Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-20, 23:25
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenbrott
i slutändan handlar det ju ändå om vilka spel du spelar och vad dina kompisar spelar.
jag har kört xbox men nu valt ps4 av den anledningen att xbox ser ut att tappa en ännu större del i europa och jag har ingen lust att behöva vänta 20 minuter för att få en match i kommande nhl och möta samma lag om och om igen.

haha så dött kommer det ju inte bli. dessutom har xbox one ett fint matchmaking system som boostas av molnet och sköts i bakgrunden. Du kan göra annat medans du väntar helt enkelt
Citera
2013-10-21, 00:00
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
haha så dött kommer det ju inte bli. dessutom har xbox one ett fint matchmaking system som boostas av molnet och sköts i bakgrunden. Du kan göra annat medans du väntar helt enkelt
det var dött redan på nhl 13. 60 000 sålda till xbox och 120 000 sålda till ps3 i europa. spelar man eashl på xbox får man räkna med att det ofta tar 5-10 minuter att hitta match och jag har ingen lust att förlänga den tiden.
Citera
2013-10-22, 09:54
Medlem
Vet man något om operativsystemet på Playstation 4 än? Kommer det vara snarlikt det vi ser på PS3 eller är det något helt nytt? Personligen anser jag att PS3's operativ är lite glest.
Citera
2013-10-22, 10:56
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
haha så dött kommer det ju inte bli. dessutom har xbox one ett fint matchmaking system som boostas av molnet och sköts i bakgrunden. Du kan göra annat medans du
väntar helt enkelt

"boostas av molnet" att du går på sånt där PR snack är ju tragiskt. Hur "boostar molnet" matchmaking? Menar du dedikerade servrar? Eller bara molnmagi? Detta har gått för långt, jag slänger nog upp en tråd inom en snar framtid som kommer ta itu med allt detta strunt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Xen
Vet man något om operativsystemet på Playstation 4 än? Kommer det vara snarlikt det vi ser på PS3 eller är det något helt nytt? Personligen anser jag att PS3's operativ är lite glest.

Det är helt annorlunda. Kika lite på Youtube så får du se.
Citera
2013-10-23, 13:01
Medlem
Judgments avatar
Fan, jag vill ju köpa Xbox One nästan bara pga "Killer Instict", men det verkar ju som just konsolen verkar vara ett vrak jämfört med PS4 samtidigt som den är mycket dyrare. Det enda som gör mig besviken på PS4 är att de inte sagt något om något fightingspel, visst kommer det komma men jag vill ju kunna ha det som en möjlighet så fort konsolen kommer ut.
Citera
2013-10-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Fan, jag vill ju köpa Xbox One nästan bara pga "Killer Instict", men det verkar ju som just konsolen verkar vara ett vrak jämfört med PS4 samtidigt som den är mycket dyrare. Det enda som gör mig besviken på PS4 är att de inte sagt något om något fightingspel, visst kommer det komma men jag vill ju kunna ha det som en möjlighet så fort konsolen kommer ut.

Vad jag hittills vet så kommer Injustice: Gods among us Ultimate edition till PS4an.
Finns ju iofs redan till x360 och ps3, men verkar kommer inte till X1

Ultimate edition innehåller alla DLC som finns till spelet
Citera
2013-10-23, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Har väldigt dålig koll på fightingspel. Men utöver Injustice som DrAg00nEn nämnde kommer Guilty Gear Xrd.
Citera
2013-10-23, 17:07
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Vad jag hittills vet så kommer Injustice: Gods among us Ultimate edition till PS4an.
Finns ju iofs redan till x360 och ps3, men verkar kommer inte till X1

Ultimate edition innehåller alla DLC som finns till spelet
Hm, gillar inte det spelet så värst mycket... Känns som varje gubbe har typ 1-2 combos och det är det liksom. Bloody roar 5 skulle vara min högsta önskan dock, men det är nog inget man kommer få se
Citera
2013-10-23, 17:11
Medlem
NeoGAF har "exploderat" över rykten att Call of Duty Ghosts körs i 720p på Xbox One och i 1080p på PS4. Även Titanfall ryktas vara 720p på Xbox.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=702055
Citera
2013-10-24, 03:01
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
NeoGAF har "exploderat" över rykten att Call of Duty Ghosts körs i 720p på Xbox One och i 1080p på PS4. Även Titanfall ryktas vara 720p på Xbox.

Är det sant och bilduppdateringen är 60 på bägge konsolerna så är det ju sjuk skillnad i prestanda. Njaee tror inte att Microsoft har tabbat sig så hårt, men vem vet med alla tidigare konstiga beslut
Citera
2013-10-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam

Om man ska gå på hur tidigare Cod-spel är så behöver inte detta vara en fördel för PS4.

Tidigare spel i serien har haft väldiga problem med frame-raten på PS3 och speltillverkarna har släppt spel som legat långt under 60 fps (fluktuerande) till PS3.

http://www.eurogamer.net/articles/di...s-2-on-console

Jag har svårt att tro att Xbox One precis klarar av 60 FPS i 720p och att PS4 klarar av 60 FPS i 1080p - skillnaden är inte så stor.

Vad händer om det visar sig att PS4 kör spelet i 1080p och en medel-fps på 53 (lägre vid mycket på skärmen) och Xbox One kör spelet i 720p med en medel-fps på 58?

Är 1080p "värt" det om fps:en sjunker?

På mer än 3 meter och med en 50-tummare så ser ju inte ens experter skillnad på 720p och 1080p.

http://img.digitaltrends.com/image/7...0-625x1000.png
Senast redigerad av Kalmar2004 2013-10-24 kl. 10:13.
Citera
2013-10-24, 11:51
Medlem
Paladins avatar
Jaha. Här sitter man och bestämmer sig för att förboka ett PS4 och börja sälja av sina gamla konsoller så man kan finansiera sin nya.
Vad händer. Den är uppbokad precis överallt. Fick jag fan för att jag är för långsam. Igen!

Jaja. Då hinner jag vänta en stund åtminstone och kolla om det blir mycket barnsjukdomar innan jag slår till!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in