2013-10-24, 13:33
Medlem
Bleierzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Och vem citerar du?

http://www.youtube.com/watch?v=RaqWSVJNtz0
2013-10-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
2012: Bajare slår sig på bröstet för att ha fyllt 7 bussar till Öster borta i säsongsavslutningen.
"Ge mig en motsvarighet någonstans i norra Europa...du hittar det definitivt inte i Stockholmsregionen i alla fall, det kan jag säga."
2013: DIF har i dagsläget fyllt 11 för "samma match".

Ni jämför er med ett supperettan lag, bra där tänk dig om vraken va i allsvenskan
2013-10-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Att du säger 'lilla Bajen' är roligt när vi ändå skickar flest bussar i Sverige över en säsong.

Ja, Bajen Fans skickar flest bussar. Det säger däremot inte särskilt mycket. Det viktigaste är antal på plats på bortaplan (som kommer från huvudstadsområdet, såklart). Det finns ju inga siffror på just stockholmare på bortaplan, men jag kan erkänna att hammarby har bra nummer på bortaplan just nu. Men att Bajen Fans skickar flest bussar över en säsong är ointressant om man inte vill mäta t.ex. Bajen Fans ställning i jämförelse med Black Army, och jag tror alla är överens om att BF har starkare ställning än BA.
2013-10-24, 13:37
Medlem
Jag gillar inte Flibbens filmer så värst mycket om jag ska vara ärlig. Tycker gamla köpingsbajare m.fl. var bättre.

Nu talar jag till andra Bajare.
2013-10-24, 13:40
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleierz
http://www.youtube.com/watch?v=RaqWSVJNtz0
Det är alltså EN bajare som sagt detta? När man läser inläggen här kan man tro att det är någonting som de flesta bajare går runt och säger.
2013-10-24, 13:42
Medlem
Citat:
Det är alltså EN bajare som sagt detta? När man läser inläggen här kan man tro att det är någonting som de flesta bajare går runt och säger.
Men så är det ju, om en person i en supporterskara (eller vad som helst för den delen) så tycker ju alla så! Vet du inte det...
2013-10-24, 13:44
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Men så är det ju, om en person i en supporterskara (eller vad som helst för den delen) så tycker ju alla så! Vet du inte det...

Jag visste inte det förut, men sen började jag hänga på Flashback.

Edit: Vad tycker du är fel med Flibbens filmer?
2013-10-24, 13:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Ni jämför er med ett supperettan lag, bra där tänk dig om vraken va i allsvenskan

Rent krasst så vet nog dom flesta att bajen är förjävla bra i sitt supportande, hur mycket man än häcklar dessa snedvridna individer.
I Allsvenskan finns bara aik att jämföra sig med, och jag tror vi är ganska jämna på bortasnitt (väntar på motreaktionen på den meningen!) eftersom resterande allsvenska lag suger insnöad getpung förutom enstaka ggr (malmö är väl de som är närmast Stockholmslagen?).
2013-10-24, 13:48
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Ja, jag är MFF:are.

Självklart är inte alla ramsor egna, det påstod jag inte heller. Men jag skulle nog påstå att ganska många av mff:s är "egna".

Sen är jag osäker på "kopierandet" där. Melodin är samma, texten är helt olik och om jag skulle säga vem MFF har "stulit" den från riktar jag mer blickarna mot de italienska ramsorna som "Chi non salta nerazzuro é!" ("Den som inte hoppar är svartblå").

Men klart, om man enbart ser till melodi är det ju exakt samma (och det är inte bara för att mitt Malmö är inblandat).

Förstås, det var inget försök till en aggressiv ansats mot dig. Likväl som alla ramsor inte är egna påhitt, så finns det ramsor som ingen kan lägga beslag på, alltså klassiska "basic-melodier/ramsor" som finns hos varje lags supportrar. Tänker på klapp-klapp ramsor, "andra sidan" eller melodin som jag har glömt namnet på, men som alla här inne skulle känna igen (19.15-20.42).

Jag tänker i första hand på melodier när jag hör att ett lags supportrar har "snott" en ramsa från ett annat lags supportrar. Texter brukar inte störa mig märkvärdigt, i fallet med AIKs "stöld" av "Grön och Vit", så tänker jag på melodin, medan det i andra fall kan vara texten. Ett sådant exempel är:

Här är Änglarnas fanor,
Här är Änglarnas fans,
Alla kommer från Götet,
Och vi älskar IFK

Som i princip är en regelrätt kopia av:

Här är Hammarbys a-lag,
Här är Hammarbys fans,
Alla kommer från Söder,
Och vi älskar Hammarby
2013-10-24, 13:52
Bannlyst
bara jag som tycker att det borde skapas en "skåne supportersäsong-tråd"? vi är ju trots allt inte svenskar.
2013-10-24, 14:05
Medlem
Bleierzs avatar
Citat:

Tyvärr var det inte bara EN bajare. Bjuder på ett axplock från förra årets tråd

Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Det bramn typ hela matchen. Ni kan snacka hur mycket ni villl, men jusy nu är vi bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vårat bortafölje är sjukt starkt. Klart bäst i Sverige.
Tyvärr är vi inte lika bra på hemmaplan.

Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Helt ärligt tror jag ingen slår bortaföljet idag. Iaf inte om ni är lika mönga som, typ 800 personer Riktigt bra stämning.

Citat:
Ursprungligen postat av CosMoe
Exakt, vi e Bajen och vi är så jävla mycket mer än alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Idinansikt
-Vi har, under hela säsongen sett haft det bästa bortaföljet av alla svenska klubbar. Oavsett om det såg ut som att vi skulle gå upp eller inte.

Hammarbys supportrar drivs av framgång precis som alla andra. Däremot har vi inte varit särskilt bortskämda med det, så vi tar antagligen en motgång bättre än många andra.
Det vi däremot är unika med är att när det går dåligt så bevisar i alltid för oss själva och för resten av Sverige vad riktigt supporterskap är. Lektion Öster senast.
2013-10-24, 14:05
Medlem
Runjus avatar
Sjukt att bajen har nåt å säga till om fortfarande i supportersverige när man inte ens har kurrage nog att ifrågasätta sin styrelses beslut i konstgräsläggandet på tele2 arena... sen bölar ni om att ni är emot den moderna fotbollen hahahaha...

Nä tacka vet jag Bois, från den riktiga södern

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in