2013-10-24, 11:42
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja...? Har du någon tanke på det?

Min hund bet just av min datorsladd den dog inte och ser inte ens besvärad ut. Det är än chiuahua valp. Vad var det för kabel KJ's hund bet i?

Har för mig att någon skrivit att KJ:s valp var svag eller klen i kullen, ev. ett hjärtfel. Osäker dock.
Citera
2013-10-24, 11:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ja kanske var han rädd att hon skulle ringa igen? Och denna gång på riktigt...?
Inte omöjligt.
Det är ju ett ganska starkt vapen; att vara tjej, ringa 112 och säga att en kille är hotfull. Man behöver ju inte ens ringa, bara hota med att göra det. Killen hamnar omedelbart i underläge. Killen vill absolut inte att polisen ska komma. Svårigheter med att bli trodd osv.

Men det är ju bara en teori. Det behöver absolut inte ha gått till så.
Citera
2013-10-24, 11:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är tänkbart scenario, och då VB går den troligaste vägen hem och KJ följer efter henne med hennes telefon i bilen/handen så byter telefonen nät. Det skulle ske i så fall redan vid cirka 20:30 vilket kan stämma bra med tidpunkten för skriken och då han stänger fönstret.

Han tar med sig stämjärnet från lägenheten och när han är i fatt så hugger han henne i både ryggen och i bröstet.

Jaha ja, men innan han hugger henne så blir han kåt och känner för en gräsare. Tar av henne kläderna (åtminstone på överkroppen). Sen ändrar han sig och hugger ihjäl henne istället. Och detta ska då ske på någon gata eller vid någon väg en lördagkväll vid cirka 21 15 eller?
Citera
2013-10-24, 11:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kom skriken från lägenheten efter att hon har lämnat den, menar du?

Om skriken är från henne så skrek hon strax före hon eventuellt rusade ut från lägenheten.

Citat:
KJ kan ha skrikit ut i ilska. Hur låter KJ när han skriker?

Det har jag också funderat på ifall det var han som skrek och ine hon.
Citera
2013-10-24, 11:52
Medlem
ME077s avatar
Kan inte sluta grubbla på om KJ skulle ha erkänt om förhörsmetoderna varit annorlunda. KJ, denne "krigsgalning", med div. diagnoser, ser upp till män med höga positioner inom militär och polis, han ser väldigt hierarkiskt på människor. Jag föreställer mig att om en manlig förhörsledare "klätt ut sig" lite, med ngn slags uniform med medaljer, och vapen synliga... samt att denne också haft en "militärisk förhörsmetod", och varit benhård om att KJ har mördat henne, punkterat hans lögner etc, så hade KJ kanske erkänt. (Om man ens får göra så vid förhör, kanske bara på film...).
Tror iaf inte att det hade hjälpt om någon av KJ´s resurspersoner varit med vid förhören.
Citera
2013-10-24, 11:53
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Då verkar det ju märkligt att hon väljer att gå hem senare? I mörker....

Och åt fel håll....
Citera
2013-10-24, 11:54
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det här är närmast klassisk FB-logik a'la "Damned if you do and damned if you don't". Ska vi gissa att skribenten hade tyckt att det varit "skumt" om MB inte hade skickat ett enda SMS efter kvällen den 4:e också? Ja, det har jag inga problem att förmoda åtminstone.

Den här sortens resonemang är logiska återvändsgränder som inte ger ett dugg åt vare sig ena eller andra hållet och det vore så skönt om det kunde uppstå en mer allmän insikt om det i krimtrådarna.

Bara för att en sak är logisk och sannolik kan man utesluta allt annat?
Citera
2013-10-24, 11:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jaha ja, men innan han hugger henne så blir han kåt och känner för en gräsare. Tar av henne kläderna (åtminstone på överkroppen). Sen ändrar han sig och hugger ihjäl henne istället. Och detta ska då ske på någon gata eller vid någon väg en lördagkväll vid cirka 21 15 eller?

en "gräsare"?
Citera
2013-10-24, 11:57
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det är fortfarande 2012 som gäller. Tidigt i tråden uppgav någon att samtliga i MB/AN-familjen var vän med VB. AN:s dotter speciellt och VB ska även ha sovit över där. Efter avslöjandet (MB+VB) avslutas vänskapen, samt att flertalet avslutar sin vänskap med VB på fb, som jag fattat det. VB har även skrivit något roligt på fb om AB:s bisexualitet, varpå han har blivit sur. VB var bekant med hela familjen.

Ja någon talar ju inte sanning... Men enligt förhören så fick AN veta att MB de facto haft sex med VB, först 9/5-13.
Citera
2013-10-24, 11:58
Medlem
PeterNosters avatar
KJ säger att han inte hade haft en chans mot VB vid eventuellt slagsmål. Hon hade ju rött bälte i karate. En med svart bälte hade haft större chans.
Citera
2013-10-24, 11:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag funderar på om 112-ringningen kan ha varit mest på skämt. Ponera att KJ betedde sig lite konstigt, kanske lite dominant. Utan att egentligen vara särskilt rädd kanske VB då ville skrämma upp honom lite. Då är det ju lätt att ta upp telefonen och hota med att slå 112. Att slå in siffrorna i hans åsyn. KJ backar då med sitt konstiga sätt och ber henne att inte ringa. Nöjd låter hon bli, hon har "vunnit".

Lite som en dramaqueen sådär. Så som vissa människor kan vara. Hota med att anmäla för det ena och det andra, hota med ditt och datt. I syfte att skaffa sig makt över den andra.

Låter det helt orimligt?

Jag spinner vidare på denna fundering och tänker mig att incidenten med 112 låg och grodde i KJ sedan, och att det kan ha bidragit till vad som sedan skedde. Vad som nu skedde.

Så kanske det fungerar för en normal människa. En person med ADD i kombination med Asperger har väldigt svårt att läsa in andra människor och saker och ting brukar inte ligga och gro. Hade det varit så, hade nog KJ tagit av henne telefon och slängt ut den genom fönstret eller något i den stilen.

Ska nämna att det inte är en vetenskaplig redogörelse, utan mer baserat på mina egna erfarenheter av personer med liknande störningar.

Ni som försöker hitta lösningen på hur KJ tagit livet av VB och varför han inte körde henne hem, baserar ofta historierna på att han druckit EN öl. Inte fler. Där tror jag ni gör en stor tankevurpa. Det hela blir genast mer trovärdigt om KJ drack kanske fem öl, några vodka och lite sjukhussprit eller så.

Ni tror ju inte på något annat han nämner i förhören, men just detta har ni köpt och det beror på att ni fått det bekräftat genom att läsa Fup. Detta präntades in omedvetet i många tidigt i maj genom att det stod i media och sades i media. Till slut blir det en sanning. Finns väl ingenstans att läsa att KJ var den typen som kunde sitta och smutta på en öl i flera timmar. Han drack för att bli berusad och för att få den berömda kicken.
Senast redigerad av highfive 2013-10-24 kl. 12:05.
Citera
2013-10-24, 11:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Och åt fel håll....

Fel håll har jag missat, en omväg eller iaf inte snabbaste vägen hem förstod jag det som?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in