2013-10-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Uj... Fanny anno 2008 hade blivit blockad av Fanny anno 2013. Något har onekligen hänt. Det verkar som att hon lagt på sig en hel del vikt också, jämfört med de gamla bilderna är hon ju numera fet som en julgris.

Läste "Lyckan" av Fanny ovan.
Vad hände sen?
Vad gick fel?
Laxsill är det ditt fel kanske?

Från lycklig tonårsbrud till radikalspyskfemnistfallredoattskärauppvitamän?

Varför fick inte Fanny var toklycklig kär längre. Vad gjorde henne till hatisk manhaterska?
Citera
2013-10-23, 18:16
Medlem
frantiks avatar
Hon låter ju precis som män gjorde på typ 50-talet. Fast tvärtom om ni förstår vad jag menar.
Märkligt att man vill ha ett könsfritt samhälle och prompt skriver på ett könsneutralt sätt - sen sitter hon
själv och skriver en massa om män. Och delar in män i kategorier.

Hon är en sån person som gör så att jag måste förklara för folk varför jag inte är feminist men ändå vill att tjejer ska inte behandlas på något speciellt sätt än vad killar gör.
För att sådana som hon svärtar ner feminism.
Väldigt kontraproduktiv.
Citera
2013-10-24, 01:28
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Läste "Lyckan" av Fanny ovan.
Vad hände sen?
Vad gick fel?
Laxsill är det ditt fel kanske?

Från lycklig tonårsbrud till radikalspyskfemnistfallredoattskärauppvitamän?

Varför fick inte Fanny var toklycklig kär längre. Vad gjorde henne till hatisk manhaterska?

Det är säkert inte laxsills fel, men han gör inte saken bättre. Han måste ju vara kastrerad för att stå ut med den människan.
Citera
2013-10-24, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
...
Den "komiska" med H är att hon precis blivit kär i en man och det är ju dubbel extra superjobbigt. Tänk att patriarktet är så starkt att de kan göra så.
...
Jag tror att det handlar om att de här människorna inte känner att de har kontroll över någonting alls i sin tillvaro. Så det värsta de kan tänka sig är att förlora kontrollen också över sina känslor.
Citera
2013-10-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Det är säkert inte laxsills fel, men han gör inte saken bättre. Han måste ju vara kastrerad för att stå ut med den människan.
Eller så fungerar det som med Lady Dhamers make. De blev utstötta av kvinnor, och så tog de första tjej som visade brösten för dem.
Citera
2013-10-24, 17:48
Medlem
NoTruces avatar
Jag trodde Fanny hatade kapitalism. Kan inte skribenten i gästboken bara ta teckningen om hon behöver den?

http://www.arsinoe.se/ritprojekt-just-nu/#comments

Kan Fanny rita något annat än fittor, förresten?
Citera
2013-10-24, 19:39
Medlem
Fanny är en mästare på att inte tänka på vad hon sagt för tre minuter sedan.

TWITTER IDAG:
"När jag har visat känslor inför män så har det alltid varit att jag är hysterisk, irrationell och liknande. Extremt sällan tas det på allvar"

Nej det är klart Fanny. Vem tar en hysterisk irrationell galning på allvar?

några minuter senare:
"Alltså gråt mig en jävla flod för jag har fan ALDRIG blivit tagen på allvar av en man förrän jag spelat ut hela jävla känsloregistret."

Vet inte riktigt hur hon ämnar. Jag får inte ihop det.

Jag vet att vi alla ser det framför sig när Fanny illskrikandes rullar runt på golvet.
"Ingen tar mig på allvar"

Sen kommer hennes kille och försöker säga ngt ... nej just det. Nu minns han hur det gick förra gången.
Han kör taktiken
-Aj aj.
Citera
2013-10-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag trodde Fanny hatade kapitalism. Kan inte skribenten i gästboken bara ta teckningen om hon behöver den?

http://www.arsinoe.se/ritprojekt-just-nu/#comments

Kan Fanny rita något annat än fittor, förresten?

Haha ja exakt, vad säger laxsill om det?

1200 spänn skulle hon ha för tramset också, hon fick det säkert.
Citera
2013-10-24, 23:22
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Haha ja exakt, vad säger laxsill om det?

1200 spänn skulle hon ha för tramset också, hon fick det säkert.

"Ja. En sån där skulle jag nog ta kanske 1200 spänn för eftersom det tar ganska många timmar att göra (är i a3-format). Det är bara att mejla om du är intresserad."

Ganska många timmar skriver hon. Säg att det tar en arbetsdag, det vill säga åtta timmar, att göra skiten. Det gör det givetvis inte. Inte med sådana skakiga linjer och oproportionerliga former. Jag skriver inte det för att kritisera hennes konst på något sätt, men det är ju ett faktum att det går bra mycket fortare att skissa upp en "dålig" cirkel än en "bra" sådan. Hur som helst. Vi kan vara snälla och säga att det tar en arbetsdag att göra färdigt teckningen.

1 200/8 = 150.

150kr i timmen för det där. I själva verket ligger timpriset förmodligen närmare 400kr än 150kr. Är hon erkänd konstnär? Utbildad?

Nu kan vi börja snacka om ockerpriser.

Citera
2013-10-25, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
"Ja. En sån där skulle jag nog ta kanske 1200 spänn för eftersom det tar ganska många timmar att göra (är i a3-format). Det är bara att mejla om du är intresserad."

Ganska många timmar skriver hon. Säg att det tar en arbetsdag, det vill säga åtta timmar, att göra skiten. Det gör det givetvis inte. Inte med sådana skakiga linjer och oproportionerliga former. Jag skriver inte det för att kritisera hennes konst på något sätt, men det är ju ett faktum att det går bra mycket fortare att skissa upp en "dålig" cirkel än en "bra" sådan. Hur som helst. Vi kan vara snälla och säga att det tar en arbetsdag att göra färdigt teckningen.

1 200/8 = 150.

150kr i timmen för det där. I själva verket ligger timpriset förmodligen närmare 400kr än 150kr. Är hon erkänd konstnär? Utbildad?

Nu kan vi börja snacka om ockerpriser.

Ja vem fan skulle inte det Man sitter kanske inte och skriver kritiska inlägg mot kapitalism i samma andetag dock. Det går fort ibland, hon gör ju så mycket känslomässigt arbete.
Citera
2013-10-25, 16:44
Medlem
TröttSvensks avatar
Har hon firma ?
Kvitto ?
Eller skattefuskar hon ?
Citera
2013-10-26, 15:34
Medlem
Jugdishs avatar
Jag undrar hur länge det dröjer innan arschlet och hennes lilla sekt har mördat sin första man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in