2013-10-24, 15:35
Medlem
Claysons avatar
Men vad är detta.
Jag som blivit indoktorerad av etablerad media att läsare/anhängare av SD endast består av lågutbildade arbetslösa män, men detta krossar ju totalt min bild jag fått under alla dessa år?

En stor del av anhängare/läsare av alternativ media är alltså företagstoppar och akademiker.
Citera
2013-10-24, 15:36
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Inte i den artikeln, däremot finns det en annan plusartikel med rubriken "Här är personerna som sponsrar Avpixlat" där de kan ha publicerat namn och/eller bild. Jag vet inte eftersom jag inte betalar för Aftonbladet och aldrig skulle få för mig att stödja den kriminella tidningen heller.
Jag tror inte att de har några namn. Jag tror att allt är precis som med allt annat i Aftonbladet: en stor bluff.
Citera
2013-10-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Bra! Då vet du ju att du hade fel. Jag anmärkte på att du påstod att "allt AP skriver om är invandrarrelaterad brottslighet", när sanningen är närmare "när AP skriver om brottslighet är den alltid invandrarrelaterad". En viss skillnad, tycker du inte?

Du kan ju besvara någon av mina frågor om du mot förmodan vill tillföra något konstruktivt.

I concur. Däremot undrar jag vad du tycker att denna skillnad har för nytta för allmänheten?
Sorry, men vad var din fråga?
Citera
2013-10-24, 15:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Haha, jag brukar ironiskt nog besöka hemsidan för att kolla vad trollen skriver. Du får gärna länka en artikel som inte är invandrarrelaterat gällande brott. Kan jag göra den vilda gissningen att du förstod vad jag menade? Eller ska jag hacka på din undermåliga meningsbyggnad? Du gör en SD av en neger (var den tillräckligt bra?), gosse.
Gör dig inte dummare än du är. Har du inte ens fattat att AP inte är någon heltäckande nyhetsförmedlare? Hela syftet med AP är ju att lyfta fram de områden där mainstreammedia inte gör sitt jobb. Och då blir det allt som oftast invandringsfrågan, eftersom det är där mainstreammedia mörkar, glider på sanningen, utelämnar viktiga fakta och rent av ljuger för att försvara det svenska etablissemangets extrema invandringsagenda.

Så enkelt är det. Och det är inte det minsta rasistiskt eller nazistiskt. Tvärtom får AP göra det jobb mainstreammedia skulle ha gjort om vi levt i en fungerande demokrati.
Citera
2013-10-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Ja det verkar vara väldigt många som påpekar att AP hänger ut oskyldiga, väldigt ofta och helt utan rim och reson.

Så då blir man ju nyfiken på vad som menas med det. Jag skulle nog titulera mig som tämligen frekvent besökare på sidan och kan nog bara komma på ett fall som skulle kunna räknas till denna kategori av kritik. Nämligen en väldigt klantig publicering av en film - som redan fanns ute till beskådan på nätet - där en svensk tjej som utsattes för sexuella övergrepp av invandrare inte censurerades.

Ge mig lite exempel nu, och du behöver inte posta 2-3 sidor med länkar( verkar som att det finns enormt mycket material att exemplifiera ifrån). Det räcker med två tre enskilda fall.

Tack på förhand!

Utöver videon där en kvinna utsätts för sexuella övergrepp (och som censurerades när redaktionen insåg sitt misstag) finns det även en publicerad video där en invandrare förnedrar en svensk skolungdom. Sedan hängde de ut någon i LRF för att SD inte fick komma på ett arrangemang genom att påtala att han blivit åtalad för ett brott. Kruxet var, om jag minns rätt, att han blev frikänd. Avslutningsvis hängde de ut eventuellt minderåriga tjejer som sprejat ner ett ställa där SD skulle ha sina familjedagar.

Jag gillar ganska mycket vad gäller Avpixlats nyhetsförmedling och utrymmet de ger till invandringskritiska åsikter, men sajten har gjort bort sig om och om igen. Som SD-sympatisör kan jag inte tycka annat än att det är onödigt och irriterande. Detta försvarar självklart inte att Aftonbladet kartlägger och registrerar Avpixlatdonatorer och kontakter deras arbetsgivare. Detta är ett mycket grovt övertramp.

