Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Jag funderar på om 112-ringningen kan ha varit mest på skämt. Ponera att KJ betedde sig lite konstigt, kanske lite dominant. Utan att egentligen vara särskilt rädd kanske VB då ville skrämma upp honom lite. Då är det ju lätt att ta upp telefonen och hota med att slå 112. Att slå in siffrorna i hans åsyn. KJ backar då med sitt konstiga sätt och ber henne att inte ringa. Nöjd låter hon bli, hon har "vunnit".
Lite som en dramaqueen sådär. Så som vissa människor kan vara. Hota med att anmäla för det ena och det andra, hota med ditt och datt. I syfte att skaffa sig makt över den andra.
Låter det helt orimligt?
Jag spinner vidare på denna fundering och tänker mig att incidenten med 112 låg och grodde i KJ sedan, och att det kan ha bidragit till vad som sedan skedde. Vad som nu skedde.
Så kanske det fungerar för en normal människa. En person med ADD i kombination med Asperger har väldigt svårt att läsa in andra människor och saker och ting brukar inte ligga och gro. Hade det varit så, hade nog KJ tagit av henne telefon och slängt ut den genom fönstret eller något i den stilen.
Ska nämna att det inte är en vetenskaplig redogörelse, utan mer baserat på mina egna erfarenheter av personer med liknande störningar.
Ni som försöker hitta lösningen på hur KJ tagit livet av VB och varför han inte körde henne hem, baserar ofta historierna på att han druckit EN öl. Inte fler. Där tror jag ni gör en stor tankevurpa. Det hela blir genast mer trovärdigt om KJ drack kanske fem öl, några vodka och lite sjukhussprit eller så.
Ni tror ju inte på något annat han nämner i förhören, men just detta har ni köpt och det beror på att ni fått det bekräftat genom att läsa Fup. Detta präntades in omedvetet i många tidigt i maj genom att det stod i media och sades i media. Till slut blir det en sanning. Finns väl ingenstans att läsa att KJ var den typen som kunde sitta och smutta på en öl i flera timmar. Han drack för att bli berusad och för att få den berömda kicken.