2013-10-23, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Och han verkar ju helt klart bry sig om vad hans fru tycker då han fortsätter att vara otrogen. Ärligt, hon var mer rädd för att han skulle gå än han att han skulle förlora AN. Man vet vad man ger sig in i när man är otrogen gång på gång. Han och VB hade något speciellt, som han inte ville förlora. Han mördade inte VB
KJ och VB hade något speciellt...
Citera
2013-10-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, du, då förstår du inte vem MB är. VB gödde hans psykopatliknande ego.

Jodå, det tror jag Q mycket väl vet. Men MB tappade kontrollen när Alex ringer upp hans fru och informerar henne om MB och VB:s relation. Det hade han inte räknat med. Fanns inte på hans karta.

Nu har han inte kontrollen längre. Vad är då rationellt handlande i hans hjärna?
Citera
2013-10-23, 21:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur funkar praktsvin när älskarinnan blir gravid?

Nu ställer du en ledande fråga, och förväntar dig ett svaret blir "svinet mördar", men det finns ingen stor anströmning av mord i Sverige, i förhållande till hur många ensamstående mödrar det finns, med barn som lider av "frånvarande fader".

Vi vet inte ens om VB var gravid, eller?

För övrigt är "häradsbetäckaren" ett rödmosigt fetto. Smaken är delad.
Citera
2013-10-23, 22:00
Medlem
Misstänkt styckmördare: ”Jag glömde bort det, det var därför jag ändrade mig” | Nyheter | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17711203.ab
Citera
2013-10-23, 22:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Och han verkar ju helt klart bry sig om vad hans fru tycker då han fortsätter att vara otrogen. Ärligt, hon var mer rädd för att han skulle gå än han att han skulle förlora AN. Man vet vad man ger sig in i när man är otrogen gång på gång. Han och VB hade något speciellt, som han inte ville förlora. Han mördade inte VB

Just, de hade något speciellt, VB fyllde en funktion för MB, precis som alla älskarinnorna. Han hade fått mörda på löpande band. AN är en bedragen hustru, varav många faktiskt accepterar sin sits. Det som störde AN var kanske inte otroheten, utan mer att VB visade sig rent fysiskt. Där gick ANs gräns, tror jag. Nej, hon mördade inte, hon heller.
Citera
2013-10-23, 22:02
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Nu ställer du en ledande fråga, och förväntar dig ett svaret blir "svinet mördar", men det finns ingen stor anströmning av mord i Sverige, i förhållande till hur många ensamstående mödrar det finns, med barn som lider av "frånvarande fader".

VB var inte gravid.
Citera
2013-10-23, 22:02
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå, det tror jag Q mycket väl vet. Men MB tappade kontrollen när Alex ringer upp hans fru och informerar henne om MB och VB:s relation. Det hade han inte räknat med. Fanns inte på hans karta.

Nu har han inte kontrollen längre. Vad är då rationellt handlande i hans hjärna?

Bullshit, han hade kontrollen. Det här var småtarmar, totalt menlösa för en företagare, lärare med mera. Han ringde och skrämde dem, sedan var saken utagerad. De piper först nu, när VBs öde utreds, annars hade de varit tysta. Totalt maktlösa...
Citera
2013-10-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Skall man vara helt petig finns det inte direkt mängder av bevis för att KJ mördat henne heller....
Det enda man egentligen har teknisk bevisning på är att han möjligen befattat sig med kroppen.
Eller om man skall vara ÄNNU petigare: Man har teknisk bevisning på att hans BIL har "befattat" sig med kroppen
Nu var det ju inte bevis mot KJ jag efterfrågade utan bevis mot MB
Citera
2013-10-23, 22:05
Medlem
Cyborg_ses avatar
http://media35a.dimu.no/media/decoimage/S-KF/KBG.010217/4584?size=800

försvarets kirurgtejp till höger på bilden... tyvärr lite dålig bild, men allt jag hittade.
Citera
2013-10-23, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Nej, jag förväntade mig att du skulle svara: "Han blir upprörd, och har han hetsigt humör kan han i värsta fall göra sig skyldig till misshandel och vållande till annans död".
Citera
2013-10-23, 22:06
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

MB var van att kvinnor och män lydde honom. En auktoritär typ som endast en personlighetsstörd människa inte kunde läsa av. Vilket indirekt ledde till ett makabert öde i den lilla staden.
Citera
2013-10-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han skrev från restaurangen, säger han: "Jag jobbar". Skriver man det till någon som man vill ha efter sig?

Det framgår rätt klart i förhöret att han var besvärad av stalkern.
Ja vad skulle han säga? Att vb gav han vad han ville ha i sex-väg? Tror snarare det var besvärande att behöva sitta och ljuga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in