/SD-trollet
Citera
2013-10-24, 15:43
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Aftonbladet krattar manegen åt SD inför valen nästa år. Här slår man hål på myten att SD-väljare skall vara arbetslösa arga unga män och i stället visa vilka som verkligen röstar på SD. Det är ju som vi alla vet: de högutbildade som förstår att se vad som sker i vårat samhälle. Jag tror att Åkesson och hans polare är väldigt nöjda nu.
Det outbildade packet samt unga kvinnor röstar på en av kommunistfalangerna.
Citera
2013-10-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Gör dig inte dummare än du är. Har du inte ens fattat att AP inte är någon heltäckande nyhetsförmedlare? Hela syftet med AP är ju att lyfta fram de områden där mainstreammedia inte gör sitt jobb. Och då blir det allt som oftast invandringsfrågan, eftersom det är där mainstreammedia mörkar, glider på sanningen, utelämnar viktiga fakta och rent av ljuger för att försvara det svenska etablissemangets extrema invandringsagenda.

Så enkelt är det. Och det är inte det minsta rasistiskt eller nazistiskt. Tvärtom får AP göra det jobb mainstreammedia skulle ha gjort om vi levt i en fungerande demokrati.
Japp, har redan fått kommentar på det inlägget. Jag håller med till viss del. Men att tro att det inte finns några politiska syften bakom AP är som att tro att araber är hårlösa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
Jag blir förvirrad. Har inte det stående budskapet varit att "näthatet" kommer från obildade bönder på landsbygden som inte förstår bättre?

Här målar man plötsligt upp en bild av hur framstående personer i de övre samhällsskikten stöder sidan.

Betyder det att man ljög tidigare eller är det här ett tecken på att den sverigevänliga rörelsen har ett brett folkligt stöd?

Såg tre av Aftonhorans köpare i dag när jag var i affären typiska 70+ socialsgrupp 3 sossar.

Socialgrupp 2, de som driver Sveriges ekonomiska utveckling håller på att byta sida och att de nu stödjer avpixlat är inte förvånande.
Citera
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
I concur. Däremot undrar jag vad du tycker att denna skillnad har för nytta för allmänheten?
Sorry, men vad var din fråga?
Nyttan är väl helt enkelt att inte fara med osanning.

Min fråga var huruvida du tycker att det är ett problem att det finns en politisk blogg med en annan agenda som (jämfört med en stor kvällstidning med presstöd) visar på en alternativ världsbeskrivning?

Var tycker du opinionsbildning hör hemma, i Aftonbladet eller på AP?
Senast redigerad av 72mm 2013-10-24 kl. 15:46.
Citera
2013-10-24, 15:48
Medlem
Hardstekts avatar
har de publicerat namnen i sin helthet?
Citera
2013-10-24, 15:50
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
har de publicerat namnen i sin helthet?
Inte som jag sett hittills men de dyker väl upp så småningom.

När de gör de kommer de att hitta en inbetalning på 500 spänn från "Jan Helin"
Citera
2013-10-24, 16:16
Medlem
Kebabsugers avatar
Har aldrig donerat till avpixlat, läser inte heller avpixlat om det inte är en tråd här på FB som länkar dit

Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Fast tydligen verkar en del av donatorerna ha drabbats:

http://avpixlat.info/2013/10/23/aftonbladets-intrang-fortsatter/#more-74301
hur vågar dom ?

hade det varit mig som varit drabbad så hade jag nog mördat alla iblandade reportrar
fattar dom inte att deras handlande har eller kan ha enorma konsekvenser när dom förstör någon annans liv???

om man förlorar arbetet så förlorar man nog bilen, och antagligen även huset när man inte längre kan betala lånen

varför skall man leva då ????

bättre gå hem till journalisten, skära huvudet av deras dotter och hänga det i taket i ett rep så huvudet hänger i ögon höjd, vänta på att journalisten kommit hem och avsluta hans liv när han sett sin dotter och insett sitt misstag i att förstöra folks liv

iofs så har kanske inte alla svenskar mitt psyke, vad vet jag?
men journalister borde lära sig att dom inte kan göra vad dom vill och komma undan med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in