2013-10-24, 17:23
Medlem
MFF Support har 11 bussar bokade till Borås just nu!
2013-10-24, 17:24
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Haha, va?

Tror du det blir enklare att åka med när du sedan har jobb då eller?

Högskola/Universitet är den gyllene bortarese-tiden. Sen börjar det bli jävligt bökigt att klämma in idiotresor till Norrköping, Ängelholm, Bromma etc på en tisdag.

Att trilla in, fortfarande spritfull, på föreläsning kl 08.30 är kanske inte snyggt, men du får i alla fall inte kängan från programmet.
Vad får dig att tro att det rör sig om universitetsstudier?
2013-10-24, 17:26
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Vad får dig att tro att det rör sig om universitetsstudier?
Nog för att det kan vara gymnasiet med. Men med tanke på att det är 18-årsgräns som gäller här så är det ju inte lång tid man har som skribent samtidigt med studierna.

Ja, komvux med. Om vi nu ska vara petiga.
2013-10-24, 17:27
Medlem
http://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=WLKT2uBZUE8&desktop_uri=% 2Fwatch%3Fv%3DWLKT2uBZUE8%26feature%3Dyoutu.be&app =desktop

Hahaha....
2013-10-24, 17:29
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
http://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=WLKT2uBZUE8&desktop_uri=% 2Fwatch%3Fv%3DWLKT2uBZUE8%26feature%3Dyoutu.be&app =desktop

Hahaha....
Man förundras verkligen över hur man på så kort sträcka (GBG - Borås) kan bonna ner språket så totalt.

Måste vara något i vattnet österut.
2013-10-24, 17:30
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Nog för att det kan vara gymnasiet med. Men med tanke på att det är 18-årsgräns som gäller här så är det ju inte lång tid man har som skribent samtidigt med studierna.

Ja, komvux med. Om vi nu ska vara petiga.
18-årsgränsen som aldrig brutits...
2013-10-24, 17:30
Medlem
Bornets avatar
Citat:
18-årsgränsen som aldrig brutits...
Nej.

Har du problem med det?
2013-10-24, 17:32
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Nej.

Har du problem med det?
Aggro idag? Det var i väldig skämtsam ton jag skrev om den där reg. 2013 killen och hans skolbekymmer.

...inget mer med det.
2013-10-24, 17:41
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Aggro idag? Det var i väldig skämtsam ton jag skrev om den där reg. 2013 killen och hans skolbekymmer.

...inget mer med det.
Det här med ironi gör sig kasst i text.
2013-10-24, 17:56
Medlem
nygards avatar
MFF Support är uppe i 11 bussar. Totalt 16 om man räknar med övriga fraktioner. Helvete vad långsamt dagarna går, vill ha måndag nu...
2013-10-24, 18:01
Medlem
Gäller maskeringsförbudet poliser också? De brukar har balaclavas på sig under hjälmen.
Senast redigerad av Garborg 2013-10-24 kl. 18:05.
2013-10-24, 18:05
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN

Hahaha....

"Den enda orsaken de är här, det är att förstöra för oss fotbollsfantaster. Jag vill införa ett maskeringsförbud, så att alla kan gå på fotboll och ha det trevligt."

Jag spyr galla över denna sortens människor. Inte för att han motsätter sig maskering, men personligen så har jag inga problem med att folk väljer att maskera sig. Jag spyr galla över denna sortens människor, för sådana som han, tror att det är han med gelikar som skapar "fotbollsfesten". För det första så är det sällan man får uppleva en "fest" på planen, det vill säga finlir. För det andra så kan spelarna omöjligt spela sämre för att ett hundratal må ha rånarluvor på sig.

Festen sker på läktaren, och alla otroliga spektakel som där genomförs har man ibland och som oftast att tacka de maskerade för. Jag tänker på bränningar. Bränningar som kan väcka elden till liv i hjärtat hos grabben på familjeläktaren. Tifot som avgör att grabben känner att han en dag vill stå där de står och basunera ut sin kärlek till emblemet spelarna bär över hjärtat. Trycket som gör att grabben får uppleva en sådan eufori, så att det enda han tänker på efter matchen, är när han ska få komma tillbaka. Stämningen och upplevelserna som grabben evinnerligt tjatar om, och sångerna som han ständigt sjunger för sin farsa på vägen hem.

Politiker som vill plocka billiga poäng, fy fan. Om vi alla bara hade kunnat visa dessa humbugsmakare och lurendrejare hur "festen" hade tagit sig form utan den aktiva, passionerade ståplatspubliken...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in