2013-10-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Och jag tror inte denne var märkt av något alkohol- eller narkotikamissbruk.

Catrine hade precis kommit tillbaka från Portugal i början av 1984. Enligt en person som kände henne väl mådde Catrine bra när hon återvände från sina resor, men hon gick alltid ner sig när hon kom hem, så Catrine kan ha varit i relativt fin form i början på 1984
Citera
2013-10-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
[...] och dottern (vad hon sagt, hur hon betett sig och märkena i hennes underliv)?

Du snackar nu om Allgéns dotter. Och du försöker som vanligt plantera totalt IQ-befriad desinformation i tråden Du är en vandrande cirkus. Märken? Vilka jävla märken? Märken, det låter mkt tydligt och allvarligt. Barnet undersöktes av 4 läkare utan att mammans story bekräftades, och Allgén fälldes inte för incest, han förklarades inte skyldig i ngt fjantigt domskäl heller, så vad fan snackar du om ? Märken? Du snackar 100% skit.
Citera
2013-10-23, 10:01
Medlem
En medelålders man i en Rover

Nyligen efterfrågade ngn förhör med prostituerade kvinnor, och jag har en del material. Jag ska försöka portionera ut det, när jag hinner alltså. Den 15/11 förhördes tex AP, som höll till på MS-gatan. Hon berättade om flera män, bla en man som påstod att han hade älgkött att sälja, och hon nämnde också en man i en Rover. Utdrag ur spaningsuppslag:

Hon nämner ytterligare en händelse som skedde för 2-3 veckor sedan då hon träffade en man i 45-årsåldern som färdades i en rover av äldre modell med ett reservhjul på bakluckan, den var brun till färgen. Mannen verkade ha gott om pengar. Han påstod att han var ägare till en ytterst exklusiv bil en V-12:a, vilket bilmärke vet inte P*********, dock skulle det bara finnas en eller två i landet. Mannen ifråga påstod att att han varit på förhör hos polisen angående mordet på da Costa. Han sade att polisen hade hittat hans visitkort bland hennes grejor. Han hade då talat om att han försökt ordna en bostad åt Catrine men att detta inte hade skett då mordet kom emellan. Även denna person lovar P********* att återkomma med när hon har flera uppgifter om namn och bilnummer.

[slut på utdrag]

Jag har läst en förteckning över Catrines efterlämnade pinaler, och jag kommer inte ihåg ngt visikort förutom Sabas fästmans vititkort (musikstud.), men jag ska kolla igen, efter Rover-ägarens namn ...
Citera
2013-10-23, 13:08
Medlem
Tor och Bosse - vittnesmål/komplettering

Som vi vet finns det en mängd uppgifter som bör justera den ursprungliga tidsplanen och fixeringen vid pingsten kraftigt. Vi har Sabas, den kvinnliga släktingens, vännen KW:s, Ragnars, Bosses och Tors vittnesmål, som sammantagna starkt indikerar att Catrine levde efter pingsten.

Alla dessa personer kände Catrine väl, och dom vittnade kort efter Catrines död, och vissa vittnesmål samverkar, tex Sabas och Tors, och en fixeringspunkt är den stora radion, som nämnts av både Saba, Tor, personal på Centralstationen, och dessutom Anckers. Jag har nu hittat förhörsuppgifter jag inte sett förut, och dessa kommer från Tor och Bosse. Tor och Bosse har hänvisat till en kvinna vid namn Kristin, men de nämnde flera personer, och det är helt nytt, iaf för mig.

Söndagen den 17/6 fram till midsommardagen var Tor och Bosse tydligen i Stockholm, enligt egen utsago alltså. De pratade med en person på MS-gatan som sa att Catrine setts där på Tisdagen eller Onsdagen (12/6 eller 13/6).

Tor påstod vidare att två "skolkamrater" pratat om att de sett Catrine i en park också (jag har ingen aning om vad som menas, kanske Kungsträdgården, ett av Catrines favoritplatser, enligt Tor), och detta skulle varit den 12/6 eller 13/6. Dessa 2 personer skulle ha pratat om att de sett Catrine i parken.

