2013-10-23, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Spännande diskussion, måste bara inflika ett par saker.

1. Om vi alla leker med tanken att Råden faktiskt sett TH i tunnelbanan för att sedan minnas tillfället flera år efteråt. Kan en naturlig förklaring ligga i att hon först undermedvetet lagt märke till TH och hans "udda" sällskap med dennes udda klädsel, smink och smått lösaktiga framtoning, just pga att TH de facto var högt utbildad (sin ringa ålder till trots), något utav en aktoritär, inom hennes yrkesbransch. Kanske såg hon t.o.m med upp till honom litet grann(inte helt otänkbart)? När hon observerade detta par så blev kvinnan i sällskapet ,i Rådens ögon, jämställd med en prostituerad. Och det är också vad Råden minns att hon sett tillsammans med TH. Då måste det ju ha varit "CdC"? Nej, med största sannolikhet var det Cathrine Härm hon såg den gången tillsammans med TH i Tunnelbanevagnen.

2.Vad gäller CdC förehavanden i Portugal vet vi fruktasvärt lite om. Men att hon skulle levt lugnare där låter inte helt otroligt. Iom att finns det vittnesmål som tydligt pekar åt det hållet.

1) Kan det inte ha varit CdC, med tanke på att Rådén kände igen henne från en viss hård verklighet?

2) Jag tror inte CdC skulle levt mindre som en tung heroinmissbrukare i Portugal och sedan återvända till Sverige och Stockholm och då levt som en mer tung missbrukare hemma.
Citera
2013-10-23, 18:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Spännande diskussion, måste bara inflika ett par saker.

1. Om vi alla leker med tanken att Råden faktiskt sett TH i tunnelbanan för att sedan minnas tillfället flera år efteråt. Kan en naturlig förklaring ligga i att hon först undermedvetet lagt märke till TH och hans "udda" sällskap med dennes udda klädsel, smink och smått lösaktiga framtoning, just pga att TH de facto var högt utbildad (sin ringa ålder till trots), något utav en aktoritär, inom hennes yrkesbransch. Kanske såg hon t.o.m med upp till honom litet grann(inte helt otänkbart)? När hon observerade detta par så blev kvinnan i sällskapet ,i Rådens ögon, jämställd med en prostituerad. Och det är också vad Råden minns att hon sett tillsammans med TH. Då måste det ju ha varit "CdC"? Nej, med största sannolikhet var det Cathrine Härm hon såg den gången tillsammans med TH i Tunnelbanevagnen.

2.Vad gäller CdC förehavanden i Portugal vet vi fruktasvärt lite om. Men att hon skulle levt lugnare där låter inte helt otroligt. Iom att finns det vittnesmål som tydligt pekar åt det hållet.

Det är väl i det närmaste en omöjlighet att det var Anne-Catherine som var i sällskap med obducenten vid Mariatorget tidigt 1984, hon begick ju som bekant "självmord" på trettondagen 1982
Obducenten hade en ny fästmö 1984 som arbetade på Karolinska institutet med forskning, hon ska tydligen varit inspirerad av "punkmodet" och ska ha burit skinnkläder då och då.
Tror dock inte att denna kvinna bar samma efternamn som sin dåvarande fästman, mig veterligt har obducenten bara varit gift en gång och då med Anne-Catherine

Du har fått allt om bakfoten känns det som och vad i herrans namn spelade det för roll om han var högutbildad ?
Menar du att det är osannolikt att högutbildade brukade besöka Malmskillnadsgatan ?
Det är väl klart som korvspad att det var en blandad kompott som besökte stritan under 80-talet i jakt på prostituerade, allt från grovarbetare till högutbildade läkare

Råden kände igen Catrine från sitt polisarbete, det ingick faktiskt i hennes jobb att hålla koll på buset i Stockholm och Catrine Da Costa var en känd missbrukare, vem skulle inte reagera om en läkare springer runt med en känd missbrukare ?
Speciellt om den som observerar är polis och känner igen båda två sen tidigare

Och som du så sant påpekar, vet vi INGENTING om Catrines livsstil och förehavanden nere i Portugal, det låter dock märkligt att hon skulle ta ett upphåll från heroinet där nere för att sen börja köra stenhårt här hemma i Sverige, Eremona postade ju ett inlägg tidigare idag där han självsäkert förkunnar att heroin är billigt där nere
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-23 kl. 18:08.
Citera
2013-10-23, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Du snackar nu om Allgéns dotter. Och du försöker som vanligt plantera totalt IQ-befriad desinformation i tråden Du är en vandrande cirkus. Märken? Vilka jävla märken? Märken, det låter mkt tydligt och allvarligt. Barnet undersöktes av 4 läkare utan att mammans story bekräftades, och Allgén fälldes inte för incest, han förklarades inte skyldig i ngt fjantigt domskäl heller, så vad fan snackar du om ? Märken? Du snackar 100% skit.

