Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Herregud! Dom vikterna skall du, utan problem, kunna lägga ner på marken så att ingen störs!

Du menar alltså att hur stark han är inte spelar någon roll alls, utan den vikten skall alla klara av att lägga ner lugnt.
Citera
2013-10-23, 19:22
Medlem
RedBats avatar
4sidor och ingen nämner något om golvet som kan ta skada

Gummivikterna 24/7 har går nog inte sönder med den vikten även om du skulle släppa från rumphöjd, men mitt lokala 24/7 gym hade inget lyftarflak, något min lyftarklubb har.

Jag har märkt att både friskis & wellness har skaffat 1 lyftarflak på "senaste".

På vårat gym har vi två lokaler, en med maskiner och hantlar i och den andra har 4st lyftarflak, atlas stenar och lite sådant. Vi har ett powerrack i motionsdelen, och där är det förbjudet att köra mark ö.h.t då trägolvet under gummimattorna tar skada, särskilt när folk som du "släpper" från knähöjd.

Jag rent personligen skulle sänkt vikterna och tränat att hålla emot hela vägen ner, men det är ju jag det
Citera
2013-10-23, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag har aldrig gått på bola och jag har tränat mer än 2 år, get your facts right.

2.5 år WOOOW. Och DNP det kanske inte är båla men du var tvungen att lägga en kurrapport så antar det är likt effedrin. I vilket fall.

Gymägare/personal kan göra vad fan de vill. Eller ska du gå till domstol och hänvisa till vad någr akillar på flashback sa?
Citera
2013-10-23, 19:26
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=wQ5l6mo8OuM

Varför får dom släppa vikten när dom tränar SL men jag får inte släppa 2dm? Om vikterna går sönder pga min marklyftsteknik så borde vikterna explodera i detta klippet men det gör dom såklart inte.
Du verkar inte ens veta skillnaden på tyngdlyftning och Styrkelyft och skillnader i utrustning samt i vilka lokaler dessa sporter utövas. Kör man SL-övningen marklyft i en icke avsedd lokal, gäller de flesta gymen, så får man faktiskt ta hänsyn till omgivningen! Känner du mfl här till ordet "hänsyn"?
Citera
2013-10-23, 19:26
Medlem
Citat:
Jag har aldrig gått på bola och jag har tränat mer än 2 år, get your facts right.

Kalla det vad du vill, du har kört tre vändor DNP.
Citera
2013-10-23, 19:30
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Första gången detta händer mig i min 2½ år långa gymkarriär. Kanske beror på att jag bytt till slafsgymmet 24/7 sedan ett par månader tillbaka, vet icke.

Hursomhelst så kör jag tunga mark och som alla gymveteraner vet så vill man inte belasta ryggen i onödan utan spänner bål och släpper ner vikten relativt snabbt till marken vilket skapar en viss duns. När jag avslutade mitt sista tyngsta set så står anläggningsansvarig, en grinig tjej runt 20-25 år och kommer fram och säger "ursäkta, ursäkta!!", och hon berättar för mig att man inte får släppa vikten i golvet.

Nehe okej, säger jag nickandes varpå hon förklarar att det inte är ok. Jag frågar henne varför, det är gummi på golvet och det är gummivikter. Är det någonting som går sönder eller någon som har klagat eller vad är det frågan om? Hon säger att vikterna går sönder av detta. Jag förklarar att det är därför det är gummi på golvet och på vikterna just för att man ska kunna tappa vikter så saker och ting inte går sönder. Hon ger sig inte såklart, utan påpekar bara att det inte är ok. Jag suckar, orkar inte tjafsa och vi skiljs åt därefter och jag fortsätter mitt gympass med goda resultat. Står inga lappar om att man inte får "dunsa", det har det gjort på ett par gym man har varit på och då har man respekterat detta.

Den tidigare anläggningsansvarige var en väldigt trevlig tös som jag hade bra kontakt med, men sedan slutade hon och denna nya brud har väl jobbat här ett par veckor och verkar sjukt torr och oskön. Jag kommer självfallet fortsätta dunsa vikterna i marklyft, då många andra gör det och man i princip måste det när man kör tunga mark. Står det inte i någon regelbok så kör jag på helt enkelt.

Vad anser ni?

Fyfan vad jag hatar när folk gör såhär! Får fan tinnitus av skramlet. Byt till lättare vikter om du inte orkar göra hela övningen.
Citera
2013-10-23, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
2.5 år WOOOW. Och DNP det kanske inte är båla men du var tvungen att lägga en kurrapport så antar det är likt effedrin. I vilket fall.

Ja, och vad det nu har med den här tråden att göra kan du gärna framföra. Sluta trolla nu och håll dig till ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Gymägare/personal kan göra vad fan de vill. Eller ska du gå till domstol och hänvisa till vad någr akillar på flashback sa?

Anläggningsansvarig kan nog inte göra vad de vill. Bara om man bryter mot regler. Enligt henne så ska jag inte släppa vikten för att vikterna går sönder, och jag försökte förklara för henne utan medhåll att det inte stämmer. Därför blir jag osäker och frågar här, och av tråden att döma så har jag fått medhåll om att vikterna inte går sönder av detta.

Jag är inte "orolig" över att hon kan bestämma över mig, för det kan hon inte. Står INGENSTANS att man inte får släppa vikter, det är trots allt ett gym man är på och allt är gummibaserat. Sen att hon ska leka viktigpetter och hävda sig är väl en annan sak.
Citera
2013-10-23, 19:32
Bannlyst
Citat:
Du verkar inte ens veta skillnaden på tyngdlyftning och Styrkelyft och skillnader i utrustning samt i vilka lokaler dessa sporter utövas. Kör man SL-övningen marklyft i en icke avsedd lokal, gäller de flesta gymen, så får man faktiskt ta hänsyn till omgivningen! Känner du mfl här till ordet "hänsyn"?

Ja omgivningen är en helt annan femma. Så varför sade då anläggningsansvarig att vikterna går sönder och inget annat?
Citera
2013-10-23, 19:33
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Du har heller inte tränat så länge va?

Ge dig, alla är barn i början. Man kan överbelasta ryggen med bara 100 kg med om det är så.

Skit i vad fittan säger, det är inget skäl att di ska skada dig för att det är idiotiskt gym.
Citera
2013-10-23, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaskrik
Kalla det vad du vill, du har kört tre vändor DNP.

Att du ens säger "kalla det vad du vill" visar bara hur jävla lite du vet, du har ingen susning om skillnaden mellan DNP och anabola, och det vet jag. Just därför jag inte kör bola.

kanske är det samma sak om jag överdoserar koffein och röker i mängder som att ta bola bara för att få upp energiförbrukningen lite va? Ta lite kosttillskott och dricka grönt té, nu jävlar talar vi AAS.
Citera
2013-10-23, 19:36
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ja omgivningen är en helt annan femma. Så varför sade då anläggningsansvarig att vikterna går sönder och inget annat?
Därför att normal gymutrustning är ofta av så dålig kvalitet att såväl stänger och vikter kan gå sönder om dom tex släpps. För tyngdlyftning krävs en extra hög kvalitet på gummivikterna annars går dom sönder mlm omgående vid misshandel.
Citera
2013-10-23, 19:37
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Ge dig, alla är barn i början. Man kan överbelasta ryggen med bara 100 kg med om det är så.

Skit i vad fittan säger, det är inget skäl att di ska skada dig för att det är idiotiskt gym.

Jaha... Ännu en...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in