Tor sa också att en kvinna ("Kristin") varit konstig mot honom, och detta har kommenterats många ggr, av olika debattörer i tråden. Tor verkar inte ha gillat bemötandet, och han kallade "Kristin" för "den där människan", och enligt Tor så fräste "Kristin" åt honom, och uppmanade honom att inte prata mer om ämnet. "Kristin" sa, enligt Tor, att Catrine stuckit med en nymuckad kille, och att hon hade det bra där hon var. "Kristin" sa att hon sett Catrine "nyligen".

En ny figur nämns också i Tors förhör, en langare: K****** A******. Vid midsommartid lämnade K****** nycklar till en lägenhet i Hammarby till Tor, som frågat efter C och en lägenhet i Stockholm. Enligt förhör var Tor och Bosse i lägenheten 2-3 ggr.

Nåväl, om Tor och Bosse talar sanning så kan vi addera 3 personers utsagor till vår lista med mer eller mindre starka utsagor enligt vilka Catrine levde efter pingsten.

En namnlös person på MS-gatan och 2 "skolkamrater" lämnade enligt Tor uppgifter som talade emot att Catrine dött under pingsten. Catrine kallade 2 av personerna "skolkamrater" när hon träffade dom i Kungsträdgården. "Kristin" sa, enligt förhör, att hon sett Catrine "nyligen",

Och hela listan med tidsvittnen som borde kollats noga ser ut såhär: "Kristin", Saba, den kvinnliga släktingen, vännen KW, Ragnar, Bosse, Tor, en namnlös person på MS-gatan (som polisen kunde spanat på, man kunde kört förbi några ggr) och 2 personer som Catrine kallade "skolkamrater". Tor sa att han skulle känna igen båda om han fick syn på dom igen.

Jag får detta till 10 personer, och åtta av dom får anses känna Catrine väl, och i vilket fall som helst skulle uppgifterna kollats. Och Tor har tydligen varit missnöjd med att hans uppgifter inte plockats upp ordentligt av polisen.
Senast redigerad av Eremona 2013-10-23 kl. 13:21.
Citera
2013-10-23, 13:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Catrine hade precis kommit tillbaka från Portugal i början av 1984. Enligt en person som kände henne väl mådde Catrine bra när hon återvände från sina resor, men hon gick alltid ner sig när hon kom hem, så Catrine kan ha varit i relativt fin form i början på 1984

Och vem är denna person då som kände Catrine så oerhört väl ?
Hon "kan ha varit" i relativt fin form i början av 1984 ?
Det låter väldigt diffust det där, Catrine hade mig veterligt missbrukat under flera år, har svårt att tänka mig att hon inte gjorde det under sina resor.
En kvinnlig tunnelbanepolis som håller koll på buset i Stockholm borde väl om någon kunna se skillnaden på en nedgången känd missbrukare och en helt vanlig ung kvinna ?
Nä, Rådens observation går inte att bortförklara hur mycket du och dina medlöpare i tråden än försöker.
Citera
2013-10-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och vem är denna person då som kände Catrine så oerhört väl

M****** B******, född 1957, samma kvinna som vittnade om att hon sålt sex till Vincent på Eugeniavägen 25. B****** var narkoman och bodde i Enskede 1984. B****** kände Catrine i flera år, from 1979, men träfftillfällena spreds ut, som man kan vänta sig, med tanke på livsföringen.

Det B****** kom ihåg bäst var Catrines många resor till Portugal, och återfallen vid hemkomsten. B****** sa att hon visste att Catrine langade heroin i feb/mars

1984. B****** sa också att hon såg Catrine för sista gången i mars.

B****** förhördes 17/10 1984.

Hon åkte in på behandlingshem 3/4 1984.

Såja, nu har jag gjort mitt.

Och ge fan i att lägga orden i munnen på mig.

