2013-10-23, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
För att förtydliga så är det här från början ett inlägg jag skrev till Putsch. Ni är alltså överens i frågan och du kan föra även h*ns talan?

Hur som helst... Har inte de flesta i tråden tidigare i stort sett varit överens om att en gärningsmannaprofil, vilket faktiskt detta med fyndplatserna är en del av, ska vara obunden av förutfattade meningar?

Det intressanta är alltså om Rättsläkarstationen hade pekats ut som möjlig brottsplats om en gärningsmannaprofil hade gjorts av någon som inte hade kännedom om fallet sedan tidigare.

Att du som tror på läkarnas skuld ser det som ett indicium gör det inte starkt.

Det jag vet är att Putsch och jag delar uppfattning i skuldfrågan och att vi anser att KI inte är oviktigt i sammanhanget.

Japp, en GMP ska man jobba med förutsättningslöst (vilket inte GW gjorde).
Citera
2013-10-23, 01:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Nej, men han kan ha utgett sig för att vara en skåning. Han brukade ju ibland talsmässigt härma sin ex-frus föräldrar (som var från Skåne) har ex-frun sagt. En intressant sak i sammanhanget är att en av de få prostituerade som hördes angående Allmänläkaren sagt att hon kände till denne (genom andra prostituerade) som en "engelskspråkig läkare", med "mycket udda böjelser". Hon hade dock inte själv haft honom som kund. Hon kände också till att han brukade "köra i en röd Golf (en bil som han till förhörande polis sagt att han ägt, men inte tidigare än 1985)" och att hon själv "sett honom på Malmis" en "5-6 gånger" under "våren och sommaren 1984".

Intressant allt detta, det har ju skrivits en hel del om obducentens besök på Malmskillnadsgatan som vi alla vet men står det någonting om allmänläkaren och Malmskillnadsgatan i Styckmordmålet ?
Besökte också han nämnda gata och hur ofta då i såna fall ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-23 kl. 01:24.
Citera
2013-10-23, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tror du inte att en polis kan se skillnad på en nedgången missbrukare och en helt vanlig ung kvinna ?

Obducentens sambo var dessutom flera år yngre än CdC. Och jag tror inte denne var märkt av något alkohol- eller narkotikamissbruk. Jobbade inte sambon som sjuksköterska (vilket också Obducentens hustru gjort) eller något sådant?
Citera
2013-10-23, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Intressant detta, det har ju skrivits en hel del om obducentens besök på Malmskillnadsgatan men det verkar som om allmänläkarens eventuella aktiviteter på stritan har kommit i skymundan.
Står det något om detta i Styckmordsmålet ?

Japp, det gör det. Och man kan ju fråga sig varför utredarna inte på allvar kartlade Allmänläkarens (eventuella) aktiviteter på Malmskillnadsgatan? Var det för att de betraktade Obducenten som "huvudskurken"?
Citera
2013-10-23, 01:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Obducentens sambo var dessutom flera år yngre än CdC. Och jag tror inte denne var märkt av något alkohol- eller narkotikamissbruk. Jobbade inte sambon som sjuksköterska (vilket också Obducentens hustru gjort) eller något sådant?

Jag vill minnas att obducentens dåvarande sambo arbetade på Karolinska institutet, forskning av något slag.
Vad säger Eremona och övriga läkarvänner om detta, stämmer det eller ej ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-23 kl. 01:38.
Citera
2013-10-23, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Herre min gud! Gör du allt uppochner och bakochfram i ditt liv eller gäller det endast när du tänker? Det är just pga det jag vet och det jag inte vet, sammantaget bildar min uppfattning i sak. Det är tvivlen som ligger till grund för min övertygelse i skuldfrågan, inte tvärtom. Ni däremot, ja, ni tror. Det är en väsentlig skillnad.

Vi är till och med säkra vad beträffar GM, men inte säkra i termer av att vi kan bevisa deras skuld.

Skillnaden är väl snarare den att vi inte hyser några som helst tvivel i skuldfrågan. Men, det innebär icke att man fått övertygelsen från tomma intet. Det material man gått igenom (inkl. Döden är en man + den reviderade versionen) talar starkt för att läkarna är skyldiga.
Citera
2013-10-23, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Du syftar inte på att jag beskrev Christina Allgéns uppmaningar och allt mer påstridiga uppvaktningar och anmälningar till polisen, som paranoida? Hon utnyttjade sin och Thomas dotter på ett vidrigt sätt (lyssna på dokumentationen, läs förhören) hon begår övergrepp i sin kamp för att framställa fd maken som skyldig till incest och styckmord. Hon menade på fullt allvar att dottern skulle haft CdC som barnvakt. Hon menade att fd maken hade ätit ögon och bögat med Teet Härm. Fucking crazy.

