2013-10-23, 06:51
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, sista förhöret är 2013-05-24 mellan kl 08:10 och 11:55.

s990, pdf 1004

Jo 15/8 FUP s999.
Citera
2013-10-23, 06:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Här har ni video med polisens undersökning av bilarna med hund:
Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=aL_z9Ql_dr0
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=ao-Pdlfukcs

Man får tacka för detta, och konstatera att hundarnas nos är träffsäkra, och här stank det förruttnelse.
Uno the dog va suverän helt enkelt. Ingen lurar en duktig kriminalhund.

35
Jag genomförde söket med polishunden Uno som enbart är utbildad att söka efter och
markera mänsklig förruttnelse lukt. Hunden är godkänd och kvalitetssäkrad i Juni 2013.

1965
KJ: Det var ju, det var ju inte så kons., alltså jag visste ju redan att de hade, för att det är ju
blod i min bil och blod ruttnar och hundar reagerar på blod.
Fh1: Men om hunden reagerar på andra ställen än just där blodet var, vad säger du om det?
KJ: Nä, jag vet, jag har ingen aning.
Fh1: Men om du tänker?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-23 kl. 07:02.
Citera
2013-10-23, 06:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jo 15/8 FUP s999.

Ja, sorry, jag blandade ihop frågeställningen då jag först påstod att det diskuterades en frihetsberövande före KJ blev anhållen, men så var det inte.

Självklart så har highfive rätt, bara jag som inte kontrollerade sista förhörsdatumet, bara att förhöret och frihetsberövandet diskuterades efter att KJ var anhållen, vilket för mig var det väsentliga för att påvisa att man inte bara fokuserade på KJ.
Citera
2013-10-23, 07:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Så MBs förlorade privatliv och vandel är oundviklig "collateral damage"? Kanske är det så. Jag får ändå känslan av att de valt att passa på att markera mot honom för att lära honom en läxa (vilket INTE är OK juridiskt, även om det kan vara det moraliskt i majoritetens ögon)

Nja dom skiter i en otrogen typ som pippar runt för dom vill ha fast en mördare.
Nej, man utreder ordentlig bara och hör MB som efter den ca 30 maj inte är speciellt intressant längre då SKL meddelar analysen från bagaget.
MB är enbart hörd och KJ är den man sög in den 23 maj efter båda fynden av kroppsdelar hade hittats.
Innan dess hade man KH under bevakning, och det va ju fullständigt korrekt för att se hur han rört sig,.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-23 kl. 07:14.
Citera
2013-10-23, 07:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det är oundvikligt,i detta fall så hade han varit lika misstänkt som KJ om det hade visat sig att det inte hade funnits tekniska bevis mot KJ.

Jag tror inte att det handlar om att trycka till honom offentligt. Hade dessa förhör hamnat i slasken så hade alla skrikit i högan sky, inklusive advokaten, att polisens utredning inte varit objektiv.

Det känner man igen av dessa försvarsadvokater.
Så vad tror du är det inomhus eller utomhus?

Inomhus är fortfarande en möjlig teori. Inte första gången man bommar i en lägenhet.
Utomhus för att få plats med allt i bagaget då ?
Hoppas han erkänner som Mangs gjorde efter han dömts men han erkände bara angående kvinnan då, så han ljög väl på friskt trots Asperger. Försvaret kommer inte ha framgång i hypotes att JK inte kan ljuga pga av sin funktionsnedsättning,.

De som haft Asperger har erkänt en hel del av dom, men dom har ju ofta varit allvarligt psykiskt störda förutom Asperger då.

Citat:
Har du några uppgifter på hur ofta de blindmarkerar när de markerar på ett plats där det finns blod från den mördade personen?

Då beter dom sig nog inte som här direkt. Utan blindmarkering va något nytt. Hundföraren känner sin hund bäst och markerar hunden så gör den det och denna Uno flera gånger.
Den är kvalitetssäkrad så den har inte gjort bort sig en enda gång.

Tror inte jag sett en FUP ha så här många kriminalhundar faktiskt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-23 kl. 07:26.
Citera
2013-10-23, 07:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det känner man igen av dessa försvarsadvokater.
Så vad tror du är det inomhus eller utomhus?

