt störda personer tvångsomhändertas med yttersta försiktighet men ändå måste brottslingar som s.b som upprepade ggr förgriper sig på små pojkar och nästan dräper en annan levande varelse så måste man ju vara väldigt restriktiv i uttsläppandet av en sådan grovt våldsam människa. Man skulle ju bara kunna sätta sig i samma sits och fundera en stund över hur det skulle kännas att få en mans lem av Stures sort intryckt i mungipan när man är 10 år och sedan försöka leva ett liv utan att behöva komma ihåg den groteska synen och känslan av att ha vidriga Sture bergtalls könsorgan i munnen, tycker du ärligt talat att sådana människor som är straffade över 30 punkter i brottregisterret ska springa lösa på våra gator?. Antingen är du själv pedofil! Eller så är du vän och släkt med Sture? För jag kan inte tänka mig någon annan förklaring till att du som pappa elr mamma elr syster elr bror elr likväl medmänniska elr granne till pojken som tvangs att ta emot Stures svettiga penis i munnen utan tillåtelse skulle vilja ha en sådan galning till människa ute bland våra barn och ungdomar som försöker kämpa sig igenom livet som redan är så fyllt av faror som bilolyckor ,cancer , m.m skall dessa unga behöva vara livrädda för att Sture ska tvinga in sin penis i dem?... .? Många kommer att sova dåligt om och när denna extremt onda och fasansfulla individ beträder våra gator och torg , med en enda tanke i sin medicinerade skalle, det att äntligen återigen kunna jaga ett ungt och försvarslöst offer som han kan utnyttja till Max pga sin späda och spinkiga kroppsbyggnad då 10 åringar inte har mycket att sätta emot Stures 85 kilo ??? Vill du verkligen att denna människa skall ut och jaga nya stackars oskyldiga pojkar?
Citera
2013-10-24, 05:44
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imradsaber
Så länge det behövs , för att skydda oss hederliga medborgare mot sånna avskyvärda människor som tvingar in sin penis i folks munnar med tvång , anser du att det är ok beteende ? Knivhuggs folk verkar också vara ok ? Vilket samhälle kommer du ifrån.? Jag vill leva i ett land där galningar och andra mentalt störda personer tvångsomhändertas med yttersta försiktighet men ändå måste brottslingar som s.b som upprepade ggr förgriper sig på små pojkar och nästan dräper en annan levande varelse så måste man ju vara väldigt restriktiv i uttsläppandet av en sådan grovt våldsam människa. Man skulle ju bara kunna sätta sig i samma sits och fundera en stund över hur det skulle kännas att få en mans lem av Stures sort intryckt i mungipan när man är 10 år och sedan försöka leva ett liv utan att behöva komma ihåg den groteska synen och känslan av att ha vidriga Sture bergtalls könsorgan i munnen, tycker du ärligt talat att sådana människor som är straffade över 30 punkter i brottregisterret ska springa lösa på våra gator?. Antingen är du själv pedofil! Eller så är du vän och släkt med Sture? För jag kan inte tänka mig någon annan förklaring till att du som pappa elr mamma elr syster elr bror elr likväl medmänniska elr granne till pojken som tvangs att ta emot Stures svettiga penis i munnen utan tillåtelse skulle vilja ha en sådan galning till människa ute bland våra barn och ungdomar som försöker kämpa sig igenom livet som redan är så fyllt av faror som bilolyckor ,cancer , m.m skall dessa unga behöva vara livrädda för att Sture ska tvinga in sin penis i dem?... .? Många kommer att sova dåligt om och när denna extremt onda och fasansfulla individ beträder våra gator och torg , med en enda tanke i sin medicinerade skalle, det att äntligen återigen kunna jaga ett ungt och försvarslöst offer som han kan utnyttja till Max pga sin späda och spinkiga kroppsbyggnad då 10 åringar inte har mycket att sätta emot Stures 85 kilo ??? Vill du verkligen att denna människa skall ut och jaga nya stackars oskyldiga pojkar?
Nå, det är väl det en ny utredning skall klargöra - om han fortfarande är farlig eller inte?
Citera
2013-10-24, 06:01
Medlem
Opilus5500s avatar
Ett bra beslut om ny utredning, faktiskt, och att utredningen inte består av folk ifrån "Säter!
Citera
2013-10-24, 07:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Har inte räknat antalet mysgubbe kramare i tråden.
Kan du ange en? För du hittar väl bara inte på?
Citera
2013-10-24, 08:20
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns också en läsvärd artikel i nättidningen Paragraf.

http://www.magasinetparagraf.se/bilden/mannen-som-slutade-ljuga

Det som skrevs om förvaltningsrätten var suveränt.

Shit vilken jude. Utnyttjar en död person för att oskyldig förklara en psykopat mytoman o pedofil som alla vet inte har dödat någon.
Citera
2013-10-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Kan du ange en? För du hittar väl bara inte på?
Du vet likaväl som jag att det finns vresiga personer i tråden som använder sig av konspirationsteorier och sprider påståenden utan att ens kunna backa upp med en trovärdig källa.
Det är vad jag kallar mysgubbekramare.
Tycker inte du personligen det är helt uppåt väggarna att en person som begått sexuella brott blir näst intill en folklig person i media? Skulle inte förvånas om Sture i framtiden gjorde karriär inom dokusåpa eller liknande
I forna Sovjet hade Sture gått upp i rök, här i Sverige ska det daltas med allt och alla.
Senast redigerad av Grismongis 2013-10-24 kl. 09:38.
Citera
2013-10-24, 09:46
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Du vet likaväl som jag att det finns vresiga personer i tråden som använder sig av konspirationsteorier och sprider påståenden utan att ens kunna backa upp med en trovärdig källa.
Tycker inte du personligen det är helt uppåt väggarna att en person som begått sexuella brott blir näst intill en folklig person i media? Skulle inte förvånas om Sture i framtiden gjorde karriär inom dokusåpa eller liknande
I forna Sovjet hade Sture gått upp i rök, här i Sverige ska det daltas med allt och alla.
Clodius är en ganska vettig skribent och det faktum att hans inlägg i denna tråd numera i princip inskränker sig till att jaga "mysgubbe"-påståenden tyder väl i viss mån på att han reviderat sin syn på SB.
Citera
2013-10-24, 09:59
Medlem
Jan Josefsson i svt's morgonsoffa, ger ganska intressanta vinklingar på Säters roll i skapandet av Quick. Förklarar även Säters makalösa godtycklighet i bedömningar och diagnoser.
Säters trovärdighet är milt sagt i gungning nu, tydligen ska flera läkare som är verksamma på Säter deltagit i materialet i boken, även dessa bekräftar att det fanns en sektliknande rörelse som drev fram alla erkännanden. Givetvis en partsinlaga, men jag delar dessa åsikter, utifrån det jag läst.
Citera
2013-10-24, 10:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Saken är den att jag som medialäsare nog egenligen aldrig sett att TQ beskrivits som en folklig mysgubbe i media - jag skulle gärna se exempel. Ja undantag då Quicksfamilj och advokat, men det ingår väl närmast i deras uppgift att tala väl om Quick.
Citera
2013-10-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Saken är den att jag som medialäsare nog egenligen aldrig sett att TQ beskrivits som en folklig mysgubbe i media - jag skulle gärna se exempel. Ja undantag då Quicksfamilj och advokat, men det ingår väl närmast i deras uppgift att tala väl om Quick.
Nä, det är vad dårar i denna tråden fått för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in