Du reagerar ju som om detta gällde dig själv...jösses..

Dagispersonalen såg uppenbarligen något som var suspekt (och varför ifrågasätta det?) och de bad Mamman göra en anmälan och om hon inte skulle göra detta, så skulle de göra det.
Citera
2013-10-23, 18:23
Bannlyst
Citat:
Att ni, så att säga, är säkra i eran tro har inte undgått mig det minsta. Hatet förblindar minst lika mycket som kärleken, har jag hört. Och det förstnämnda förefaller inte vara någon bristvara inom den troende skaran här i tråden. Men nu är ju detta en kriminaltråd och inte en religionsdito.

Jag själv hyser inget hat alls, utan jag skriver bara om vem/vilka jag misstänker vara GM. Det är allt. Behövs liksom inget hat för det.

Citat:
"En del övertolkningar" var ett väldigt diplomatiskt uttryck från din sida. För mig står det klart att CA inte var vid sina sunda vätskor. Hon hade ju tappat greppet om verkligheten totalt. Det var ju rena fantasier. Slutsats: Ej tillförlitlig, än mindre under ed.

En förklaring till att denna smörja tog sig ut ur förhörsrummet och in i tingsrätten torde ju varit genom kärleken. Ty den är ju blind. Om det var så, undrar skvallerkärringen inom mig; blev den nånsin besvarad av CA? Nå, vad tror ni "läkarmonster"-vänner? Det är ju på denna nivå ni debatterar, menar jag.

Ja, för att jag misstänker att en del hon vittnat om kan stämma, medans det finns annat som jag bedömer vara mindre sannolikt. Jag personligen misstänker att maken inte varit vid sina sunda vätskor. Han kan inte ha varit helt stabil, som skrev ut Valium åt sig själv.
Citera
2013-10-23, 18:28
Bannlyst
Citat:
Jag får detta till 10 personer, och åtta av dom får anses känna Catrine väl, och i vilket fall som helst skulle uppgifterna kollats. Och Tor har tydligen varit missnöjd med att hans uppgifter inte plockats upp ordentligt av polisen.

Kanske det finns en fullt rimlig anledning till att dessa uppgifter hamnade i kökshinken (nej, det rimmar inte med en komplott)? Eller så är det så att CdC faktiskt levde efter pingst, men att läkarna fortfarande är de skyldiga? Du vet, Helins utredning var ju, vad vi kan kalla för, undermålig...
Citera
2013-10-23, 18:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du snackar nu om Allgéns dotter. Och du försöker som vanligt plantera totalt IQ-befriad desinformation i tråden Du är en vandrande cirkus. Märken? Vilka jävla märken? Märken, det låter mkt tydligt och allvarligt. Barnet undersöktes av 4 läkare utan att mammans story bekräftades, och Allgén fälldes inte för incest, han förklarades inte skyldig i ngt fjantigt domskäl heller, så vad fan snackar du om ? Märken? Du snackar 100% skit.

Det ska stå mer om detta i Styckmordsmålet, sidorna 134 och 181 om jag minns rätt.

Barnet var ofta röd och irriterad i underlivet och hon har också sagt att hon hade ont när personalen ville byta på henne vid något tillfälle.

