2013-10-22, 20:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nja, när hjärtat slutar pumpa upphör blodtrycket. Ett litet ingångshål kan "sluta" sig ganska mycket och om offret ligger på mage och får ett dödande hugg i hjärtat via ryggen så kan nog blödningen utvärtes bli ganska begränsad.

Framgår det i fup:en hur mycket blod VB beräknas ha förlorat ?
Citera
2013-10-22, 20:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vill minnas att sista förhöret med honom var 15/8.

Nej, sista förhöret är 2013-05-24 mellan kl 08:10 och 11:55.

s990, pdf 1004
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, men det visar dock att polisen inte var helt låst på KJ utan även tittade över alternativ.

Ja man har utrett och tittat noga, men man valde att sätta in spaning på KJ, och den är ganska omfattande i FUP. MB va inte spanad på direkt. Och när de första fyndet kom som bör vara bilen, så va nog åklagaren ganska säker på vilken riktning man skulle ta.

MB är ju bara en måldocka här för folket i Boden. Han va ju otrogen och har humör, så vips är han den alternativa gärningsmannen.- Men utan spår och utan minsta lilla skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På vilket sätt är MB:s telefon och telefoni relevant för målet?
Det ska du fråga åklagarna och inte mig.
Citera
2013-10-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Jag ger upp era foliehattar. Självklart är kJ oskyldig. Halva BD är ju med o konspirerar mot han. Planter bevis i koffert lgh. På tejp o handskar. Lyckas få ex o berätta om strypförsök. Vårdare att ljuga om hot om strypning. Få han att besöka platsen där hon hittas. Sen finns inte ett reg sms e samtal från han till Vb efter hon dog. Varför. Måste vara klurigd som lyctkas med det. Bara för att sätta dig KJ. Yea right. Dream on

Ska man dömas till mord så måste det ske utan minsta rimlig tvivel, om du förstår vad det innebär.
Tyvärr så finns det en jävla massa tvivel i denna utredning & allt för många andra som är precis lika
kompetenta till att ha utfört detta så som du anser att Kj har gjort.

Är väl ingen av oss som sagt att han är oskyldig, men en sak är jag nästan tvärsäker på, är han den skyldige så har han en medbrottsling
Citera
2013-10-22, 20:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag säger inte att han har tagit bort något från kroppen, jag säger att tejpen helt enkelt kan ha suttit fast på något han insett att han borde bränna/gömma. Du kan ju inte gärna förneka att kläderna saknas, eller hur? Han kan ha varit rädd för besudlingar på dem som uppkommit innan eller under mordet. På vilket sätt skulle det vara osannolikt eller åtminstone mer osannolikt än din teori?

Eftersom du uppenbarligen tror på alternativa teorier här så får du gärna vara tydlig med vilken i detta fall:

- Tejpfynden råkar bara vara så lika att det är mer troligt att de härrör från rullen än inte. I själva verket är det bara en slump, liksom det av en (för KJ) djävulsk slump råkar vara så att VB har avsatt blodspår på hans kirurgtejprulle* vid något tidigare besök ?
- Den lömske mördaren (MB) har smart som han är först sprungit och tagit den rulle som KJ erkänner funnits i hans ägo i flera månader, använt den för att hantera liket på något vis och sen smugit sig in i KJ:s bostad och ställt tillbaka den där i hopp om att en framtida polisutredning ska upptäcka den?

* som KJ dessutom hävdar att den inte ska vara rörd sen han hämtade den och inte ens tror finns i badrummet, förklara gärna hur det hänger ihop tack!!!

Det är nog fler tejprullar det är frågan om. KJ kan ha tagit ex två st ur Saaben. När polisen besökte ägaren och bilen hittade de ytterligare en rulle i handskfacket.
Citera
2013-10-22, 20:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Framgår det i fup:en hur mycket blod VB beräknas ha förlorat ?

När? Brottsplatsen är inte hittad.
Citera
2013-10-22, 20:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, sista förhöret är 2013-05-24 mellan kl 08:10 och 11:55.

s990, pdf 1004

Jag har inte tillgång till fup nu så jag tror dig.
Citera
2013-10-22, 20:56
Medlem
Citat:
Att VB kanske gick i skapligt skick från KJs lägenhet för att möta MB på en avtalad plats och tid. Att jag frågade om tariffen var för att veta om han åkte ensam i taxin eller om frun och/eller någon annan var med. Det är inte så länge sedan du skrev att vi/jag borde fokusera på om VB var död, medvetslös eller gick frivilligt från lägenheten. Tycker att tiderna sammanfaller lite väl mycket med hennes mobi signaler och denna taxiresa.

De har ingen samklang nu då FUP har levererats, de är bara kolliderande i ärendet då annan fakta framkommit.
Väldigt besvärande för MB och AN men att därifrån få en begåvningshandikappad KJ att mörda och stycka.. film..

Ta fast vid hur Vb har tagits från lgh, mot sedan MP/SP och senare av någon anledning vidare till FP1/FP2, det syns inte för en normal..varför flytta.. det vet endast mördaren.. ses, synas, upptäkt, slut.. Commander.. är nyckeln till mordet.
Citera
2013-10-22, 20:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det ska du fråga åklagarna och inte mig.
Du har inget svar alltså.

Antingen är all sökning av bevis mot MB relevant, eller så är ingen relevant. Uppenbarligen är all sökning relevant, så det vi ser i FUP är all sökning.
Citera
2013-10-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, det går det att säga genom att studera styckmord.

Motiven varierar men separation och svartsjuka är ett vanligt motiv. Finns säkert fler motiv..
Däremot så är styckmord oftast utförda för att få ut en kropp ur en bostad så det inte märks så tydligt. Man bär enklare ut delar än en hel kropp eftersom risken för upptäckt är större med en hel kropp.- Huvudet är ofta det som kapas först eftersom dom inte orkar se just huvudet.
I det här fallet ser det ut som han täckt det med en plastpåse i stället.
Det är liksom inte för nöjes skulle dom flesta styckar utan i rent transportsyfte.
Dom brukar dumpa delarna vid platser dom känner till och då inom 1, 5 mil från själva mordplatsen.
Gärningsmännen är ofta psykiskt störda (ej allvarligt psykiskt störda) och/eller kriminella och tillhör ofta bottenskiktet i samhället.
Men för all del det finns studierektorer och annat som styckat sin tidigare partner också.
Men rent statistisk så ser det ut på det viset. Styckningsplasterna brukar vara i gm lägenhet eller offrets lägenhet.

Tack för svar. Det lutar ju åt KJ då av det du beskriver.

MB hotade ju vid ett tillfälle med Hells Angels, att "skicka dom efter någon" minns inte exakt vem som blev hotad. Kan Hells Angels ha något med VB´s försvinnande att göra, vet någon om han har kontakter med den "undre världen"? (Finns i FUP om H.A hotet)
Citera
2013-10-22, 20:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är nog fler tejprullar det är frågan om. KJ kan ha tagit ex två st ur Saaben. När polisen besökte ägaren och bilen hittade de ytterligare en rulle i handskfacket.
Hur hamnade blodet på rullen i badrummet om den andra rullen användes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in