Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-24, 21:59
Medlem
haha det är bara klena snorungar som tror man måste dunsa eller människor med små penisar som behöver hävda sig. Du skriver att du inte vill belasta ryggen? Varför kör du då marklyft? väx lite i mentaliteten lite.
Citera
2013-10-25, 00:07
Medlem
När någon kör tunga marklyft på gymmet och släpper vikterna skapar det en bra stämning! Blir själv taggad när andra lyfter tungt.
Citera
2013-10-25, 00:29
Medlem
Rejmos avatar
Så jävla mycket fitnessfjantar här, helt otroligt. Om man vill bli starkare på riktigt och explosiv från marken kan man inte leka runt på 50% köra 10x3 och se till att vikterna går ner mjukt. Och någon jämför att det inte smäller när man kör övningar i maskin? Haha ni borde veta bättre.
Citera
2013-10-25, 02:34
Medlem
Sprew-TFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejmo
Så jävla mycket fitnessfjantar här, helt otroligt. Om man vill bli starkare på riktigt och explosiv från marken kan man inte leka runt på 50% köra 10x3 och se till att vikterna går ner mjukt. Och någon jämför att det inte smäller när man kör övningar i maskin? Haha ni borde veta bättre.

Tack tack och tack..

Till TS:
Fortsätt köra på. Vikterna SKA tåla rätt mycket. Och har man en gummimatta så stöter den ifrån skivstången rätt dämpat.

Men sen finns det såna fjant-gym där personalen bryr sig mer om vad man har på sig än själva träningen. I detta fall ditt gym.
Körde själv på ett gym där dom vägrade att köpa in tyngre hantlar än 40kg eftersom ägaren hade någon sjuk tankegång att folk skulle börja trycka steroider ifall dom köpte in tyngre. Det slutade med att jag bytte gym.

Kör på som du gör, kommer hon igen så be henne att dra åt helvete. Ett tips är att läsa avtalet du skrev på när du skrev in dig på gymmet, ifall det inte står någonting om ditt "problem" så kan du hänvisa till det avtalet.
Citera
2013-10-25, 02:43
Medlem
CokaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abb7
Jag anser att om du kan lyfta vikterna från marken så borde du kunna lägga tillbaks dem där utan att "dunsa". Hur svårt kan det vara?

Det hör ju till veterangymmare som kör marklyft att dunsa i marken, kolla på youtube på proffsen, ALLA gör så. Det hör till, det är testosteron, det skall smälla med kraft. dom som inte gymmat mycket kommer inte att förstå mig i detta, dom som gymmat mycket kommer förstå mig
Citera
2013-10-25, 04:16
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1anonymous1
Med fyra års träning som bakgrund har du ingen koll på hur man tränar.
Att "lägga ner" vikterna försiktigt är korkat på så många sätt att jag inte ens tänker diskutera saken.

Så varför är du här om du inte vill diskutera?
Citera
2013-10-25, 04:35
Medlem
IGrundOchBottens avatar
en på mitt gym släpper runt 220 kg så att hela övervåningen skakar, inga problem alls... tills vi alla åker genom ett hål dvs
Citera
2013-10-25, 04:55
Medlem
curiamobiliums avatar
dumheter. man släpper inte vikterna. man tar ner dom med en lätt knäböjning så får man dubbel träning. eller så byter man gym
Citera
2013-10-25, 06:55
Medlem
nikenboles avatar
Följer du inte gymets regler så kan de stänga av dig om de känner för det.
Du får anpassa dig helt enkelt
Citera
2013-10-25, 09:29
Medlem
Ripzehs avatar
Så många experter här :P
Golvet kan ta skada, ryggen kan ta skada, det låter som fan osvosv så ja det är inte så konstigt att du blir tillsagd. Alla vet hur skönt det är att släppa ner vikterna efter ett tungt set, så lägg ner nu folket!
Släpp vikterna när du är ensam på gymmet istället, kör inte mark om det är mycket folk?
Citera
2013-10-25, 12:14
Medlem
bollfjollas avatar
För mig får du göra vad du vill bara du inte ser ut som en hårig gorilla och låter därefter.
Citera
2013-10-25, 12:59
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripzeh
Så många experter här :P
Golvet kan ta skada, ryggen kan ta skada, det låter som fan osvosv så ja det är inte så konstigt att du blir tillsagd. Alla vet hur skönt det är att släppa ner vikterna efter ett tungt set, så lägg ner nu folket!
Släpp vikterna när du är ensam på gymmet istället, kör inte mark om det är mycket folk?

Det är ett bra tips! Det där 24/7 gymmen är väl inte bemannade på kvällarna. Kör marklyft när personalen gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in