Inomhus är fortfarande en möjlig teori. Inte första gången man bommar i en lägenhet.
Utomhus för att få plats med allt i bagaget då ?
Hoppas han erkänner som Mangs gjorde efter han dömts men han erkände bara angående kvinnan då, så han ljög väl på friskt trots Asperger. Försvaret kommer inte ha framgång i hypotes att JK inte kan ljuga pga av sin funktionsnedsättning,.

De som haft Asperger har erkänt en hel del av dom, men dom har ju ofta varit allvarligt psykiskt störda förutom Asperger då.

Jag var inne på att hon eventuellt var medvetslös genom strypningen, men det verkar inte som det förklaringen är rimlig. Jag tror hon utsattes för saker i lägenheten som gör att jag är tveksam till att hon lämnade lägenheten tillsammans med KJ frivilligt.

Styckningen tror jag inte har skett i lägenheten utan på annan plats, men jag tror inte att hon gick själv när hon lämnade lägenheten.

Det går förvisso inte att utesluta de teorier som andra har att han körde i fatt henne på gatan och där överföll henne och sedan tog henne till någon plats där han mördade henne, möjligtvis i värnet.

Samtalet till 112, skriken i lägenheten och sista sms:et till Berg där hon var upprörd och sa att någon var dum i huvudet och att hon ville prata säger att något hände i lägenheten.
Citera
2013-10-23, 07:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag var inne på att hon eventuellt var medvetslös genom strypningen, men det verkar inte som det förklaringen är rimlig. Jag tror hon utsattes för saker i lägenheten som gör att jag är tveksam till att hon lämnade lägenheten tillsammans med KJ frivilligt.

Styckningen tror jag inte har skett i lägenheten utan på annan plats, men jag tror inte att hon gick själv när hon lämnade lägenheten.

Det går förvisso inte att utesluta de teorier som andra har att han körde i fatt henne på gatan och där överföll henne och sedan tog henne till någon plats där han mördade henne, möjligtvis i värnet.

Samtalet till 112, skriken i lägenheten och sista sms:et till Berg där hon var upprörd och sa att någon var dum i huvudet och att hon ville prata säger att något hände i lägenheten.

Han körde väl ända fram till trappan har jag för mig en granne vittnar om?

185

B*ngt berättar att han den aktuella Lördagen 4/5 såg Kristoffer genom sitt köksfönster.
Kristoffer gick då upp till sin bil på den stora parkeringen. B*ngt kommer ihåg att han sa till
sin sambo att nu blir det fest för Kristoffer hade på sig en blå knälång rock och han brukar
annars alltid variera mellan militärkläder eller en grå huvtröja. B*ngt kommer inte ihåg något
annat klädesplagg som Kristoffer hade på sig.
Efter ca en timme kommer Kristoffer tillbaka med sin bil till parkeringen och går till sin
lägenhet i ena handen har han då en systemkasse.
detta skedde någon gång under förmiddagen

På eftermiddagen mellan 1400-1600 ungefär så ser B*ngt Kristoffer igen. Då kör Kristoffer
fram sin bil till trappen i bilen sitter det då en mörkhårig passagerare. oklart om det är man
eller kvinna och även oklar längd på håret dock minns Bengt att det iaf gick ner vid kinden.
B Kristoffer sitter som förare och tror att bilen stängs av. Han ser aldrig om nån
lämnar bilen men efter nån minut kör den iväg upp till parkeringen och parkerar. Efter detta
ser han inte Kristoffer nå mer den dagen .
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-23 kl. 07:33.
Citera
2013-10-23, 07:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han körde väl ända fram till trappan har jag för mig en granne vittnar om?

Jasså, denna kväll?

Jag uppfattade det som att ingen såg varken honom eller KJ denna kväll.
Citera
2013-10-23, 07:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jasså, denna kväll?

Jag uppfattade det som att ingen såg varken honom eller KJ denna kväll.

Jo då dagen såg grannen honom i en blå rock och en passagerare till.
Men han verkar kunna köra ända fram i alla fall.

