2013-10-24, 12:03
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Kan inte sluta grubbla på om KJ skulle ha erkänt om förhörsmetoderna varit annorlunda. KJ, denne "krigsgalning", med div. diagnoser, ser upp till män med höga positioner inom militär och polis, han ser väldigt hierarkiskt på människor. Jag föreställer mig att om en manlig förhörsledare "klätt ut sig" lite, med ngn slags uniform med medaljer, och vapen synliga... samt att denne också haft en "militärisk förhörsmetod", och varit benhård om att KJ har mördat henne, punkterat hans lögner etc, så hade KJ kanske erkänt. (Om man ens får göra så vid förhör, kanske bara på film...).
Tror iaf inte att det hade hjälpt om någon av KJ´s resurspersoner varit med vid förhören.
Det borde snarast lett till att ha iklätt sig rollen som den tuffa soldaten som bara säger namn och grad när fienden förhör honom.
Citera
2013-10-24, 12:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jaha ja, men innan han hugger henne så blir han kåt och känner för en gräsare. Tar av henne kläderna (åtminstone på överkroppen). Sen ändrar han sig och hugger ihjäl henne istället. Och detta ska då ske på någon gata eller vid någon väg en lördagkväll vid cirka 21 15 eller?

Det är teori om hon skulle ha lämnat lägenheten.

Det finns inget i SKLs utlåtande som utesluter att hon hade kläder på överkroppen när hon höggs. Han kan ka kört i fatt henne, huggit henne och slängt henne i skuffen och kört iväg till skogs.

Alternativen är att han...

- kör i fatt henne och ber om ursäkt och erbjuder sig att köra henne hem, men drar till skogs i stället och där hugger henne

- kör ifatt henne, sliter in henne i skuffen och drar till skogs och där hugger henne
Citera
2013-10-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Och åt fel håll....
Mot MB och sitt öde. Tror dom ska topsa runt lite bland sushi fisken. Skarpa knivar behövs till dessa maträtter. KJ kanske är delaktig, men det utesluter inte MB som även han hade kontakt med VB sista kvällen. Varför inte utreda en man som misshandlar kvinnor, använder knivar och hotar människor till livet med HA. Förstår inte varför polisen inte topsar hans restaurang. Eller så är jag en av dem som förstår...
Senast redigerad av Goldenman1 2013-10-24 kl. 12:12.
Citera
2013-10-24, 12:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Det finns inget i SKLs utlåtande som utesluter att hon hade kläder på överkroppen när hon höggs. Han kan ka kört i fatt henne, huggit henne och slängt henne i skuffen och kört iväg till skogs.

- kör i fatt henne och ber om ursäkt och erbjuder sig att köra henne hem, men drar till skogs i stället och där hugger henne

- kör ifatt henne, sliter in henne i skuffen och drar till skogs och där hugger henne

Är det inte en ganska viktig sak i en utredning att ta reda på om offret hade kläder på sig eller ej vid ett mord? Det kan ju ge en hint om var mordet skedde och i viss mån även hur situationen var. Om mordvapnet var en form av stämjärnsliknande verktyg verkar det för mig konstigt om inte några fibrer följt med in i instickshålen. Sen kan man fundera på om det är så att GM vänt några gånger på verktyget när han högg i ryggen eller om gått runt offret och huggit från olika vinklar. Det senare borde innebära att GM hade lite svängutrymme och då kan man nog utesluta att det skett i en bil, ett badkar eller annat trångt utrymme. Har huggen i ryggen haft samma verkan eller är det från någon av de tre vinklarna de haft mer verkan? Någon som studerat detta?
Senast redigerad av highfive 2013-10-24 kl. 12:15.
Citera
2013-10-24, 12:24
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Verkar det inte rent allmänt vara väldigt lite utrett om huggen? I andra utredningar kan det talas om längd på GM, om GM var högerhänt eller vänsterhänt och andra omständigheter kring huggen. Här verkar det inte ens vara utrett om hon stått eller legat ner, varit klädd eller avklädd när hon fått huggen.
Citera
2013-10-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Han har alibi från ett restaurang-biträde. De var nämligen på restaurang den kvällen. Läs Fup.

Du menar Resturang-biträdet som är bekanta med MB & hans ärthjärna till flickvän/fru ?
Japp ett 110% vattentätt Alibi
Citera
2013-10-24, 12:26
Medlem
highfives avatar
Antagligen är det bara en slump, men det var någon i går kväll som tyckte sig se ett mönster i huggen på ryggen. Mönstret skulle då ha bildat CcIJ om jag kommer i håg rätt. Googlar man på det så kommer man till en sida som är ett Kanadensiskt center för internationell rättvisa.

Dit kan anhöriga till offer som utsatts för tortyr, vända sig i olika frågor bl a. Kanske ett sista tips från GM?

http://www.ccij.ca/about/mission/index.php
Citera
2013-10-24, 12:29
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det borde snarast lett till att ha iklätt sig rollen som den tuffa soldaten som bara säger namn och grad när fienden förhör honom.

Nej inte "fiendeutstyrsel" förstås - jag menade uniform, medaljer, märken som KJ beundrar. Nog om det, irrelevant diskussion...
Citera
2013-10-24, 12:32
Medlem
Imthisnices avatar
Jag vill bara påpeka att jag brukar faktiskt råka "fickringa" 112*, men sen är jag inte världens smidigaste heller och fråga mig inte hur det går till.
Citera
2013-10-24, 12:35
Medlem
ME077s avatar
MB sa i förhör att VB ofta använde ordet "dissa". Om jag förstått rätt så finns det ingen info i FUP om någon text på golvet i ödehuset. Något sånt kan ju då inte heller finnas i slasken, eftersom det borde vara relevant.

https://www.flashback.org/sp44868400
Citera
2013-10-24, 12:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är det inte en ganska viktig sak i en utredning att ta reda på om offret hade kläder på sig eller ej vid ett mord? Det kan ju ge en hint om var mordet skedde och i viss mån även hur situationen var. Om mordvapnet var en form av stämjärnsliknande verktyg verkar det för mig konstigt om inte några fibrer följt med in i instickshålen. Sen kan man fundera på om det är så att GM vänt några gånger på verktyget när han högg i ryggen eller om gått runt offret och huggit från olika vinklar. Det senare borde innebära att GM hade lite svängutrymme och då kan man nog utesluta att det skett i en bil, ett badkar eller annat trångt utrymme. Har huggen i ryggen haft samma verkan eller är det från någon av de tre vinklarna de haft mer verkan? Någon som studerat detta?

Att hon blivit huggen i bilen, badkaret eller i något annat trångt utrymme är det ju inget som tyder på.

Enligt protokollet för spårinsamling i samband med obduktionen så framgår inte att de funnit några fiber i såren eller ens att de sökt efter fiber i såren. Om det beror på att hon var naken på överkroppen eller inte har inte SKL uttalat sig om.
Citera
2013-10-24, 12:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Verkar det inte rent allmänt vara väldigt lite utrett om huggen? I andra utredningar kan det talas om längd på GM, om GM var högerhänt eller vänsterhänt och andra omständigheter kring huggen. Här verkar det inte ens vara utrett om hon stått eller legat ner, varit klädd eller avklädd när hon fått huggen.

Jo, jag har precis läst om detta med huggen och det finns inga slutsatser dragna på de resultat som framkommit, vad jag har sett, dock är varje skada väl beskriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in