Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
När man läser detta så får man intrycket av att Catrine var drogfri helt och hållet under sina resor till Portugal
Ja, du läser som en trasig kratta, som vanligt. "Återfall" syftar nog på heroinet. Catrine missbrukade alkohol, tabletter (fludder/bens), cannabis och heroin. Alla missbrukare är olika, och missbruket yttrar sig, sliter på skilda sätt. Heroin torde tära snabbast, eftersom det är så oerhört dyrt, och livet runt pundandet sliter ner folk, inte heroinet i sig. En mkt rik människa kan missbruka heroin i åratal utan att se nedgången ut. Portugal är känt för billigt heorin, och Catrine kan mkt väl ha levt ett okej liv där, eftersom det krävdes mindre pengar, dvs skitlivet med brott, misshandel, fiffel och annat blev nog mindre omfattande. Helt drogfri var Catrine säkert inte sedan hon började missbruka i sena tonåren.
Catrine var alltså blandmissbrukare, och den cocktail hon intog den sista tiden är för jävlig. Heroin, bens och alkohol ska ju inte blandas, och absolut inte i stora mängder, dagligen. Risken var mkt stor att Catrines andning skulle slås ut, och att Catrine skulle bli så omtöcknad att hon sabbade heroinsilandet (klantig felbedömning, överdos pga haschrökning, fylla och pillerpåvekan kan ej uteslutas såklart) är högst möjligt att tänka sig. Och att Catrine råkade dö på fel ställe bland fel människor, knall och fall bara, det är också högst möjligt.
Och om vi ska hoppa till poliskvinnans struntprat, så måste man ju fundera på hur det skulle gått till, för det finns bara 2 klara alternativ.
Alternativ 1: Catrine var rätt clean i början på 1984, och då kunde hon förväxlas med en annan kvinna, tex Teets tjej, och Catrine var ju bortrest from sommaren 1983 till början på 1984 också, så polisen kunde knappast ha Catrine i färskt minne, och de senaste sex åren av sitt liv var Catrine inte så mkt i Stockholm heller. Ung 1,5 år borde det ha varit, sammanlagt, om man ska tro på det Catrine sa till polisen när hon förhördes 1982. Våren 1982 uppgav Catrine att hon varit 4 år i Portugal, och mellan sommaren 1983 och början på 1984 var hon också i Portugal, som sagt var - ett halvår alltså.
Alternativ 2: Catrine var synligt härjad och nedgången, och då skulle Teet åkt T-bana med en nedgången, avvikande narkoman som var iklädd S/M-kläder, och dessutom skulle Teet varit S/M-riggad själv också
Och polisen lyckades inte hitta en enda person i universum som kunde backa upp polisens story
Det bodde ca 1 miljon människor i S-holm 1984, och en tunnelbanevagn är ju rätt offentlig, det får man lov att säga

Men bara en person uppmärksammade detta extremt udda par
Så extremt jävla tvärdum story
Och lite underhållande är den ju.
Den som vill läsa utförligt om Catrines brottslighet 1982 kan använda denna länk:
https://www.flashback.org/sp45512661
Jag har använt mig av polisens papper från 1982. Det är mina källor. Jag har också sökt info om Catrines narkotikabrott, men tyvärr utan framgång.