Syftar du på att CA och dagboksvittnet totat ihop något, med HO som konsult?

CA kan mycket väl ha blivit nojig och är det så märkligt i så fall om hon blivit det, med tanke på hennes egna iakttagelser och erfarenheter av maken (vad han sagt och hur han betett sig) och dottern (vad hon sagt, hur hon betett sig och märkena i hennes underliv)? Hennes oro kan i princip vara befogad, men det är fullt möjligt att hon skenat iväg och börjat tro på ögonburgare och svartmagiska sekter och annat mindre sannolikt. Ja, att hon helt enkelt gjort en del övertolkningar av det som dottern sagt.
Citera
2013-10-23, 03:53
Medlem
Citat:
Vi är till och med säkra vad beträffar GM, men inte säkra i termer av att vi kan bevisa deras skuld.

Skillnaden är väl snarare den att vi inte hyser några som helst tvivel i skuldfrågan. Men, det innebär icke att man fått övertygelsen från tomma intet. Det material man gått igenom (inkl. Döden är en man + den reviderade versionen) talar starkt för att läkarna är skyldiga.

Att ni, så att säga, är säkra i eran tro har inte undgått mig det minsta. Hatet förblindar minst lika mycket som kärleken, har jag hört. Och det förstnämnda förefaller inte vara någon bristvara inom den troende skaran här i tråden. Men nu är ju detta en kriminaltråd och inte en religionsdito.

Citat:
Syftar du på att CA och dagboksvittnet totat ihop något, med HO som konsult?

CA kan mycket väl ha blivit nojig och är det så märkligt i så fall om hon blivit det, med tanke på hennes egna iakttagelser och erfarenheter av maken (vad han sagt och hur han betett sig) och dottern (vad hon sagt, hur hon betett sig och märkena i hennes underliv)? Hennes oro kan i princip vara befogad, men det är fullt möjligt att hon skenat iväg och börjat tro på ögonburgare och svartmagiska sekter och annat mindre sannolikt. Ja, att hon helt enkelt gjort en del övertolkningar av det som dottern sagt.

"En del övertolkningar" var ett väldigt diplomatiskt uttryck från din sida. För mig står det klart att CA inte var vid sina sunda vätskor. Hon hade ju tappat greppet om verkligheten totalt. Det var ju rena fantasier. Slutsats: Ej tillförlitlig, än mindre under ed.

En förklaring till att denna smörja tog sig ut ur förhörsrummet och in i tingsrätten torde ju varit genom kärleken. Ty den är ju blind. Om det var så, undrar skvallerkärringen inom mig; blev den nånsin besvarad av CA? Nå, vad tror ni "läkarmonster"-vänner? Det är ju på denna nivå ni debatterar, menar jag.
Senast redigerad av P-o-beln 2013-10-23 kl. 03:59.
Citera
2013-10-23, 09:02
Medlem
Citat:
Varför ska jag egentligen ha god överblick beträffande det ni kommer ut med, när jag ändå inte ger mycket för det?

Citat:
Om jag inte missminner mig, så hade Styrlin/Nyberg tillgång till 15.000 sidor av material.

Du borde ha god överblick, för du hänger över tråden 7 dgr i veckan, du skriver tom på nätterna, du har spytt ut hälften av trådens inläggsmängd på ett halvår (utan att tillföra en enda ny partikel ens, och du rapar bara upp vad Olsson, Borgnäs och en skräpuppsats påstått tidigare), och du hackar på andras inlägg hela tiden och citerar långa textsjok. Du menar alltså att du frenetiskt tjafsar med folk till häger och vänster, dygnet runt, utan att du behöver ha god överblick Okej, jag fattar. Det ante mig Din logik är som vanligt lika fräsch som ett Ukrainskt reningsverk.

Jaha, så var det dags att försöka slå mig i huvudet med någon annans påstådda prestation Vad är detta, en mängdtävling? Det finns inte hur många intressanta sidor som helst. Man behöver inte läsa 15 000 sidor för att begripa sig på detta fall. Isf borde tex du lägga ner omedelbart. Du har ju inte läst ens en sida i fu än Du har verkligen svart bälte i att falla på eget grepp.

