2013-10-23, 22:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondast79
Det är ingen som funderat på skadorna på kroppen från skissen i fup:en, sid 422 (436 i pdf:en)?

Jag ser exempelvis att armar är helt oskadda vilket tyder på att hon inte försökt eller kunnat försvara sig, alternativt att det första hugget kom utan att hon såg det och sedan inte kunde skydda sig.

Sedan ser jag att de C-formade huggen är riktade med olika vinklar, som om dom är gjorda i olika omgångar eller att mördaren bytt grepp. Sen är väl I och J gjorda med en typ av mordvapen och de andra verkar vara med något stämjärnsliknande, annat vapen?

Äntligen någon som kollat "ryggtatueringen". Hade det bara varit en massa U eller C formade hugg så hade det varit naturligt men nu verkar det som man försökt få fram ett motiv som t.ex en "tagg". Jag får fram två bågar som bildar något liknande detta,Cc. Ett stort C och sen ett littet c inne i det första.

Är det verkligen hugg överhuvudtaget? Hur djupa?
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-23 kl. 22:13.
Citera
2013-10-23, 22:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
VB var inte gravid.
Hur vet du det? Rättsmedicinaren kunde inte se att hon var gravid. Men i femte veckan kan kvinnan upptäcka graviditet, och fostret är ca 1 mm långt och kan vara svårt att se vid en obduktion. Det finns inget graviditetstest redovisat i FUP.
Citera
2013-10-23, 22:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Exakt, en sån som borde kastreras

MB lider kanske av sextvång, och det är en sjukdom. Jag blir mer upprörd över att MB slåss, har han slagit sin fru borde han berövas sin lärargärning i etik och moral. Kan väl vara så att MB behöver starta om på annan ort om tillräckligt många läst den här tråden. Vem vill ha sin dotter hos sexdåren?
Citera
2013-10-23, 22:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag förväntade mig att du skulle svara: "Han blir upprörd, och har han hetsigt humör kan han i värsta fall göra sig skyldig till misshandel och vållande till annans död".

Varför det?
Citera
2013-10-23, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
http://media35a.dimu.no/media/decoimage/S-KF/KBG.010217/4584?size=800

försvarets kirurgtejp till höger på bilden... tyvärr lite dålig bild, men allt jag hittade.
Den har en synlig plastbobin som KJ:s tejp saknar.
Citera
2013-10-23, 22:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja vad skulle han säga? Att vb gav han vad han ville ha i sex-väg? Tror snarare det var besvärande att behöva sitta och ljuga

Precis. Herr Q verkar inte förstå vanligt beteende. MB reagerar som en klassisk sexmissbrukare/otrogen karl.
Citera
2013-10-23, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Varför det?
Det kan ha hänt i det här fallet.
Citera
2013-10-23, 22:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Det kan ha hänt i det här fallet.

Tycker du det? Varför då? Det ryktades om att VBs mage blivit skadad på något sätt. Hur har kroppen angripits?

Visserligen messar VB om att MB måste leva länge, för henne och barnet. Ska man ta det på allvar? Vilket datum kom gravid-messen första gången, och hur många sådana finns det?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-23 kl. 22:15.
Citera
2013-10-23, 22:12
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Hur vet du det? Rättsmedicinaren kunde inte se att hon var gravid. Men i femte veckan kan kvinnan upptäcka graviditet, och fostret är ca 1 mm långt och kan vara svårt att se vid en obduktion. Det finns inget graviditetstest redovisat i FUP.

Rättar mig i ledet. Rättmedicinaren kunde inte se att hon var gravid.
Citera
2013-10-23, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tycker du det? Varför då?
Det är väl uppenbart. MB har hetsigt humör och har misshandlat förut. Det kan ha uppstått bråk mellan honom och VB.
Citera
2013-10-23, 22:16
Medlem
Citat:
KJ och VB hade något speciellt...
Inte lika speciellt som mellan VB och MB om man ser innehåll i sms

ha ha där slank det ut en liten felskrivning minsann. Det var naturligtvis MB jag menade
Senast redigerad av moa-tove 2013-10-23 kl. 22:31.
Citera
2013-10-23, 22:16
Medlem
Citat:
Men det är det som är problemet. Han hade inte tid med en stalker. VB var en finne i röven på honom.

Visst hade han tid för henne, han fick ju donken avsugen och även fick borra i henne. Han skickade ju även sms på måndagen den 6'e till henne för han kände sig "dissad" och suktade förmodligen på mer jobb med donken. Han har inte mördat henne men blivit avslöjad med brallorna nere iom detta brutala mord.

Att tro på tre -fyra sexuella kontakter är bara löjligt, det har förmodligen pågått med hyfsad frekvens.
Ungdomens förebild i idrott har utnyttjat en av sina elever/lärjungar och övriga i den klubben har tittat åt ett annat håll, de har vetat men inte tagit tag i saken för de har antagligen inte ens vågat p.g.a. personens uppenbara obalans och sviktande humör.
I förhör med karatepersoner så verkar han vara någon form av obefläckbar person men nu har sanningen hunnit ikapp. Ryktena som tidigt i tråden framkom har klar bärighet och sanning.

Tycker just AN's idiotiska facebook's inlägg talar för att han är inte GM utan ett uttryck för hennes hat mot en tjej som sugit av donken på hennes gubbe. Så jävla dum kan ingen vara att skriva detta om man samtidigt vore inblandad i mordet. Givetvis blev länsman intresserad och med sms kontakt samma em/kväll så var det nog kanske t.o.m. en het hypotes första dagarna men när man konfronterades med KJ så hade man ytterligare en het hypotes som sedan blev huvudtesen i jakten på mördaren, för att hon var mördad tror jag länsman greppade ganska omgående då mobiltrafik mm gav dessa indikationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in