Jag skrev aldrig "oerhört väl", jag skrev "väl", och det är en djävla skillnad.

Och nu ska du ge mig den där föreläsarens namn, bevisa att Härm var skriven på en stuga, att han ägde en stuga osv, och du ska förklara varför i helvete den där lilla stugan har ngn betydelse, om den ens existerar

Lycka till
Senast redigerad av Eremona 2013-10-23 kl. 13:57.
Citera
2013-10-23, 14:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
M****** B******, född 1957, samma kvinna som vittnade om att hon sålt sex till Vincent på Eugeniavägen 25. B****** var narkoman och bodde i Enskede 1984. B****** kände Catrine i flera år, from 1979, men träfftillfällena spreds ut, som man kan vänta sig, med tanke på livsföringen.

Det B****** kom ihåg bäst var Catrines många resor till Portugal, och återfallen vid hemkomsten. B****** sa att hon visste att Catrine langade heroin i feb/mars

1984. B****** sa också att hon såg Catrine för sista gången i mars.

B****** förhördes 17/10 1984.

Hon åkte in på behandlingshem 3/4 1984.

När man läser detta så får man intrycket av att Catrine var drogfri helt och hållet under sina resor till Portugal, kan detta verkligen stämma ?
Hon missbrukade heroin och amfetamin som jag har fattat men hon missbrukade väl också alkohol och tabletter ibland ?
Vad exakt för droger missbrukade hon ?
Går det bara att lägga av så där helt plötsligt och sen börja missbruka igen vid hemkomsten till Sverige ?
Heroin är ju inte direkt någon lättare form av missbruk ?
Du har ju postat en del inlägg tidigare där du väldigt ingående beskriver Catrines missbruk, upplys oss gärna lite mer.

Tunnelbanepolisen Råden kände i kraft av sitt arbete till missbrukarna som rörde sig i Stockholm 1984, det är nog i princip omöjligt att hon skulle förväxla en känd missbrukare med obducentens dåvarande fästmö.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-23 kl. 14:24.
Citera
2013-10-23, 14:52
Medlem
Citat:
När man läser detta så får man intrycket av att Catrine var drogfri helt och hållet under sina resor till Portugal

Ja, du läser som en trasig kratta, som vanligt. "Återfall" syftar nog på heroinet. Catrine missbrukade alkohol, tabletter (fludder/bens), cannabis och heroin. Alla missbrukare är olika, och missbruket yttrar sig, sliter på skilda sätt. Heroin torde tära snabbast, eftersom det är så oerhört dyrt, och livet runt pundandet sliter ner folk, inte heroinet i sig. En mkt rik människa kan missbruka heroin i åratal utan att se nedgången ut. Portugal är känt för billigt heorin, och Catrine kan mkt väl ha levt ett okej liv där, eftersom det krävdes mindre pengar, dvs skitlivet med brott, misshandel, fiffel och annat blev nog mindre omfattande. Helt drogfri var Catrine säkert inte sedan hon började missbruka i sena tonåren.

Catrine var alltså blandmissbrukare, och den cocktail hon intog den sista tiden är för jävlig. Heroin, bens och alkohol ska ju inte blandas, och absolut inte i stora mängder, dagligen. Risken var mkt stor att Catrines andning skulle slås ut, och att Catrine skulle bli så omtöcknad att hon sabbade heroinsilandet (klantig felbedömning, överdos pga haschrökning, fylla och pillerpåvekan kan ej uteslutas såklart) är högst möjligt att tänka sig. Och att Catrine råkade dö på fel ställe bland fel människor, knall och fall bara, det är också högst möjligt.

Och om vi ska hoppa till poliskvinnans struntprat, så måste man ju fundera på hur det skulle gått till, för det finns bara 2 klara alternativ.