Varför skulle dagispersonalen ljuga om detta ?
Snackade dom också 100% skit ?
Varför så aggressiv ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-23 kl. 18:59.
Citera
2013-10-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är väl i det närmaste en omöjlighet att det var Anne-Catherine som var i sällskap med obducenten vid Mariatorget tidigt 1984, hon begick ju som bekant "självmord" på trettondagen 1982
Obducenten hade en ny fästmö 1984 som arbetade på Karolinska institutet med forskning, hon ska tydligen varit inspirerad av "punkmodet" och ska ha burit skinnkläder då och då.
Tror dock inte att denna kvinna bar samma efternamn som sin dåvarande fästman, mig veterligt har obducenten bara varit gift en gång och då med Anne-Catherine

Du har fått allt om bakfoten känns det som och vad i herrans namn spelade det för roll om han var högutbildad ?
Menar du att det är osannolikt att högutbildade brukade besöka Malmskillnadsgatan ?
Det är väl klart som korvspad att det var en blandad kompott som besökte stritan under 80-talet i jakt på prostituerade, allt från grovarbetare till högutbildade läkare

Råden kände igen Catrine från sitt polisarbete, det ingick faktiskt i hennes jobb att hålla koll på buset i Stockholm och Catrine Da Costa var en känd missbrukare, vem skulle inte reagera om en läkare springer runt med en känd missbrukare ?
Speciellt om den som observerar är polis och känner igen båda två sen tidigare

Och som du så sant påpekar, vet vi INGENTING om Catrines livsstil och förehavanden nere i Portugal, det låter dock märkligt att hon skulle ta ett upphåll från heroinet där nere för att sen börja köra stenhårt här hemma i Sverige, Eremona postade ju ett inlägg tidigare idag där han självsäkert förkunnar att heroin är billigt där nere

Ja, fel av mig. Jag menade naturligtvis TH dåvarande sambo och inte CH.

Och vad jag menar med "högutbildad" är att kontrasten var så stor och det var det Råden reagerade på först och främst och inte identiteten på kvinnan ifråga. Utan den kopplingen gjorde hon själv flera år efteråt. Och då kan man lätt tro det man vill tro. Inte vad som faktiskt hänt i verkligheten.
Som jag beskrev i inlägget innan, men det var kanske lite otydligt eller så vantolkar du i princip allt du läser till din fördel.

Jag menar precis det jag skrev med undantag för mitt misstag att skriva "Cathrine Härm" istället för hans dåvarande sambo.
Citera
2013-10-23, 18:40
Medlem
Lawnie:
"Och som du så sant påpekar, vet vi INGENTING om Catrines livsstil och förehavanden nere i Portugal, det låter dock märkligt att hon skulle ta ett upphåll från heroinet där nere för att sen börja köra stenhårt här hemma i Sverige, Eremona postade ju ett inlägg tidigare idag där han självsäkert förkunnar att heroin är billigt där nere "

Kan du läsa mitt inlägg igen tack. Herregud.
Citera
2013-10-23, 18:41
Bannlyst
Citat:
Du borde ha god överblick, för du hänger över tråden 7 dgr i veckan, du skriver tom på nätterna, du har spytt ut hälften av trådens inläggsmängd på ett halvår (utan att tillföra en enda ny partikel ens, och du rapar bara upp vad Olsson, Borgnäs och en skräpuppsats påstått tidigare), och du hackar på andras inlägg hela tiden och citerar långa textsjok. Du menar alltså att du frenetiskt tjafsar med folk till häger och vänster, dygnet runt, utan att du behöver ha god överblick Okej, jag fattar. Det ante mig Din logik är som vanligt lika fräsch som ett Ukrainskt reningsverk.

Jaha, så var det dags att försöka slå mig i huvudet med någon annans påstådda prestation Vad är detta, en mängdtävling? Det finns inte hur många intressanta sidor som helst. Man behöver inte läsa 15 000 sidor för att begripa sig på detta fall. Isf borde tex du lägga ner omedelbart. Du har ju inte läst ens en sida i fu än Du har verkligen svart bälte i att falla på eget grepp.

Men hur som helst, det är så här: massor av personer som är extremt mkt duktigare än du (säger iofs ingenting) har gett sig på ditt uppdrag, dvs att slutligen nita läkarna. En armé av poliser, jurister, journalister och författare har grävt fram varenda smula som finns, varenda partikel som på ngt sätt kan användas för att smutskasta läkarna, binda dem till Catrine, och man har ljugit, förvridit fakta, använt associationslogik och fan och hans moster, utan att komma nånstans. Man har vänt ut och in på förundersökningen, man har lett vittnen i handen, man har vinklat och fulspelat så in i helvete, men fortfarande saknas bevis, indicier och hållbara vittnesmål.

Och varken du, de där uppsatsförfattarna eller ngn annan har mer att hämta i förundersökningen, även om den var 1000 000 sidor lång

Hur fan kan du tro att ngn sten har lämnats orörd av de som ville sätta dit Teet och Thomas?

