2013-10-24, 14:35
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Aftonbladet skrev det i sin första gratisartikel på webben, som numera är en Plusartikel. Bland annat ringde de upp en av cheferna på Ericsson eftersom en av de anställda skänkt pengar till Avpixlat.
Var namnet på den anställde publicerat?
Citera
2013-10-24, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Är det rent moraliskt du tänker? För pressetiskt finns det inga problem.
Med tanke på hur avpixlat hänger ut både vuxna och barn vid namn är din frågeställning direkt löjeväckande.

Länka gärna mig en enda källa på att Avpixlat hängt ut människor som donerat pengar till andra nyhetssajter.
Citera
2013-10-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Så du tror alltså likt extremhögern på någon för av konspiration? Enligt mig så är du precis (om inte än mer) löjlig än de personer du föraktar. Kamma dig.

/ S-väljare.
Lugn och fin nu. För det första förstod jag inte helt riktigt vad du menade. Vet inte om jag är hög på mina egna fjärtar eller om du har skrivit på turkiska. Men den meningen gör mig inte klokare. Rephrase, please.

Jag tolkar din fråga som om att jag tror på någon konspiration gentemot AP? Det är väl ingen hemlighet att Kent Ekeroth aka Borats bror finansierar den hemsidan? Inte behöver man vara någon sosse som sitter och konspirerar för att komma med denna slutsats?
Citera
2013-10-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Var namnet på den anställde publicerat?

Inte i den artikeln, däremot finns det en annan plusartikel med rubriken "Här är personerna som sponsrar Avpixlat" där de kan ha publicerat namn och/eller bild. Jag vet inte eftersom jag inte betalar för Aftonbladet och aldrig skulle få för mig att stödja den kriminella tidningen heller.
Citera
2013-10-24, 15:05
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Är det rent moraliskt du tänker? För pressetiskt finns det inga problem.
Med tanke på hur avpixlat hänger ut både vuxna och barn vid namn är din frågeställning direkt löjeväckande.

Ja det verkar vara väldigt många som påpekar att AP hänger ut oskyldiga, väldigt ofta och helt utan rim och reson.

Så då blir man ju nyfiken på vad som menas med det. Jag skulle nog titulera mig som tämligen frekvent besökare på sidan och kan nog bara komma på ett fall som skulle kunna räknas till denna kategori av kritik. Nämligen en väldigt klantig publicering av en film - som redan fanns ute till beskådan på nätet - där en svensk tjej som utsattes för sexuella övergrepp av invandrare inte censurerades.

Ge mig lite exempel nu, och du behöver inte posta 2-3 sidor med länkar( verkar som att det finns enormt mycket material att exemplifiera ifrån). Det räcker med två tre enskilda fall.

Tack på förhand!
Citera
2013-10-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Från vilken inskränkt värld kommer du ifrån? "Inkluderar de invandrarbrott"? Tyckte du själv att du var lustig när du formulerade den meningen? Sidan fokuserar enbart på invandrarbrott. Tämligen uppenbart.

För det första så tar de även upp brott som invandringsmotståndare utsätts för.

För det andra så förstår jag inte varför du stör dig på min formulering.

För det tredje förstår jag inte hur du kan tycka att Avpixlat är en dålig sajt om de "fokuserar enbart på invandrarbrott". Om det du skriver är sant, så betyder det att du erkänner att det begås massvis med invandrarbrott som gammelmedia inte låtsas om.

För det fjärde så diskuterar jag gärna vidare med dig om saken, förutsatt att du lägger ner den otrevliga tonen.
Citera
2013-10-24, 15:13
Medlem
KonradMorgans avatar
Som sosse tycker jag att detta är helt sjukt. Skrämmande med en sådan mediakultur.
Citera
2013-10-24, 15:24
Medlem
72mms avatar
Citat:
Haha, jag brukar ironiskt nog besöka hemsidan för att kolla vad trollen skriver. Du får gärna länka en artikel som inte är invandrarrelaterat gällande brott. Kan jag göra den vilda gissningen att du förstod vad jag menade? Eller ska jag hacka på din undermåliga meningsbyggnad? Du gör en SD av en neger (var den tillräckligt bra?), gosse.
Bra! Då vet du ju att du hade fel. Jag anmärkte på att du påstod att "allt AP skriver om är invandrarrelaterad brottslighet", när sanningen är närmare "när AP skriver om brottslighet är den alltid invandrarrelaterad". En viss skillnad, tycker du inte?

Du kan ju besvara någon av mina frågor om du mot förmodan vill tillföra något konstruktivt.
Citera
2013-10-24, 15:26
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Aftonbladet skrev det i sin första gratisartikel på webben, som numera är en Plusartikel. Bland annat ringde de upp en av cheferna på Ericsson eftersom en av de anställda skänkt pengar till Avpixlat.

Ska fan i mig ringa upp till Jan Helin och säga att en av hans anställda åt på McDonalds igår, och kött är mord.
Citera
2013-10-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
För det första så tar de även upp brott som invandringsmotståndare utsätts för.
Det ingår ju i hela kampanjen med AP, att allt härrör sig från främlingsfientliga åskådningar?

För det andra så förstår jag inte varför du stör dig på min formulering.
Tja, det är väl inte så konstigt när du försöker förringa faktan att det är invandrare som är utpekade på AP. Varför finns AP? Vad är syftet?

För det tredje förstår jag inte hur du kan tycka att Avpixlat är en dålig sajt om de "fokuserar enbart på invandrarbrott". Om det du skriver är sant, så betyder det att du erkänner att det begås massvis med invandrarbrott som gammelmedia inte låtsas om.
Ja, jag håller med dig. Vad finns det att erkänna? Du tror väl inte att jag blundar när en oskyldig liten svensk flicka blir våldtagen? Tror du att jag tar fram min AK47 i garderoben och skriker Allah akhbahr när något sådant inträffar? Klart som fan att jag vill att negern/kebabälskaren eller vem fan det nu är ska få ett hårt straff. Blir ju ännu surare på det svenska straffsystemet Det ska vara kännbara straff för GM. Risken att begå ett brott ska INTE stå i proportion till "utfallet/vinsten".

För det fjärde så diskuterar jag gärna vidare med dig om saken, förutsatt att du lägger ner den otrevliga tonen.
Ursäkta min skånska.

Din tur:

Kan du erkänna att det finns rasistiska motiv på AP?
Citera
2013-10-24, 15:34
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursäkta min skånska.

Din tur:

Kan du erkänna att det finns rasistiska motiv på AP?
Kan du bekräfta att du slutat slå din fru?
Citera
2013-10-24, 15:34
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Haha, jag brukar ironiskt nog besöka hemsidan för att kolla vad trollen skriver. Du får gärna länka en artikel som inte är invandrarrelaterat gällande brott. Kan jag göra den vilda gissningen att du förstod vad jag menade? Eller ska jag hacka på din undermåliga meningsbyggnad? Du gör en SD av en neger (var den tillräckligt bra?), gosse.

Syftet med Avpixlat är inte att det ska vara en sida som skriver om allt, utan en sida som uppmärksammar det som traditionell media censurerar och mörklägger.
Senast redigerad av TheBurden 2013-10-24 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in