Alternativ 1: Catrine var rätt clean i början på 1984, och då kunde hon förväxlas med en annan kvinna, tex Teets tjej, och Catrine var ju bortrest from sommaren 1983 till början på 1984 också, så polisen kunde knappast ha Catrine i färskt minne, och de senaste sex åren av sitt liv var Catrine inte så mkt i Stockholm heller. Ung 1,5 år borde det ha varit, sammanlagt, om man ska tro på det Catrine sa till polisen när hon förhördes 1982. Våren 1982 uppgav Catrine att hon varit 4 år i Portugal, och mellan sommaren 1983 och början på 1984 var hon också i Portugal, som sagt var - ett halvår alltså.

Alternativ 2: Catrine var synligt härjad och nedgången, och då skulle Teet åkt T-bana med en nedgången, avvikande narkoman som var iklädd S/M-kläder, och dessutom skulle Teet varit S/M-riggad själv också

Och polisen lyckades inte hitta en enda person i universum som kunde backa upp polisens story

Det bodde ca 1 miljon människor i S-holm 1984, och en tunnelbanevagn är ju rätt offentlig, det får man lov att säga Men bara en person uppmärksammade detta extremt udda par

Så extremt jävla tvärdum story

Och lite underhållande är den ju.

Den som vill läsa utförligt om Catrines brottslighet 1982 kan använda denna länk:

https://www.flashback.org/sp45512661

Jag har använt mig av polisens papper från 1982. Det är mina källor. Jag har också sökt info om Catrines narkotikabrott, men tyvärr utan framgång.
Senast redigerad av Eremona 2013-10-23 kl. 15:46.
Citera
2013-10-23, 15:59
Medlem
_Jago_s avatar
Hagenbach,
Jag skulle gärna vilja ha din respons på mitt inlägg nedan. Vad tror du om jägmästaren och hans datumangivelser?
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Hur ser Hagenbach på Rolf Rubens vittnesmål? Är han trovärdig när han säger att han befann sig i fotoaffären den 19:e juni när den mystiske kunden (Thomas Allgén) lämnade in bilderna som senare av fotohandlarparet skulle beskrivas visa da Costas styckade kropp?

Jag menar, kan det anses vara klarlagt?
Citera
2013-10-23, 16:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, du läser som en trasig kratta, som vanligt. "Återfall" syftar nog på heroinet. Catrine missbrukade alkohol, tabletter (fludder/bens), cannabis och heroin. Alla missbrukare är olika, och missbruket yttrar sig, sliter på skilda sätt. Heroin torde tära snabbast, eftersom det är så oerhört dyrt, och livet runt pundandet sliter ner folk, inte heroinet i sig. En mkt rik människa kan missbruka heroin i åratal utan att se nedgången ut. Portugal är känt för billigt heorin, och Catrine kan mkt väl ha levt ett okej liv där, eftersom det krävdes mindre pengar, dvs skitlivet med brott, misshandel, fiffel och annat blev nog mindre omfattande. Helt drogfri var Catrine säkert inte sedan hon började missbruka i sena tonåren.

Catrine var alltså blandmissbrukare, och den cocktail hon intog den sista tiden är för jävlig. Heroin, bens och alkohol ska ju inte blandas, och absolut inte i stora mängder, dagligen. Risken var mkt stor att Catrines andning skulle slås ut, och att Catrine skulle bli så omtöcknad att hon sabbade heroinsilandet (klantig felbedömning, överdos pga haschrökning, fylla och pillerpåvekan kan ej uteslutas såklart) är högst möjligt att tänka sig. Och att Catrine råkade dö på fel ställe bland fel människor, knall och fall bara, det är också högst möjligt.

Och om vi ska hoppa till poliskvinnans struntprat, så måste man ju fundera på hur det skulle gått till, för det finns bara 2 klara alternativ.