Däremot finns det saker att belysa på andra sidan, dvs på min sida av staketet

Jag håller nu på och tittar på BM och TÅ igen. Det dyker upp nya detaljer, komplement.

Man upphör aldrig att förvånas

Hur duktig jag är kan du ju naturligtvis inte avgöra via en forumstråd. Bra försök (eller inte). Hursomhelst, om och när en GM ser till att sopa undan spåren efter sig och se till att inte kunna bli bunden till och därmed fälld för ett brott denne begått, så är det inte särskilt märkligt att det blir ett vanskligt arbete för utredare. Och har vi att göra med en rättsläkare, så torde det vara ännu knivigare.

Nej, jag skrev inte något om de 15.000 sidorna för att antyda någon tävling, men Styrlin/Nyberg lär ha betydligt mer på fötterna än vad du har eftersom de plöjt sig igenom så många sidor och du inte gjort detsamma.

God överblick har jag inte gärna i sådant som jag rubricerar som "strunt".
Senast redigerad av Hagenbach 2013-10-23 kl. 18:56.
Citera
2013-10-23, 18:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, fel av mig. Jag menade naturligtvis TH dåvarande sambo och inte CH.

Och vad jag menar med "högutbildad" är att kontrasten var så stor och det var det Råden reagerade på först och främst och inte identiteten på kvinnan ifråga. Utan den kopplingen gjorde hon själv flera år efteråt. Och då kan man lätt tro det man vill tro. Inte vad som faktiskt hänt i verkligheten.
Som jag beskrev i inlägget innan, men det var kanske lite otydligt eller så vantolkar du i princip allt du läser till din fördel.

Jag menar precis det jag skrev med undantag för mitt misstag att skriva "Cathrine Härm" istället för hans dåvarande sambo.

Ja du tog fel på två kvinnor och du erkänner ditt misstag men Marie Råden tog med allra största sannolikhet INTE fel eftersom hon hade träffat både obducenten och Catrine Da Costa tidigare.
Råden var ingen nedgången missbrukare med dåligt minne utan en kvinnlig tunnelbanepolis vid observationstillfället, vi kan nog utgå ifrån att just hennes minne var alldeles utmärkt och just därför så ska vi ta hennes vittnesmål på allvar.
Kontrasten var mycket stor mellan de båda vid observationstillfället, det är sant och bara detta faktum gör att händelsen inte är något som glöms bort i första taget

Och visst var ditt inlägg otydligt, brukar mycket sällan vantolka
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-23 kl. 18:53.
Citera
2013-10-23, 18:54
Bannlyst
Citat:
Det ska står mer om detta i Styckmordsmålet, sidorna 134 och 181 om jag minns rätt.

Barnet var ofta röd och irriterad i underlivet och hon har också sagt att hon hade ont när personalen ville byta på henne vid något tillfälle.

Varför skulle dagispersonalen ljuga om detta ?
Snackade dom också 100% skit ?

Det talas om en torsdag, när Mamman hade tvättstuga (något som Allmänläkaren också hade noterat i sitt anteckningsblock), och då ansvarade pappan över dottern. Mamman kom tillbaka in från tvättstugan och blev förvånad över att se att maken bytte på dottern, något han inte brukade göra annars, och efter detta ska dottern haft magbesvär i en tre dagar och därför inte kunnat vara på dagis i början av följande veckan. Om jag inte missminner mig så ska dottern ha protesterat och sagt (ungefär) "Nej, ont!", när någon (Mamman eller dagispersonal) velat byta på henne. Källa är Styckmordsmålet.
Citera
2013-10-23, 19:01
Bannlyst
Citat:
Råden var ingen nedgången missbrukare med dåligt minne utan en kvinnlig tunnelbanepolis vid observationstillfället, vi kan nog utgå ifrån att just hennes minne var alldeles utmärkt och just därför så ska vi ta hennes vittnesmål på allvar. Kontrasten var mycket stor mellan de båda vid observationstillfället, det är sant och bara detta faktum gör att händelsen inte är något som glöms bort i första taget

Och så är det också som så att polisen Rådén tidigare inte ansett det vara någon vits med att tala om sin upplevelse, eftersom hon trodde det var allmänt känt bland polisen att Obducenten köpte sex och att han kände CdC, ja, att det fanns en känd koppling där. Och detta låter som en fullt rimlig förklaring, faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in