Citat:
Ursprungligen postat av
Arne Persson
Herregud! Dom vikterna skall du, utan problem, kunna lägga ner på marken så att ingen störs!
Jävlar vad tröttsamt det är att läsa sådan här smörja. I alla dina inlägg spyr du galla på folk samtidigt som du försöker få in att du är stor och stark. Hur orkar du? Mår du bättre av det? Får du större biceps av att brösta upp dig på nätet också.
TS skriver ingenstans hur mycket han väger eller påstår att han tränar på hög nivå så jag ser inte relevansen i buffliga antydningar om hur klen han är jämfört med dig eller gemene man. Lägg ner mobbarattityden och försök vara lite trevlig istället.
Till TS: Om du släpper som du beskriver så ser jag inte det som något problem med de vikterna när allt är gummiklätt, vilket det är av en anledning. På gymet jag är på nu så finns det en relativt späd kille ( min storlek dvs) som släpper allt i backen så man får nästan akta sig. Hantlarna flyger åt sidorna efter sista reppet i hantelpress osv. Om han skulle få en tillsägelse så köper jag det men att släppa några centimeter på vissa övningar när det är brukligt ser jag inte som något problem. Kämpa på och ge henne din syn på säkra marklyft om det blir mer tjafs. Jag släpper själv inte vid marklyft men jag kan ha förståelse för de som släpper efter lite nedanför knäna. Kanske blir så för mig med om jag ska köra maxvikt vilket jag aldrig gör i deadlift.
Lycka till med surkarten
/Nocet