2013-10-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleierz
Tyvärr var det inte bara EN bajare. Bjuder på ett axplock från förra årets tråd
Påstår du att vi inte hade Sveriges bästa bortaföljen förra året eller? För det var just det som jag påstod i inlägget du citerade från mig. Ingenting annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
OCH DITT ÄCKLIGA JÄVLA GRÖTHALSANDE MONGLOIDISKA FITTMONGO! Hur fan kan du ta mig för bajare ditt inavlade avskum till människa?
Senast redigerad av TrogenHammarby 2013-10-24 kl. 14:45.
2013-10-24, 14:45
Medlem
Bleierzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Fast, att tycka att man är bäst och att påstå att sju bussar är omöjligt att slå är väl inte direkt samma sak? Du verkar ju hänga här i tråden, och då borde du veta att fotbollssupportrar ofta är ganska partiska.

Djurgårdare tycker oftast att dom är bäst, Malmöiter tycker ofta att dom är bäst, Helsingborgare.. ja du fattar. Det är lixom så det är.

Jo visst är man partisk, vissa supporterskaror mer än andra, men det var inte därför jag länkade citaten.
Jargongen efter er resa till Öster låg på den nivån som citatmannen i Flibben-filmen droppa. Mer det jag ville påvisa.

Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Men vad nu, är kommentaren borttagen? Träd fram, fegis!

Vilken kommentar?
2013-10-24, 14:48
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runju
haha ja! Men bajen behöver inte klippa in några ljudslingor med monotoma hejaramsor och mummel för det fixar ni själva med 27 trummor och småländska fans som inte kan texten i ramsorna

För Bajen är det enda laget med bondesupportrar menar du? att vi har trumma är inte så konstigt, vi är helt enkelt inte lika casual som ni.
2013-10-24, 14:48
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Vilken kommentar?
Trodde det var en kommentar till klippet, hörde sedan att det var någon som intervjuades i filmen.
2013-10-24, 14:58
Medlem
Wads avatar
Citat:
Jo visst är man partisk, vissa supporterskaror mer än andra, men det var inte därför jag länkade citaten.
Jargongen efter er resa till Öster låg på den nivån som citatmannen i Flibben-filmen droppa. Mer det jag ville påvisa.

Nja, jag vet inte riktigt om jag håller med dig där. Citatmannens uttalande får stå för honom.

Anledningen till att bajare ibland låter mer än andra är väl för att våra spelare viker ner sig gång på gång, och det är kaos i klubben. När allt går dåligt så försöker man lyfta fram dom få positiva sakerna, och en av dom sakerna är våra supportrar. Sen kan det självklart gå till överdrift ibland, men det är knappast unikt för oss.
2013-10-24, 15:00
Medlem
Bleierzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Påstår du att vi inte hade Sveriges bästa bortaföljen förra året eller? För det var just det som jag påstod i inlägget du citerade från mig. Ingenting annat.

Har för dålig koll på de andra storlagen för att säga vilka som var bäst men ni låg säkerligen i toppen.
Inte det jag var ute efter. Man måste ju få smasha på upplägg?
2013-10-24, 15:02
Medlem
Citat:
Har för dålig koll på de andra storlagen för att säga vilka som var bäst men ni låg säkerligen i toppen.
Inte det jag var ute efter. Man måste ju få smasha på upplägg?
Jag tänkte så du inte trodde att jag refererade till Östermatchen som Sveriges bästa bortafölje utan tänkte överlag.
Vet inte ens om jag skrev det efter Öster borta, vet inte när jag skrev det.
2013-10-24, 15:13
Medlem
Det tråkiga med att jämföra bortafölje är att det hänger så jävla mycket på spelschemat.
Tror på riktigt inte att DIF har haft en enda bortamatch en lördag den här säsongen, 2 st på söndagar tror jag, sen har resten varit vardagar.. Medans alla hemmamatcher förutom 3-4 st har varit på helgen...

Och jag som går i skolan kan skulle aldrig kunna åka till Malmö en måndag.

Rätta mig gärna om jag har fel, men det känns så i alla fall.
2013-10-24, 15:18
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garborg
Det tråkiga med att jämföra bortafölje är att det hänger så jävla mycket på spelschemat.
Tror på riktigt inte att DIF har haft en enda bortamatch en lördag den här säsongen, 2 st på söndagar tror jag, sen har resten varit vardagar.. Medans alla hemmamatcher förutom 3-4 st har varit på helgen...

Rätta mig gärna om jag har fel, men det känns så i alla fall.
Tid på året spelar också en jävla roll. Det är roligare att åka till Helsingborg, Halmstad och Malmö på sommaren medan typ Gävle och Peking funkar höst och vår.
2013-10-24, 15:21
Medlem
Bleierzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag tänkte så du inte trodde att jag refererade till Östermatchen som Sveriges bästa bortafölje utan tänkte överlag.
Vet inte ens om jag skrev det efter Öster borta, vet inte när jag skrev det.

Lugnt, du skrev det inlägget dagen efter Öster iallafall. Försöker inte ta ifrån er nått. 7 bussar är jävligt bra i en obetydlig match.

Inte lika bra som 11 men..
2013-10-24, 15:30
Medlem
Citat:
Kan du inte söka ledigt/sjukanmäla dig?
Visst är det lättare att åka på helger men jag kunde närvara på alla 30 matcher en säsong när jag gick i skolan.

Förvisso gick jag ut med inte så starka betyg sedan..
2013-10-24, 16:19
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Haha, va?

Tror du det blir enklare att åka med när du sedan har jobb då eller?

Högskola/Universitet är den gyllene bortarese-tiden. Sen börjar det bli jävligt bökigt att klämma in idiotresor till Norrköping, Ängelholm, Bromma etc på en tisdag.

Att trilla in, fortfarande spritfull, på föreläsning kl 08.30 är kanske inte snyggt, men du får i alla fall inte kängan från programmet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in