Men hur som helst, det är så här: massor av personer som är extremt mkt duktigare än du (säger iofs ingenting) har gett sig på ditt uppdrag, dvs att slutligen nita läkarna. En armé av poliser, jurister, journalister och författare har grävt fram varenda smula som finns, varenda partikel som på ngt sätt kan användas för att smutskasta läkarna, binda dem till Catrine, och man har ljugit, förvridit fakta, använt associationslogik och fan och hans moster, utan att komma nånstans. Man har vänt ut och in på förundersökningen, man har lett vittnen i handen, man har vinklat och fulspelat så in i helvete, men fortfarande saknas bevis, indicier och hållbara vittnesmål.

Och varken du, de där uppsatsförfattarna eller ngn annan har mer att hämta i förundersökningen, även om den var 1000 000 sidor lång

Hur fan kan du tro att ngn sten har lämnats orörd av de som ville sätta dit Teet och Thomas?

Däremot finns det saker att belysa på andra sidan, dvs på min sida av staketet

Jag håller nu på och tittar på BM och TÅ igen. Det dyker upp nya detaljer, komplement.

Man upphör aldrig att förvånas
Citera
2013-10-23, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Kom igen nu, skicka gärna PM med namn på gästföreläsaren. Såg han ut så här?http://www.dagensjuridik.se/sites/default/files/imagecache/intro/intro/2013-02/img0092.jpg

Jag väntar också på föreläsarens namn.

Detta är ju extremt viktig info, om den är korrekt.

En glödhet sommarstuga, upptäckte efter 30 år

Var det där som satanskulten huserade ?

Var det kanske där man skulle spettat sönder rabatten ?
Citera
2013-10-23, 09:25
Medlem
Några ord om Catrines bästisar

Marianne S snackade som bekant om att hon var jättetajt med Catrine, och detta kan ifrågasättas av flera skäl. Det fanns massor av vittnen som kände Catrine mkt bättre än Marianne, bla Mariannes syster Eija, och Catrine hade också två bästisar.

En var VE, som bodde mkt hos Uffe/väktaren i Solna, bredvid den incestdömde styckmästaren Bosse, vars dotter vaktade VE:s hund och var hemma hos Uffe. Den andra bästisen kan vi kalla Tanja. Hon bodde i Bromma 1984. Hennes pojkvän, BG, bodde i Johanneshov. Jag citerar nu delar av ett spaningsuppslag från 16/8 1984, där Tanja nämns.

Angående Tanja, som H****** nämner som den person som kände da Costa bäst har följande framkommit:

ålder 25-30 år, smal, 165-170 cm, långt sandréfärgat (blond) hår. Håret sträcker sig nästan ända ned till midjan, hårform lite vågigt, bär ibland glasögon.

Enligt uppgift från H****** ska inte Tanja vara prostituerad. Hennes pojkvän ska hete R****** [vittnet nämner ett korrekt mellannamn, frånsett en bokstav, min anm].

Denna Tanja, som verkade leva utanför Catrines brottsliga kretsar, har aldrig förhörts vad jag vet, inte en på telefon, men jag ska hålla utkik efter hennes uppgifter. Hon borde ju självklart ha varit viktig att förhöra, liksom VE. Båda dessa kvinnor är märkligt anonyma/frånvarande i utredningsmaterialet.
Citera
2013-10-23, 09:34
Medlem
Citat:
Japp, det gör det. Och man kan ju fråga sig varför utredarna inte på allvar kartlade Allmänläkarens (eventuella) aktiviteter på Malmskillnadsgatan?

Nu blir du tvungen att citera igen Nu påstår du att uppsatsen påstår att Allgén setts på Malmskillnadsgatan. Otroligt intressant, för det är helt nytt ju. Nu har vi både en sommarstuga och nya uppgifter från MS-gatan. Otroligt spännande Jag väntar på föreläsarens namn och jag vill att du ska lägga ut texten, citera uppsatsen, så jag förstår ordentligt. Du brukar vara ovillig att citera, och det är ju extremt löjligt, eftersom det är så lätt att göra. Kom igen, saxa nu, visa Allgén-avsnittet i uppsatsen Och du menar alltså att både Olsson, Borgnäs och en armé av äckliga Expressen-journalister missat detta scoop, åratal, det är ju otroligt Allgén på MS-gatan. Vilket vittne sa det? Kanske ngt senkommet vittne från 1993 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in