Alternativ 1: Catrine var rätt clean i början på 1984, och då kunde hon förväxlas med en annan kvinna, tex Teets tjej, och Catrine var ju bortrest from sommaren 1983 till början på 1984 också, så polisen kunde knappast ha Catrine i färskt minne, och de senaste sex åren av sitt liv var Catrine inte så mkt i Stockholm heller. Ung 1,5 år borde det ha varit, sammanlagt, om man ska tro på det Catrine sa till polisen när hon förhördes 1982. Våren 1982 uppgav Catrine att hon varit 4 år i Portugal, och mellan sommaren 1983 och början på 1984 var hon också i Portugal, som sagt var - ett halvår alltså.

Alternativ 2: Catrine var synligt härjad och nedgången, och då skulle Teet åkt T-bana med en nedgången, avvikande narkoman som var iklädd S/M-kläder, och dessutom skulle Teet varit S/M-riggad själv också

Och polisen lyckades inte hitta en enda person i universum som kunde backa upp polisens story

Det bodde ca 1 miljon människor i S-holm 1984, och en tunnelbanevagn är ju rätt offentlig, det får man lov att säga Men bara en person uppmärksammade detta extremt udda par

Så extremt jävla tvärdum story

Och lite underhållande är den ju.

Den som vill läsa utförligt om Catrines brottslighet 1982 kan använda denna länk:

https://www.flashback.org/sp45512661

Jag har använt mig av polisens papper från 1982. Det är mina källor. Jag har också sökt info om Catrines narkotikabrott, men tyvärr utan framgång.

Men herrejösses, du har då inte tänkt till alls.

Det var ju just därför poliskvinnan Råden reagerade, en känd missbrukare i sällskap med en föreläsare från hennes polisutbildning.

Hur svårt ska det vara egentligen för dig att ta in det ?
Råden reagerade över det udda i att detta par var i sällskap med varandra !

Och vad exakt för slags S/M kläder brukade obducentens dåvarande fästmö bära offentligt ?
Du kan kanske berätta lite mer om denna oerhört udda klädsel som hon tydligen ska ha gått runt med ?
Skinnkläder har jag läst någonstans men vad är det för otroligt udda med skinnkläder ?
Det var inte ens speciellt udda på 80-talet, det var nog i själva verket mer vanligt då än nu (hårdrockare och punkare tex stapplade ofta runt i skinnkläder på den tiden)

Och det där med hennes påstådda återfall, du menar alltså att Catrine tog ett litet upphåll från heroinet när hon var i Portugal för att sedan återuppta sitt tunga missbruk så fort hon var tillbaka i Sverige ?
Samtidigt skriver du att Portugal är känt för billigt heroin, snacka om att du målar in dig i ett hörn, det där går inte ihop

Catrines huvudsakliga inkomstkälla var väl prostitutionen som jag har fattat ?
Oavsett om heroinet var "billigt" i Portugal så var det inte gratis, Catrine måste ju ha fått in pengar där nere också på nåt sätt, det kostar att leva som bekant.

Och för att avrunda:

Du skriver att Catrine kan ha råkat dö på fel ställe bland "fel människor" pga sitt tunga missbruk, då måste det ju ha varit dessa personer som har styckat henne och då ställer man sig självklart frågan varför göra sig ett så oerhört stort besvär med att stycka en människokropp, hade det varit frågan om vanliga missbrukare så hade dom säkerligen inte brytt sig om att göra sig av med kroppen men de som styckade kroppen måste haft något att förlora eller skydda och just därför styckade dom hennes kropp.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-23 kl. 16:47.
Citera
2013-10-23, 17:23
Medlem
Citat:
Men herrejösses, du har då inte tänkt till alls.

Det var ju just därför poliskvinnan Råden reagerade, en känd missbrukare i sällskap med en föreläsare från hennes polisutbildning.

Hur svårt ska det vara egentligen för dig att ta in det ?
Råden reagerade över det udda i att detta par var i sällskap med varandra !

