2013-10-22, 22:28
Medlem
korps avatar
Underbart, blir helt klart en uppdatering nu gör min del från ipad2
Citera
2013-10-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Själv kör jag med 16 i min Mini men skall uppgradera till minst 64 Gb. Har en massa på den: foton, biltidningar, program, skoldokument osv. Vägrar hålla på och krångla med moln och skit så jag köper hellre mer utrymme än jag behöver. 32 räcker om du kör mycket i molnet.
Hur fungerar det om man inte har annan Apple-hårdvara?
Är det enkelt att föra över filer från PC till Apples surfplattor?
Apple har väl inte USB-uttag på sina enheter?
Som det är nu tittar jag mest på streams (Netflix, Youtube och Svtplay) och surfar. Foton etc. kan väl inte ta mer än högst några GB:s. Aja, jag får ta mig en funderare kring minnesutrymmet.
Vore dock bra om man kunde få reda på hur stor plats operativsystemet tar. Så man vet hur mycket som blir över innan man börjar tanka in sina filer.
Senast redigerad av Kaymano 2013-10-22 kl. 22:35.
Citera
2013-10-22, 22:39
Medlem
När tror ni dom släpper videon på Apples hemsida på deras event? Jag har inte sett det ännu och skulle vilja se det.

Airees.
Citera
2013-10-22, 22:39
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Som det är nu tittar jag mest på streams (Netflix, Youtube och Svtplay) och surfar. Foton etc. kan väl inte ta mer än högst några GB:s. Aja, jag får ta mig en funderare kring minnesutrymmet.
Vore dock bra om man kunde få reda på hur stor plats operativsystemet tar. Så man vet hur mycket som blir över innan man börjar tanka in sina filer.
Funkar på samma sätt som på en Mac, du använder iTunes eller tar hjälp av Dropbox eller någon liknande tjänst.
USB-uttag finns inte direkt i iPaden, men den har en lightning-kontakt med USB i andra änden som du kopplar in i datorn.
Foton tar inte så stor plats.
Operativsystemet tar upp 2,25GB, så du har bara en fysisk lagring på 13,75GB på 16GB-modellen.
Citera
2013-10-22, 22:40
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Jag har endast min Mini som är Apple, resten är Android, PC etc. Det funkar alldeles utmärkt, förde över alla semesterbilder hur enkelt som helst, likadant med PDF:er. Skickade in dokumenten på iClouds hemsida och synkade upp dem i plattan. Det är USB-anslutning på iPad så det är inga problem den vägen heller, många appar har stöd för överföring direkt i iTunes, funkar sömlöst. Tror att iOS tar mellan 750 MB och 1 GB, inte riktigt säker.

Edit: Min säger tillgängligt utrymme 13.7 GB, formaterad är 16 Gb cirka 14.9 så kanske 1.2 stämmer bättre.
Senast redigerad av Autozione 2013-10-22 kl. 22:43.
Citera
2013-10-22, 22:43
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
När tror ni dom släpper videon på Apples hemsida på deras event? Jag har inte sett det ännu och skulle vilja se det.

Airees.
Finns redan uppe på Apples hemsida sen någon timme tillbaks. http://www.apple.com/apple-events/october-2013/
Citera
2013-10-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Finns redan uppe på Apples hemsida sen någon timme tillbaks. http://www.apple.com/apple-events/october-2013/

Ow, det har jag missat, tack så mycket!

Airees.
Citera
2013-10-22, 22:55
Medlem
Citat:
Funkar på samma sätt som på en Mac, du använder iTunes eller tar hjälp av Dropbox eller någon liknande tjänst.
USB-uttag finns inte direkt i iPaden, men den har en lightning-kontakt med USB i andra änden som du kopplar in i datorn.
Foton tar inte så stor plats.
Operativsystemet tar upp 2,25GB, så du har bara en fysisk lagring på 13,75GB på 16GB-modellen.

Citat:
Jag har endast min Mini som är Apple, resten är Android, PC etc. Det funkar alldeles utmärkt, förde över alla semesterbilder hur enkelt som helst, likadant med PDF:er. Skickade in dokumenten på iClouds hemsida och synkade upp dem i plattan. Det är USB-anslutning på iPad så det är inga problem den vägen heller, många appar har stöd för överföring direkt i iTunes, funkar sömlöst. Tror att iOS tar mellan 750 MB och 1 GB, inte riktigt säker.

Edit: Min säger tillgängligt utrymme 13.7 GB, formaterad är 16 Gb cirka 14.9 så kanske 1.2 stämmer bättre.
Ok. Säg 1-3 GB då. Då har jag ca 30 GB ledigt vid köp av 32 GB:s versionen. Hur mycket tar en vanlig app då? För Android handlar det ju oftast om 1-20 Mbyte per App. Har ingen lust att vara dumsnål. Därför alla dessa frågor och nyfikenhet kring minnesmängden.
Citera
2013-10-22, 22:59
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Nej, 13,7 GB är den fysiska storleken. Du kan aldrig få ut 16 GB, precis som ett USB-minne får du inte ut hela den utlovade storleken.

Citat:
Ok. Säg 1-3 GB då. Då har jag ca 30 GB ledigt vid köp av 32 GB:s versionen. Hur mycket tar en vanlig app då? För Android handlar det ju oftast om 1-20 Mbyte per App. Har ingen lust att vara dumsnål. Därför alla dessa frågor och nyfikenhet kring minnesmängden.
Hur mycket en vanlig app tar är ju väldigt objektivt. Vad är en vanlig app?
Men vi kan ta Angry Birds som ett exempel, den tar upp 42.4 MB.
Citera
2013-10-22, 23:01
Bannlyst
Någon som kör Apple TV + iPad?

Hur fungerar det?

Mvh
Citera
2013-10-22, 23:03
Medlem
Citat:
Nej, 13,7 GB är den fysiska storleken. Du kan aldrig få ut 16 GB, precis som ett USB-minne får du inte ut hela den utlovade storleken.

Netflix, SR, Svtplay, Skype, SMHI, Quickpic, Google Maps, IMDB osv. Det är vad jag kallar vanliga appar.
Vill bara veta om det handlar om ungefär samma storleksordning som Androids eller om Apples appar är mycket större?
Citera
2013-10-22, 23:03
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Mellan 10 Mb (SVT Play) och 100 Mb (Netflix) skulle jag säga att de flesta ligger på.
Citat:

14.9 kan man teoretiskt få ut då det är den kapaciteten ett formaterat USB-minne har. 14.9-13.7=1.2. Alltså tar iOS med iMovie och annat 1.2 GB, antagligen mer nu då iWork ingår som ligger på runt 1 GB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in