2013-10-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Läkemedelsverket har till den 1 november att överklaga. Dessutom är beslutet ej slutgitligt och saker kan ändras snabbt. Dessa 8 dagar kommer att vara spännande att följa. Man kan tro att läkemedelsverket skulle gå ut med information om denna livsviktiga händelse på deras hemsida men locket är tydligen på...

Dom gillar inte att förlora kan man gissa . Det bästa vore ju om dom gav fan i att överklaga men det lär inte hända :P
Citera
2013-10-24, 13:29
Medlem
StarGate3000s avatar
Jag har nog missförstått något.
Alla verkar så positiva till att e-cigg inte ska klassas som läkemedel och bli tillåtna att säljas.

Men innebär inte det att de istället ska bli klassade som tobaksprodukter?
Vilket med automatik innebär att de blir förbjudna där det är rökning förbjuden.

Då är det väl bättre idag.
Vi kan använda dom även där det är rökförbud (om det inte uttalat är vejpförbjud också)
Citera
2013-10-24, 17:39
Medlem
Juggernawts avatar
Snus är också en tobaksprodukt - har ännu inte sett att det skulle vara förbjudet att snusa där det är Rökning förbjudet. Eller?
Citera
2013-10-24, 18:29
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Alla Liqua-såser jag testat smakade popkorn eller rent ut sagt apa så jag undviker dem ganska mycket, samma med Dekang och Hangsen. Kör mest Vermillion River och ny-upptäckta Vaping King eller egenblandade kreationer.

Ska lägga till jag också med kvällens nya vape:
29AR från vapingking.co.uk. Mycket gräddig och mjuk banansmak med choklad toner. Smakerna fyller upp hela käften och får gomseglet att dallra av förtjusning. Inga otrevliga bismaker eller konstigheter.
7 bananananananas av 10

Hade också en del konstiga bismaker i början. Dels på grund av nya brännare, men numera vet jag att det mest berodde på att jag hade för låg volt i batteriet.
Sen är det ju en smaksak vad man gillar också.
Noterar dina tips för framtida beställningar och tackar ödmjukast
Citera
2013-10-24, 18:34
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Den Ismoka jag kör på är http://www.e-bloss.se/?ItemNo=40066 1,8 Ohm.
Tycker den ger bättre smak än Kanger och CE4/5 på 3.7V och iClear 30 dual coil med högre effekt.
Men är som sagt tveksam till hållbarheten på deras automatiska batteri, så jag kör med eGo istället.
Ska nog prova deras större iGo också. Förhoppningsvis lika god clearomizer, och med manuellt VV batteri. http://www.e-bloss.se/?ItemNo=505&VariantGroup=

Sen glömde jag nämna RY44 från ENjuice via LYF. En 4:a tycker jag.
Inte lika fyllig/mustig som de allra bästa.

När det gäller priser och leveranstider som jag hittills upplevt:

Priser/Leveranstider för 2x10 ml med frakt:
El-cigg (Liqua) ganska dyr. Normal leverans på 3-4 dagar. 178: -
E-bloss har bäst och dyr leverans på 2-3 dagar. 164: -
Nosmoke.se (Liqua) 147: -
LYF (ENjuice) hyfsat pris men 4-5 dagar. 134: -
Inawera ok och billig leverans på 3-4 dagar. 81: -
FastTech (Liqua) tar 37: - för 30 ml inklusive (lång) frakt. Billigast (om äkta)

Tycker du verkligen att traditional tobacco från liqua smakar popcorn?
Själv tycker jag den är neutral och mustig/fyllig.
(fast jag äter nästan aldrig popcorn)

Stort tack för tipsen.
Priserna är ack så viktiga i sammanhanget, så det uppskattas.

Har tittat en del på Inawera. Om jag lyckas förstå mig på sidan tillräckligt bra, funderar jag på att köpa hem lite grejor och testa att blanda ihop lite själv.
Priserna verkar ju helt okej. Kan vara värt ett försök.
Citera
2013-10-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Jag har nog missförstått något.
Alla verkar så positiva till att e-cigg inte ska klassas som läkemedel och bli tillåtna att säljas.

Men innebär inte det att de istället ska bli klassade som tobaksprodukter?
Vilket med automatik innebär att de blir förbjudna där det är rökning förbjuden.

Då är det väl bättre idag.
Vi kan använda dom även där det är rökförbud (om det inte uttalat är vejpförbjud också)
Nja tror inte det är riktigt så illa se snus som exempel. Men jag ser din poäng fördelen med att slippa läkemedel är att det kan säljas över disk.

Btw vi håller på att fixa lite med leverantörer nu. Skulle det finnas intresse från folk att köpa in från Sverige för runt 2 kr ml? Gissar det är något i stil med Liqua som kommer in men vi kommer få beställa mera än vi kan använda
Citera
2013-10-24, 19:21
Medlem
StarGate3000s avatar
Det det var bara så skönt efter >20 års förtryck att få "röka" i princip var man ville igen.
Vi får se vad dom hittar på sen. Hoppas jag har fel.
Citera
2013-10-24, 19:25
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Skulle det finnas intresse från folk att köpa in från Sverige för runt 2 kr ml? Gissar det är något i stil med Liqua som kommer in men vi kommer få beställa mera än vi kan använda

Om det är bra kvalitet och smak på såsen så är 2kr/ml väldigt billigt. Pröjsar runt 5kr/ml för det jag kör nu.
Citera
2013-10-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Om det är bra kvalitet och smak på såsen så är 2kr/ml väldigt billigt. Pröjsar runt 5kr/ml för det jag kör nu.

det är väldigt billigt just därför jag frågar allt är inte klart ännu vi ska kika lite intresse först från folk runt oss. Och ja det kommer vara något av dom kända märkena.
Senast redigerad av Ridan 2013-10-24 kl. 20:02.
Citera
2013-10-24, 21:34
Medlem
lastpasss avatar
Liqua Traditional Tobacco har helt grym så den brände man upp fort

Kaffe var ingen höjdare, alldeles för besk men om man blandar den med Traditional Tobacco så blev den go, ungefär som en kaffe och en cigg tillsammans om man nu gillar det

Enjuice var lldeles var svag i smaken även om den är mer dryg än vad Liqua är

Billigast här - http://www.fasttech.com/category/141...-solids/?liqua

men jag har beställt 5 för 379 här

http://esmokes.se/pafyllning/eliquid/5x-liqua
Citera
2013-10-24, 23:05
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
det är väldigt billigt just därför jag frågar allt är inte klart ännu vi ska kika lite intresse först från folk runt oss. Och ja det kommer vara något av dom kända märkena.

Är det stora flaskor (50ml-200ml) vi snackar om eller de vanliga 10ml? Skulle lätt kunna ta 500ml 12-18mg/ml RY4 ifall det är schyst smak på't.
Citera
2013-10-25, 04:59
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
men jag har beställt 5 för 379 här

Finns för drygt halva det priset här http://www.gocigarette.co.uk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto