2013-10-23, 08:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hade inte KJ visat upp handled/handleder för ett x som var skurna/rispade? Innan detta hände menar jag.

Jo...

Citat:
Irina berättar om en annan händelse under gymnasiet då hon stod och rökte. Kristoffer frågar hur det var med henne och hon svarar bra. Kristoffer visar då sina händer/handleder att han försökt ta livet av sig, det säger han. Hon vet inte om han visar båda handlederna men ena i alla fall. Han säger, att han skurit sig. Kristoffer visar sina plåster ev lindade handled/handleder. Han säger vidare att hans pappa slog honom och kastat ut honom. Irina vet inte om det här är sant.

Såg nu i stämningsansökan att kontaktpersonen Bosse var kallad till TR som vittne.
Citera
2013-10-23, 08:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har du kunnat belägga henne med någon lögn?

Har du något som påvisar att MB lämnade lägenheten mer än gissningar?

Hur kan du påstå att man stirrade sig blind på KJ när man höll ett tre timmar och 40 minuter långt förhör med MB, dagen efter KJ anhölls?

Har du någonting, förutom dina egna uppfattningar om vad som är indicium, som är besvärande för MB?
Nej, inte ännu.

Jag har inte påstått att MB lämnade bostaden, det behövde han inte för att begå brottet.

Inte helt blind, till en början. Men polisen har inte tittat så mycket på MB som kan ha varit lämpligt.

Eftersom det inte finns bevis finns det bara indicier som är min uppfattning, enligt min uppfattning.
Citera
2013-10-23, 08:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, inte ännu.

Jag har inte påstått att MB lämnade bostaden, det behövde han inte för att begå brottet.

Inte helt blind, till en början. Men polisen har inte tittat så mycket på MB som kan ha varit lämpligt.

Eftersom det inte finns bevis finns det bara indicier som är min uppfattning, enligt min uppfattning.

Okej, angående det fetmarkerade, menar du att han skulle ha lejt någon för att utföra mordet eller menar du att VB skulle ha kommit hem till honom och där mördats?
Citera
2013-10-23, 08:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Okej, angående det fetmarkerade, menar du att han skulle ha lejt någon för att utföra mordet eller menar du att VB skulle ha kommit hem till honom och där mördats?
Det senare, även om jag är osäker på brottsrubriceringen, mord, dråp eller vållande.
Citera
2013-10-23, 08:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, inte ännu.

Skulle VB ha tagit sig hem till MB där MB dödar henne, vilt påhejjad av Ankan? Njaaaa...?
Citera
2013-10-23, 08:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Skulle VB ha tagit sig hem till MB där MB dödar henne, vilt påhejjad av Ankan? Njaaaa...?
Det scenario jag funderar på är att de inte åkte hem tillsammans. AN kom senare när brottet var fullbordat. Taxiföraren minns bara MB, och taxikvittot visar inte hur många som åkte.
Citera
2013-10-23, 08:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det scenario jag funderar på är att de inte åkte hem tillsammans. AN kom senare när brottet var fullbordat. Taxiföraren minns bara MB, och taxikvittot visar inte hur många som åkte.

Och AN fick syn på VB's kropp? Eller åkte MB iväg med kroppen?
taxichauffören kan inte minnas exakt vilken dag han kört MB. Men att han gjort detta.
Citera
2013-10-23, 08:48
Medlem
henki420s avatar
Om MB och fru är inblandade skulle deras historia hänga ihop. Man mördar inte och glömmer vad man ska säga i polisförhören.

Om Kristoffer inte är skyldig innebär det att någon har planterat bevis hos honom. Om det är så borde de ha planterat bättre.

Hur otrevliga MB och fru än ter sig, så har de inte mördat flickan.
Citera
Medlem
Citat:
Det här var intressant information som kommer från hans kontaktperson som besöker honom 3 ggr i veckan.

Han är en av få, som känner KJ väl och andra personer med liknande diagnoser, som tror att KJ är kapabel att genomföra detta.

Han nämner även att detta med självskadebeteenden från KJ sida är något som inte har uppmärksammats tidigare från någon och är därför fövånad över advokatens påståenden.

Det skulle kunna förklara rivmärken och hennes försvunna händer.

Är denna kontaktperson kallad som vittne i TR tro?

Otroligt märkligt om han inte är kallad som vittne, för det var ju även han som kontaktade KJ dagen efter mordet och kan verifiera att KJ inte släppte in honom (han "låg ju i badet") och det kan ju vara av vikt att veta då det var ett mönster som bröts (han har alltid blivit insläppt tidigare).
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det senare, även om jag är osäker på brottsrubriceringen, mord, dråp eller vållande.
Alltså, två knivhugg i bröstet som båda är dödande och 7 hugg i ryggen med någon form av mejsel är nog svårt att få till dråp eller vållande.

Jag hade kunnat köpt resonemanget och tyckt att det motiverat en husransakan i hans hem och bil, om detta inte är gjort redan, om det inte var för att det hittades teknisk bevisning mot KJ.

Alternativet är att paret tillsammans och i samråd lurar hem VB för att döda och stycka henne. Om MB nu anses vara kapabel, är AN kapabel till det och hur lyckades de plantera alla bevis hos KJ?

Det är också ganska osannolikt att bevisen är planterade och då finns bara ett tredje alternativ och det är att KJ också är inblandad i detta och tog på sig jobbet att stycka och göra sig av med kroppen.
Citera
2013-10-23, 08:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Om MB och fru är inblandade skulle deras historia hänga ihop. Man mördar inte och glömmer vad man ska säga i polisförhören.

Om Kristoffer inte är skyldig innebär det att någon har planterat bevis hos honom. Om det är så borde de ha planterat bättre.

Hur otrevliga MB och fru än ter sig, så har de inte mördat flickan.
Det är just på avvikelser i historien man avslöjar de som kokat ihop en historia tillsammans. De tänker inte ut svar på varenda fråga.

Jag har förklarat hur bevisen mot KJ kan finnas där på ett annat sätt än genom brott.
Citera
2013-10-23, 08:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Alltså, två knivhugg i bröstet som båda är dödande och 7 hugg i ryggen med någon form av mejsel är nog svårt att få till dråp eller vållande.

Jag hade kunnat köpt resonemanget och tyckt att det motiverat en husransakan i hans hem och bil, om detta inte är gjort redan, om det inte var för att det hittades teknisk bevisning mot KJ.

Alternativet är att paret tillsammans och i samråd lurar hem VB för att döda och stycka henne. Om MB nu anses vara kapabel, är AN kapabel till det och hur lyckades de plantera alla bevis hos KJ?

Det är också ganska osannolikt att bevisen är planterade och då finns bara ett tredje alternativ och det är att KJ också är inblandad i detta och tog på sig jobbet att stycka och göra sig av med kroppen.

Jag skulle iaf inte tro att MB och KJ skulle lita på varandra så pass....? Skulle du be KJ om den tjänsten? Jag skulle det då rakt inte då jag skulle betvivla hans sinne för bortröjning av spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in