2013-10-23, 13:31
Medlem
PeterNosters avatar
Vilket av dessa två alternativ är troligast:
1. En tejprulle med BOs blod har planterats av GM.
2. En tejprulle med BOs blod har placerats där av BO vid en omplåstring av karateskada..

Vilket av dessa två alternativ är troligast:
1. En blodfläck med BOs blod har planterats i/på bilen av GM.
2. En blodfläck med BOs blod har placerats där av BO vid transport av hennes blodiga kläder efter en karateskada.

Sen är det ju märkligt att vissa här tror på KJ när han säger att "det måste ha planterats där". Men man tror inte på när han säger att han är oskyldig.
Citera
2013-10-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har för mig att båda hundarna dock markerade i värnet, eller har jag fel?

I lägenheten var det en hund som var tränad för blod, sperma och lik. Därför kunde man inte säga vad hunden markerade för då det inte fanns några substanser kvar att topsa.

stämmer.. den andra hunden som kom dit (Likhunden) markade också starkt.. glömde skriva ut det

ahaaa.. men den markerade juh iaf..
Citera
2013-10-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. Ja, det var ju en jävla inställning till lag & rätt & grundläggande principer .. Hur f_n tänker du ?? Hur orkar en normal förälder leva med något sådant ? Det låter fullständigt samvetslöst. Eller räknar med att dåligt samvete med tiden trollas bort med ännu sämre minne ?

Hade det varit min granne som hade gjort det så hade jag ju inte haft samma inställning förstår du väll.
Hur jag tänker? Jag vill inte se min son bli inlåst på livstid jag hade nog t.om varit en förälder som sopat undan spår och försökt intala mig själv att min son inte är någon mördare. Du måste ju förstå att som förälder har man en så otrolig kärlek till sina barn. Man har varit med under hela uppväxten och det är nog svårt att inse att den oskyldige lille pojken faktiskt växt upp och blivit en kallblodad psykopat/mördare. Jag hade nog inte mått bra av att göra det och förhållandet mellan mig och min son hade nog blivit skadat. Men jag hade gjort det om jag hade varit i den sitsen. Eller är det bara jag som tänker så? Hur hade du gjort MBoudine?
Citera
2013-10-23, 13:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fte
De pratar bara om kriminalsök och kriminalsökhund samtidigt som hundföraren säger att hunden bara är utbildad på att känna igen mänsklig förruttnelsedoft. Vad reagerar denna hund på?

Kriminalsökhund
En kriminalsökhund (även kallad ”likhund”) är en polishund var uppgift är att söka efter avlidna människor, kroppsdelar eller kroppsvätskor både på land och i vatten. En kriminalsökhund är specialtränad för att reagera på den specifika doften av död människa och har lärt sig att förknippa den med något positivt. I sök på land är det viktigt att hunden markerar på ett lugnt sätt och inte tex börjar krafsa i marken, fyndplatsen kan ju vara även vara platsen där själva brottet begåtts och därför vill man inte förstöra eventuellt DNA eller andra spår som kan finnas. Under sök i vatten får hunden vittring på luft och gaser från mage och tarmar som stiger upp till ytan och man har sett prov på hundar som hittat kroppar på djup så stora som 60 meter.
http://hund-10.wikispaces.com/Kriminals%C3%B6khundar
En kriminalsökhund är tränad att markera på kadaverin, som utsöndras från döda människor. Andra hundar kan användas för sök efter föremål och levande personer.
Citera
2013-10-23, 13:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, i Marinafallet så var det ganska oklart vilka kunskaper hundarna som sökte besatt då de missade både likdoft, blod och krut. Den enda hund som lyckades hitta något var narkotikahunden.

En likhund reagerar bara på mänskligt kadaverin och inget annat. I detta fall så har en hund använts som bara markerar för mänsklig likdoft vilket inte ger utrymme för andra tolkningar av dennes markering.

Det finns dock hundar som reagerar på både blod, sperma och likdoft.

Enligt uppgift även för vildsvin.
Citera
2013-10-23, 13:39
Medlem
Hittade detta

Ett människolik utger runt 400 olika specifika doftämnen och dessa skiljer sig från andra arter av djur. Det man tidigare kallat kadaverin är alltså inte ett ämne utan 400 olika och det man kallar för kadaverin kan lika väl vara någon som urinerat då ämnen finns i levande människor. Kadaverin är endast en molekyl (C5H14N2) som idag inte kan användas vid sökning efter lik men det struntar hundens näsa i den söker efter alla 400 molekyler.
Citera
2013-10-23, 13:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Hittade detta

Ett människolik utger runt 400 olika specifika doftämnen och dessa skiljer sig från andra arter av djur. Det man tidigare kallat kadaverin är alltså inte ett ämne utan 400 olika och det man kallar för kadaverin kan lika väl vara någon som urinerat då ämnen finns i levande människor. Kadaverin är endast en molekyl (C5H14N2) som idag inte kan användas vid sökning efter lik men det struntar hundens näsa i den söker efter alla 400 molekyler.

Intressant, men ange gärna källa/länk när du hänvisar till texter.
Citera
2013-10-23, 13:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Intressant, men ange gärna källa/länk när du hänvisar till texter.
Källan är den säkraste av de säkraste, Flashback. https://www.flashback.org/sp45665657
Citera
2013-10-23, 13:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt uppgift även för vildsvin.

Just, glömde det.
Citera
2013-10-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källan är den säkraste av de säkraste, Flashback. https://www.flashback.org/sp45665657

Ursäkta glömde!
stämmer, sen om det stämmer är väl en annan femma, men värt att utforska lite mer
Citera
2013-10-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Håller med under förutsättning att hon är bergfast övertygad om att sonen är oskyldig. Är hon inte övertygad om hans oskuld är hon ett samvetslöst pice of work .. Och brottsling dessutom, om det visar sig att KJ ÄR skyldig och det uppdagas att hon av moderlig "omsorg" skyddat honom.
Jag tror nog hon i sin förtvivlan sviktar med tanken att han faktiskt är skyldig men en förälder är den som förhoppningsvis står vid barnets sida och aldrig sviker oavsett vad som gäller. Hon behöver ganska mycket mer bevis för att bli helt övertygad om att han är skyldig. Om han sen även blir dömd lär hon fortfarande vara mamma vid hans sida. Förhoppningsvis. Men alla är vi olika och tur är väl det :-)
Senast redigerad av moa-tove 2013-10-23 kl. 14:02.
Citera
2013-10-23, 13:55
Medlem
MrFolds avatar
Nu skulle jag vilja att alla tvivlare på KJ:s skuld svarar på denna enkla fråga:

- Om KJ är oskyldig, varför gjorde han inte ett enda försök att ens ringa till offrets telefon efter kvällen den 4:e maj? Varför har han ljugit för både sina vänner och polisen om att han ringt? Varför tog han t o m upp sin telefon i en kompis närvaro och slog ett nummer (som helt uppenbart inte gick till VB:s telefon)

Är MYCKET intresserad av att veta hur ni ser på denna fråga, och det tror jag inte att jag är ensam om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in