Och vad exakt för slags S/M kläder brukade obducentens dåvarande fästmö bära offentligt ?
Du kan kanske berätta lite mer om denna oerhört "udda" klädsel som hon tydligen ska ha gått runt med ?
Skinnkläder har jag läst någonstans men vad är det för otroligt udda med skinnkläder ?
Det var inte ens speciellt udda på 80-talet, det var nog i själva verket mer vanligt då än nu (hårdrockare och punkare tex stapplade ofta runt i skinnkläder på den tiden)

[u][u][u]Och det där med hennes påstådda återfall, du menar alltså att Catrine tog ett litet upphåll från heroinet när hon var i Portugal för att sedan återuppta sitt tunga missbruk så fort hon var tillbaka i Sverige ?
Samtidigt skriver du att Portugal är känt för billigt heroin, snacka om att du målar in dig i ett hörn, det där går inte ihop

Catrines huvudsakliga inkomstkälla var väl prostitutionen som jag har fattat ?
Oavsett om heroinet var "billigt" i Portugal så var det inte gratis, Catrine måste ju ha fått in pengar där nere också på nåt sätt, det kostar att leva som bekant.

Och för att avrunda:

Du skriver att Catrine kan ha råkat dö på fel ställe bland "fel människor" pga sitt tunga missbruk, då måste det ju ha varit dessa personer som har styckat henne och då ställer man sig självklart frågan varför göra sig ett så oerhört stort besvär med att stycka en människokropp, hade det varit frågan om vanliga missbrukare så hade dom säkerligen inte brytt sig om att göra sig av med kroppen men de som styckade kroppen måste haft något att förlora eller skydda och just därför styckade dom hennes kropp.

Spännande diskussion, måste bara inflika ett par saker.

1. Om vi alla leker med tanken att Råden faktiskt sett TH i tunnelbanan för att sedan minnas tillfället flera år efteråt. Kan en naturlig förklaring ligga i att hon först undermedvetet lagt märke till TH och hans "udda" sällskap med dennes udda klädsel, smink och smått lösaktiga framtoning, just pga att TH de facto var högt utbildad (sin ringa ålder till trots), något utav en aktoritär, inom hennes yrkesbransch. Kanske såg hon t.o.m med upp till honom litet grann(inte helt otänkbart)? När hon observerade detta par så blev kvinnan i sällskapet ,i Rådens ögon, jämställd med en prostituerad. Och det är också vad Råden minns att hon sett tillsammans med TH. Då måste det ju ha varit "CdC"? Nej, med största sannolikhet var det Cathrine Härm hon såg den gången tillsammans med TH i Tunnelbanevagnen.

2.Vad gäller CdC förehavanden i Portugal vet vi fruktasvärt lite om. Men att hon skulle levt lugnare där låter inte helt otroligt. Iom att finns det vittnesmål som tydligt pekar åt det hållet.
Citera
2013-10-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Spännande diskussion, måste bara inflika ett par saker.

1. Om vi alla leker med tanken att Råden faktiskt sett TH i tunnelbanan för att sedan minnas tillfället flera år efteråt. Kan en naturlig förklaring ligga i att hon först undermedvetet lagt märke till TH och hans "udda" sällskap med dennes udda klädsel, smink och smått lösaktiga framtoning, just pga att TH de facto var högt utbildad (sin ringa ålder till trots), något utav en aktoritär, inom hennes yrkesbransch. Kanske såg hon t.o.m med upp till honom litet grann(inte helt otänkbart)? När hon observerade detta par så blev kvinnan i sällskapet ,i Rådens ögon, jämställd med en prostituerad. Och det är också vad Råden minns att hon sett tillsammans med TH. Då måste det ju ha varit "CdC"? Nej, med största sannolikhet var det Cathrine Härm hon såg den gången tillsammans med TH i Tunnelbanevagnen.

2.Vad gäller CdC förehavanden i Portugal vet vi fruktasvärt lite om. Men att hon skulle levt lugnare där låter inte helt otroligt. Iom att finns det vittnesmål som tydligt pekar åt det hållet.

Nej AC var död då, det var sannolikt Teets sambo Margareta som bar liknande kläder som dem Rådén senare beskrev, en svart skinnjacka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in