168
Nils iakttagelser
Den dagen hon ska ha försvunnit satt Nils ute på sin balkong mellan klockan 1800-2000.
Under den tiden hörde han röster inne hos Kristoffer som hade sin balkongdörr öppen. Han
hörde både röster från tv:n, men även röster som pratade med varandra i vanlig ton. Nils
kunde dock inte avgöra om det var kvinno- respektive mansröster.
Vid ca klockan 22.00 gick Nils ut med sina hundar, vilket han oftast gör då han har sina
hundar. Nils berättar att han har delad vårdnad om dem. Normalt har han dem över helgerna,
men under sin sjukskrivning han dem även under veckorna.
Kvällsturen med hundarna tar ca en kvart uppger Nils. Han brukar då gå Svedjevägen ner mot
älven. Han mötte ingen under den promenaden som han kan minnas. När han återkom den
kvällen hörde han inte rösterna mer. Mellan lägenheterna hörs det inte så väl. Vanlig
samtalston hörs inte. Efter hundpromenaden tittade Nils på tv, och lade sig därefter

Tre grannar hör skrik den kvällen det är ju jävligt märkligt.

1991

F: Ehh….Kristoffer, en fråga…ehh…nån sån här svart eller mörk långrock…
H: Ja. Ni hittar den på min Facebook antar jag
F: Ja, äger du…?
H: Ja, jag ägde en sån när jag var 16, så…
F: Var finns den nu?
H: Ehh…säkerligen uppbränd för att när jag kom tillbaka från Afrika, så…ja, var den där
svarta långrocken utan ärmar, fylld med loppor och allt möjligt småkryp.
F: Hur länge sen är det här?
H: Jag var 16, så…
F: Så efter det då, hur är ditt förhållande till svarta eller mörka långrockar?
H: Ja, är…jag har en svart overall.
F: Långrock?
H: Nä, långrock har jag inte haft sen jag gick ut…gick i…efter den resan. Nä. Jag hade den
genom hela…ehh…jag hade den genom 9:an och så 1:an och så 2:an så…sen så åkte den då
…………………… Ja, just det, jag har ju en sån här…en…vad heter det…en typ sån här fin
rock och så har jag en försvarets M65:ans blåa…du vet, sån här fin uniformsrock, överrock

2013-2500-BG1113-1
Rock ( 1 st)
Platsbeskrivning
Jackan anträffades i höger garderob i
sovrummet på ett hyllplan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-23 kl. 07:53.
Citera
2013-10-23, 07:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Det här var intressant information som kommer från hans kontaktperson som besöker honom 3 ggr i veckan.

Citat:
Bosse tillfrågas om hans tankar om Kristoffer som misstänkt. Bosse säger att från början när misstankarna riktades mot Kristoffer säger Bosse att han inte trodde det. Men han har faktiskt börjat ändra uppfattning om att han nog kan hitta på något sådant. På fråga varför han ändrat sig säger Bosse att det bara en känsla han har, det är flera saker som pekar mot Kristoffer som är svårt att förklara. Alltså sådant som polisen hittat.

På fråga om han tror Kristoffer är kapabel till det, säger Bosse ja, om han fått någon form av blockering av något slag. Det Bosse reagerat på var att det stod i tidningen att advokaten hade sagt att Kristoffer hade ett själv-skade-beteende. Det har de aldrig varit med om att han har. Kristoffer har aldrig rispat sig själv. Bosse har frågat de andra som han arbetar med och de har inte heller varit med om det. Däremot har de andra som har det beteende och de ser för hemska ut.

Han är en av få, som känner KJ väl och andra personer med liknande diagnoser, som tror att KJ är kapabel att genomföra detta.

Han nämner även att detta med självskadebeteenden från KJ sida är något som inte har uppmärksammats tidigare från någon och är därför fövånad över advokatens påståenden.

Det skulle kunna förklara rivmärken och hennes försvunna händer.

Är denna kontaktperson kallad som vittne i TR tro?
Citera
2013-10-23, 07:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det här var intressant information som kommer från hans kontaktperson som besöker honom 3 ggr i veckan.

Han är en av få, som känner KJ väl och andra personer med liknande diagnoser, som tror att KJ är kapabel att genomföra detta.

Han nämner även att detta med självskadebeteenden från KJ sida är något som inte har uppmärksammats tidigare från någon och är därför fövånad över advokatens påståenden.

Ja han har inte rivit sig innan vilket är ännu märkligare. Kan han ha förstärkt rivmärken som redan fanns?

Man får kolla vilka vittnen som ska upp.
Citera
2013-10-23, 08:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Det skulle kunna förklara rivmärken och hennes försvunna händer.

Hade inte KJ visat upp handled/handleder för ett x som var skurna/rispade? Innan detta hände menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in