Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-23, 19:38
Medlem
kanske är så att golvet tar stryk tillslut med mera..
Citera
2013-10-23, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Därför att normal gymutrustning är ofta av så dålig kvalitet att såväl stänger och vikter kan gå sönder om dom tex släpps. För tyngdlyftning krävs en extra hög kvalitet på gummivikterna annars går dom sönder mlm omgående vid misshandel.

Okej, om det är så så ska jag försöka ta hänsyn till det så gott jag kan. Jag riskerar inte min rygg för att jag tappar vikten 2dm för att någon sa åt mig det - då får det gärna vara på hennes ansvar.

Sedan är jag långt ifrån den enda som gör såhär och många är värre, utan att skylla ifrån mig. Undrade bara hur vanligt det är och om det faktiskt är "fel" att låta gravitationen göra större delen av jobbet från knän och nedåt. Har alltid gjort och ingen har klagat.
Citera
2013-10-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Att du ens säger "kalla det vad du vill" visar bara hur jävla lite du vet, du har ingen susning om skillnaden mellan DNP och anabola, och det vet jag. Just därför jag inte kör bola.

kanske är det samma sak om jag överdoserar koffein och röker i mängder som att ta bola bara för att få upp energiförbrukningen lite va? Ta lite kosttillskott och dricka grönt té, nu jävlar talar vi AAS.

Jag vet tillräckligt för att veta att det inte går att jämföra med koffein eller ens efedrin.

Edit: Faktum kvarstår att du är en räka som trots DNP inte ens är deffad, orkar inte skriva med dig. You go, kiddo.
Citera
2013-10-23, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaskrik
Jag vet tillräckligt för att veta att det inte går att jämföra med koffein eller ens efedrin.

Edit: Faktum kvarstår att du är en räka som trots DNP inte ens är deffad, orkar inte skriva med dig. You go, kiddo.

Så varför säger du "kalla det vad du vill"? Du är ju så jävla fel ute.
Citera
2013-10-23, 19:50
Medlem
Ojkans avatar
När du skriver detta ser jag dig som en stor kille på gymmet som har keps och en hoodie och försöker se allmänt ''cool'' ut och utbrister ett högt stön efter varje lyft
Oj, glömde proteinshaken såklart!

Jag tycker att man ska respektera andra och inte dunsa ner tunga vikter så det låter som fan. Att säga att ''det överbelastar ryggen'' eller vad du nu sa tycker jag är trams.

Ja, jag gymmar och finner det störigt när folk släpper ner tunga vikter.
Citera
2013-10-23, 19:53
Medlem
Respektera andra? Så mycket låter det inte om man släpper 130 kg från knäna. Är man rädd för den dunsen bör man nog stanna hemma och aldrig gå utanför dörren. Kan förstå argumentet om att utrustningen går sönder, men har svårt att tro att den gör det om personen släpper kontrollerat och, återigen, från knäna.
Citat:
Herregud! Dom vikterna skall du, utan problem, kunna lägga ner på marken så att ingen störs!
130 kg kan vara lika mycket för honom som 400 kg är för dig.
Senast redigerad av revamp 2013-10-23 kl. 19:55.
Citera
2013-10-23, 20:07
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Herregud! Dom vikterna skall du, utan problem, kunna lägga ner på marken så att ingen störs!

Jag fattar inte hur du kan anses som någonting i träningsammanhang med så korkade kommentarer.

1RM är lika "tungt" att sätta ner oavsett om det är 100kg eller 400kg. Oavsett bör man kunna sätta ner vikten så att helvetet inte brakar loss.
Citera
2013-10-23, 20:11
Medlem
Nocets avatar
Citat:

Jävlar vad tröttsamt det är att läsa sådan här smörja. I alla dina inlägg spyr du galla på folk samtidigt som du försöker få in att du är stor och stark. Hur orkar du? Mår du bättre av det? Får du större biceps av att brösta upp dig på nätet också.

TS skriver ingenstans hur mycket han väger eller påstår att han tränar på hög nivå så jag ser inte relevansen i buffliga antydningar om hur klen han är jämfört med dig eller gemene man. Lägg ner mobbarattityden och försök vara lite trevlig istället.

Till TS: Om du släpper som du beskriver så ser jag inte det som något problem med de vikterna när allt är gummiklätt, vilket det är av en anledning. På gymet jag är på nu så finns det en relativt späd kille ( min storlek dvs) som släpper allt i backen så man får nästan akta sig. Hantlarna flyger åt sidorna efter sista reppet i hantelpress osv. Om han skulle få en tillsägelse så köper jag det men att släppa några centimeter på vissa övningar när det är brukligt ser jag inte som något problem. Kämpa på och ge henne din syn på säkra marklyft om det blir mer tjafs. Jag släpper själv inte vid marklyft men jag kan ha förståelse för de som släpper efter lite nedanför knäna. Kanske blir så för mig med om jag ska köra maxvikt vilket jag aldrig gör i deadlift.

Lycka till med surkarten

/Nocet
Citera
2013-10-23, 20:25
Medlem
på sats lär då personalen ut att man ska släppa har jag sett. Och då är det inte från knäna och neråt utan ända från låret. Där är iofs numera gummimattor.
Citera
2013-10-23, 20:28
Medlem
Gasentusiasts avatar
Finns det sånt lyftpodium eller vad det heter så finns det ju typ ingen anledning öht att inte släppa från höften (asmycket fetare ju) vad är problemet?
Nftiden slappetränar jag på sånt böggym men på mitt förra och förrförra släppte och slängde alla stänger typ hela tiden och inte fan såg man nånsin en enda viktskiva som var sprucken i gummit. Och ja, båda dessa gym hade en majoritet utrustning sen (minst, troligen) 80-talet. Och nej, på ingetdera av dessa gym skulle en viktskiva kasserats enbart pga detta.

mvh svag snubbe
Citera
2013-10-23, 20:34
Medlem
MaxDLs avatar
Jag gymmar helt okej. Kör 3 ggr veckan, 2 ggr på gymmet en gång hemma. På gym marlyft osv.
Jag touchar marklyftet i marken på varje rep för att få den där lilla extra skjutsen. Det låter lite.

Men folk som släpper vikter i kabelmaskiner där vikterna klonkar ihop och skapar ett mkt skarpt högt obehagligt ljud, folk som skriker högt i gymmet (eller grymtar överdrivet, lite är väl ok men..), folk som släpper tunga vikter (om det låter mycket) Ja det tycker jag är riktigt jobbigt.

På ett vanligt gym tycker jag man bör tänka på att hålla ner ljudnivån då det finns folk som jag som stör sig på detta och har betalat årskort för att träna utan massa obehag.
Citera
2013-10-23, 20:38
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregurtdenstore
Äh skit i henne..

Omöjligt att utrustningen skulle ta skada. Och jag kan inte tänka mig att någon i lokalen skulle bry sig..
Knappast omöjligt. Köper man billiga vikter och stänger så går gummit sönder väldigt lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Det är väl lugnt, så länge du inte gör som vissa missfoster och släpper ner vikterna i maskinerna från hög höjd. Det ger ett inte direkt trevligt ljud.

Som du säger, så länge det är gummi på golvet, vikterna är gummiskodda och ljudet inte är direkt störande så ska hon inte lägga sig i.
Roligare när idioter kör med vikterna av gjutjärn och inte använder lås på änden så det skallrar i hela byggnaden, då orkar man inte vara kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in