2012-11-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Utveckla det här är du snäll

han utvecklar väl ganska väl hur han menade om du läser delen av hans post du inte gjorde fetstilt?
Citera
2012-11-03, 21:09
Medlem
Återigen stärks min tes om att du är efterbliven. Att du och jag skiter i motståndet är en sak, men sitter du på allvar och försöker blunda för det faktum att intresset är större för låt säga IFK borta än vad det är för Häcken borta? Kolla på ditt, mitt och alla andra jävla lags bortanummer i olika matcher så ser du hur dumt ditt resonemang är. Att ni är många på Öster borta på en lördag, ja? Måste ju var topp 3 roligaste bortamatcher för er i år. Orkar inte med dig mer nu. Trevlig kväll.
Citera
2012-11-03, 21:14
Medlem
xenosans avatar
Citat:
Utveckla det här är du snäll
Nu var det inte mig du citerade men jag tror samma sak.

När Stockholms-lagen gick bra och Allsvenskan exponerades och beskrevs som en folkfest så mycket i media så är det klart att det spelar roll i andra städer också. Folk får upp ögonen och tänker "fan vad kul det skulle vara att gå på fotboll idag" och man går och ser laget i sin stad.
Citera
2012-11-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trastevere
Återigen stärks min tes om att du är efterbliven. Att du och jag skiter i motståndet är en sak, men sitter du på allvar och försöker blunda för det faktum att intresset är större för låt säga IFK borta än vad det är för Häcken borta? Kolla på ditt, mitt och alla andra jävla lags bortanummer i olika matcher så ser du hur dumt ditt resonemang är. Att ni är många på Öster borta på en lördag, ja? Måste ju var topp 3 roligaste bortamatcher för er i år. Orkar inte med dig mer nu. Trevlig kväll.
Visst, men när det är en match mellan tvåan och fyran (eller vad ni nu två låg inför den matchen) i omgång 29 så ska enligt mig inte motståndet spela någon roll. Det kan ju knappast bli mer taggat än så när man möter en guldkandidat i slutspurten av serien.
Citera
2012-11-03, 21:16
Medlem
LikeAGloves avatar
Tas det förresten i bortaföljesnacket någon hänsyn till att det dräller av hammarbysupportrar i varenda byhåla från norr till söder? Staden jag pluggar i "är" alla Hammarby...
Citera
2012-11-03, 21:19
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
han utvecklar väl ganska väl hur han menade om du läser delen av hans post du inte gjorde fetstilt?

Missade det, men tror du att lag som Sundsvall snittade 7000 för att Dif hade 2500 pers på plats vid ett tillfälle? Låter inte så rimligt även om AIK i matchen efter till och med skulle ha varit dubbelt så många
Citera
2012-11-03, 21:21
Medlem
Citat:
Missade det, men tror du att lag som Sundsvall snittade 7000 för att Dif hade 2500 pers på plats vid ett tillfälle? Låter inte så rimligt även om AIK i matchen efter till och med skulle ha varit dubbelt så många

jag vet inte om jag håller med han, har ingen direkt åsikt. ville bara posta vad (jag tror) han menade
Citera
2012-11-03, 21:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Ett snitt på 7000 är 105000 på 15 matcher. Då står två stockholmslag för ungefär 4,8% av den totala publiken på ett år om de kommer med 2500 var.
Citera
2012-11-03, 21:42
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ett snitt på 7000 är 105000 på 15 matcher. Då står två stockholmslag för ungefär 4,8% av den totala publiken på ett år om de kommer med 2500 var.

Vilket du tycker är...? Mycket, lite?

Låt oss säga att de snittade 3500 i år och stockholmslagen hade 1500 vardera på plats så skulle dem utgöra 5.8% av den totala publiken
Citera
2012-11-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nv-natverket
AIK - ingen liten fluga som ni.

Ni är världsbäst för att ni lyckades poppa bengaler. Gratulerar till förstaplatsen! Lär oss.

Helt ärligt tror jag ingen slår bortaföljet idag. Iaf inte om ni är lika mönga som, typ 800 personer Riktigt bra stämning.
Citera
2012-11-03, 22:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vilket du tycker är...? Mycket, lite?

Låt oss säga att de snittade 3500 i år och stockholmslagen hade 1500 vardera på plats så skulle dem utgöra 5.8% av den totala publiken

Sundsvall skulle ha ett okej publiksnitt även utan stockholmspubliken (om man tar det räkneexemplet). Eftersom Sundsvall ligger lite geografiskt otillgängligt har de kanske mindre bortapublik än ett lag i södra Sverige. För ett mindre lag i södra Sverige tror jag att bortapubliken har viss betydelse för publiksnittet. Hur stor andel av Åtvidabergs publik är bortasupportrar för att ta ett exempel?
Senast redigerad av mishima 2012-11-03 kl. 22:04.
Citera
2012-11-03, 22:35
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Sundsvall skulle ha ett okej publiksnitt även utan stockholmspubliken (om man tar det räkneexemplet). Eftersom Sundsvall ligger lite geografiskt otillgängligt har de kanske mindre bortapublik än ett lag i södra Sverige. För ett mindre lag i södra Sverige tror jag att bortapubliken har viss betydelse för publiksnittet. Hur stor andel av Åtvidabergs publik är bortasupportrar för att ta ett exempel?

Med tanke på att dem, precis som oss andra mestadels möter lag som inte har något bortafölje att tala om så skulle jag vilja säga inte så många alls. Man kan ju dessutom tänka sig att smålagen som överhuvudtaget har bortastöd sedan hellre åker och ser sitt lag möta IFK borta än typ Gefle. Med det i åtanke är det inte så många lag kvar som genererar speciellt mycket publik till dessa ursäkter till lag. Nej, svensk fotboll var helt enkelt bättre förr, i början till mitten av 2000-talet hade allsvenskan dessutom en hel del intressanta spelare och inte nog med det så presterade vi fortfarande hyfsat i Europa. Det går, och har gått, väldigt fort utför sedan dess

Vilket jag skulle vilja säga är främsta skälet till att allsvenskan tappar publik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in